af Webmaster Monday den 07 May 2001 kl. 12:01 [ Software ] Black & White bliver sandsynligvis kåret til årets PC-spil i år 2001. Men det betyder ikke, at der ikke udkommer andre interessante PC-spil i år. Vi kigger i denne artikel nærmere på nogle af de bedste og mest afventede PC-spil, der er på vej, og som med stor sandsynlighed udkommer inden jul. Så her kan du se billeder fra Return to Castle Wolfenstein, Dungeon Siege, Neverwinter Nights, Duke Nukem Forever og meget mere.
Men lad os starte med at kigge på de spil, som kræver mest regnekraft af din PC, nemlig 3D-Action-spil.
3D ACTION:
Et af de mest ventede spil i år 2001 er Duke Nukem Forever, som er baseret på Unreal (Tournament) enginen. Dette spil er fortsættelsen til det gamle spil Duke3D, som udkom i starten af 1996. 3DRealms har ikke frigivet nye billeder fra dette spil, så vi nøjes her med at genopfriske gamle screenshots fra ca. 1 år siden. Men det ser da ret godt ud:
"For sent erfarede Politi-Kurt, at han alligevel ikke skulle have spist rå rum-blæksprutter"
Allerede her indikerer Duke Nukem Forever, at der er tale om et spil af højeste kvalitet. Se også, hvor helt utroligt detaljeret spilfigurerne er fremstillet:
"De muntre rumvæsner satte ufo'ens traktor-beam på Knuds lille politi-bil, som allerede er hævet 30 cm op i luften. Knud fattede intet. Og det var den 5. bil i denne uge"
Nuvel, bemærk pupillen og det uhyre detaljerede ansigt. Hvis Duke Nukem Forever holder denne standard, så bliver Duke Nukem Forever måske det hidtil bedste og mest interessante 3D-action-spil nogensinde, når det udkommer. Desværre skal 3dfx-ejere ikke glæde sig til GLIDE understøttelse. For selv om Duke Nukem Forever er bygget på Unreal-enginen, så har 3DRealms proklameret, at GLIDE ikke vil blive understøttet. Så det ser ud til, at Duke Nukem Forever kun kommer til at understøtte D3D, og især vil blive optimeret til Nvidias grafikkort. Vi slutter af med et billede, som viser, at Duke Nukem Forever også er et ganske morbidt spil:
Bemærk her gribben yderst til højre, der lige har ædt øjet på et lig, men som har problemer med nervetrådene :-) Så Duke Nukem Forever er næppe et spil for de mindste... Det forventes, at Duke Nukem Forever kan købes sidst på efteråret (november). Duke Nuke Forever forventes ikke at kræve meget af din PC, så en 500 MHz CPU + GeForce1-2 grafikkort burde være ret godt. Pga. Unreal-enginen kan du således forvente, at Duke Nukem Forever næppe kræver meget mere PC-kraft end Clive Barker's Undying (og du har vel læst vores Undying review? :-).
Et andet spil, som næppe er mindre morbidt, er Return to Castle Wolfenstein. Activision, som udgiver dette spil i Europa, har helt opgivet at sælge det i Tyskland. Quake3 Arena blev censureret i Tyskland grundet volden i spillet, og det er helt sikkert, at Return to Castle Wolfenstein heller ikke har en chance for at passere tyske censurmyndigheder. Xatrix, som stod bag KingPin, står også bag Return to Castle Wolfenstein, og har ikke sparet på hagekors mm. Her er et eksempel på de uhyggelige gange, som skal passeres:
Så der er sket lidt siden Id Software udgav Castle Wolfenstein i 1992. Return to Castle Wolfenstein er baseret på Quake3 Arena-enginen, hvilket muliggør ret detaljerede personer:
Ansigterne er ikke meget dårligere end i Duke Nukem Forever, men mangler dog lidt vitalitet (man kan ikke se pupillerne, som man kunne i Duke Nukem Forever). Xatrix er dog kendt for at være fremragede til at lave spil-effekter, jvf. denne flammekaster fra spillet:
Dette må være den hidtil flotteste flammekaster i et 3D-action-spil. Og det skal nok blive underholdende med en god gang grillfest på Castle Wolfenstein. Sidste billede viser en pilot foran et fly:
Bemærk hagekorset på pilotens højre arm - så der er ret nemt at kende banditterne... Senere i spillet møder du mutanter/ gensplejsede monstre og meget mere ondskab. Return to Castle Wolfenstein burde udkommer ca. til sommer, måske allerede om en måneds tid, teoretisk set. Hardwarekravene til Return to Castle Wolfenstein bliver næppe meget højere end Quake3 Arena. Med en 600 MHz cpu og GeForce2 burde alt køre som smurt.
Det sidste 3D-action-spil, som vi i denne artikel vil nævne er Aquanox, som udkommer til efteråret (oktober). Aquanox ser ud til at blive det teknologisk mest krævende PC-spil i år, da du kun kan spille dette spil med alle detaljer på, hvis du benytter GeForce3 (eller måske Radeon2, når det udkommer). Aquanox er fremstillet af Massive i Tyskland og foregår under vandet:
Lys- og skygge-effekter beregnes i realtime via GeForce3 grafikkortet på ovenstående billede. Aquanox benytter meget stort antal polygoner, her er f.eks. et billede af et "polygonrigt" undervandskompleks:
Bemærk også lyset, som skinner ned gennem vandet. Vandoverfladen er fremstillet via bump mapping. Her er endnu et eksempel på objektkompleksitet i Aquanox:
Alt tyder på, at Aquanox kræver GeForce3 grafikkort for at køre flydende med alle detaljer på. Massive arbejder dog intenst på at optimere spilkoden, så den bliver så hurtig som mulig. Men eftersom Nvidia sponsorerer dette spil, vil GeForce3 sikkert under alle omstændigheder være det eneste grafikkort, som kommer til at kunne give mere end 30 billeder/s. CPU ser ikke ud til at være et problem, da GeForce3 trækker læsset. Så har du en CPU på ca. 700 MHz og GeForce3, så burde Aquanox ikke kunne køre meget bedre. Vi vender tilbage med et ordentligt review af dette spil, når det udkommer. I næste og sidste sektion af denne artikel kigger vi på rollespil og strategispil:
ROLLESPIL OG STRATEGISPIL:
Producenterne af Baldur's Gate og MDK2, nemlig BioWare, udkommer i år med et rollespil, som er i fuld 3D (ligesom Evil Islands og SoulBringer). Dette rollespil hedder Neverwinter Nights, og indeholder endvidere specielle 3D-funktioner, der indtil videre kun kan vises på GeForce3 grafikkort:
Bemærk overfladen på stenen i baggrunden, som er fremstillet via GeForce3. Grafikken og miljøet i Neverwinter Nights er utroligt flot, så her er langt op til et rollespil i særklasse. Og vi må vel også se i øjnene, at 2D-spil som Diablo1-2 og Baldur's Gate 1-2 mm. er ved at være passé. Modstanderne i Neverwinter Nights er ret store, her er et eksempel på, hvad det egentlig betyder, at "ligge med bagdelen i vandskorpen":
De store insektoide monstre er ikke noget at spøge med. Bemærk atter den flotte grafik, som kan roteres 360 grader i realtime. Ganske imponerende.
Det ser ud til, at man kan spille andre væsner end menneskelignende i Neverwinter Nights. Snart vil de små goblins sikkert fortryde mødet med Hr. Tyr og især dennes store økse... Neverwinter Nights udkommer teoretisk set i denne måned (maj 2001). Og det ser ud til, at der er meget at glæde sig til. Neverwinter Nights er endnu et argument for GeForce3, men vil sikkert virke aldeles upåklageligt på GeForce2 mm. Det vides endnu ikke, hvor megen CPU-kraft, som er påkrævet for at kunne nyde dette spil.
Der er dog et især ét spil, som har fuldt potentiale til at overgå Neverwinter Nights, nemlig Dungen Siege. Dungeon Siege er blanding af Gauntlet, Diablo, og Evil Islands. Spillet produceres af Gas Powered Games, der er blevet opkøbt af Microsoft. Dette opkøb betød, at mange frygtede, at Dungeon Siege ville lide samme skæbne som Halo og måske kun udkomme til X-Box. Dette har vist sig ikke at være tilfældet, og Dungeon Siege er indtil videre kun berammet til udgivelse på PC. Her er et par billeder fra Dungeon Siege:
Dungeon Siege er mindst lige så flot som Neverwinter Nights, men besidder nok noget mere arkade-agtigt gameplay (jf. Diablo2 og Gauntlet). Om dette er skidt eller godt må være op til den enkelte at bedømme. Dungeon Siege er i fuld 3D, så hele ovenstående scene kan roteres 360 grader, og der er yderligere mulighed for at zoome ind og ud. Dungeon Siege byder på et væld af forskellige miljøer, så i dette spil kan du opleve sneklædte bjerge, støvet ørken, dystre katakomber og en bro ude i skoven:
"Hvem er det, som tramper på min bro?..."
Der er lagt et stort stykke arbejde i Dungeon Siege, som udkommer til november, måske før. Efter sigende er Dungeon Siege næsten færdigt, men det skulle også have været udkommet for 6 måneder siden allerede. Vi napper endnu et billede:
"Hvilken kaffe byder du uventede gæster?"
Dungeon Siege rummer utrolig stor variation, og du kan i dette spil møde store monstre som ovenstående, rejse med mulddyr af øde bjergskråninger og meget mere. Hardwarekravende til Dungeon Siege er sandsynligvis relativt lave, da ingen GeForce2-3 specifikke effekter er indbygget, så selv TNT2 (Ultra) med en stærk CPU bag rattet burde kan afspillet Dungeon Siege uden problemer.
I det følgende vil vi kigge på et meget velkendt spil, som udkommer til juni, og som stort set alle PC'ere kan trække. Gæt, hvor dette billede stammer fra:
For at få billederne til at fylde mindre, er nederste menubjælke skåret fra. Billedet viser en situation fra den kommende Diablo2 Expansion Set, som bærer titlen "Lord of Destruction". I denne fortsættlese til Diablo2 går den vilde jagt på dæmonen BAAL. Til af fuldføre missionen kan du vælge to nye figurer, nemlig Assassin og Druid. Vi napper endnu et billede:
Billederne er desværre ikke store, men forhåbentlig kan eksempler på nye baner og monstre skimtes. Fortsættelsen til Diablo2 rummer 2 nye akter, og giver mulighed for at anvende 800x600-opløsning. Her er endnu et eksempel på grafikken i de nye baner:
Også våben og spells mm.. er udvidet. Har du allerede en spil-karakter, som har gennemført Diablo2, så kan denne anvendes direkte i Diablo2 fortsættelsen, men vil du spille med de nye figurer, så er du nødt til at starte helt forfra... Som sagt forventes fortsættelsen til Diablo2 i juni, og der er ingen nævneværdige hardwarekrav. Mens vi er ved spil, som er produceret af Blizzard, så lad os afslutte denne artikel med et kommende strategi-spil, som mange venter sig meget af, nemlig WarCraft3:
WarCraft3 minder en del om Diablo2, dvs. spillet er baseret på 2D-kerne, hvorfor du ikke selv kan vælge kameravinkel. I starten var WarCraft3 dog i fuld 3D, men Blizzard valgte at droppe dette og valgte i stedet det gode gamle 2D-design. Grafikken virker dog ret flot i WarCraft3, og eftersom alt hvad Blizzard rører ved bliver til guld, så er der næppe tvivl om, at WarCraft3 nok skal blive en meget stor salgssucces. Her er endnu et eksempel på grafikken:
I WarCraft3 kan du vælge mellem 4 forskellige racer, så du kæmper ikke længere kun med eller mod ork'erne. Du får specielle enheder til rådighed, når disse er udviklet, og trolddom eksisterer naturligvis også. WarCraft3 ser ud til at minde en del om WarCraft1-2, dog især med den forskel, at grafikken er blevet væsentlig forbedret:
Det er næppe et problem, at spillet ikke er i fuld 3D. Det betyder nemlig, at Blizzards potentielle marked bliver enormt. Krævende 3D-spil som Aquanox, der kun kan afspilles ordentligt på en ny og meget dyr PC, sælger normalt dårligt. Men spil fra Blizzard, som virker på selv gamle Pentium maskiner, fordi disse spil stiller meget lave krav til brugerens hardware, sælger langt bedre. Og da Blizzard er fantastiske til at designe gameplay, hvilket alting vel handler om i sidste ende, så kommer WarCraft3 sikkert til at blive et af årets bedste spil, når det udkommer i 4. kvartal af 2001.
Vi er således nået til vejs ende i denne lille kavalkade over kommende spil i år 2001. Der er selvfølgelig også andre spil på vej, og hvem ved, måske dukker der et par overraskelser op inden jul. Denne artikel er udelukkende ment som en lille billed-kavalkade af (og appetitvækker til :-) kommende spil, vi vender naturligvis tilbage med fulde reviews, når disse spil udkommer.
Rune skrev Monday den 14 May 2001 kl. 22:50: [ svar | nyeste ]
Hent ny videofilm af det kommende cyberSpace-spil DroneZ via vore link i download-sektionen. DroneZ ser helt fantastisk ud på GeForce3, og filmen varer i hele 3 minutter - så gå ikke glip af denne! Du kan vælge mellem Høj, Mellem og Lav kavlitet her:
Rune skrev Friday den 18 May 2001 kl. 22:43: [ svar | nyeste ]
Der er ankommet nye videofilm, som viser Max Payne og Duke Nukem Forever i aktion. Du kan f.eks, hente den nye Duke Nukem Forever film fra E3 2001 messen i superhøj kvalitet (45MB) mm. lige her:
Rune skrev Sunday den 27 May 2001 kl. 02:55: [ svar | nyeste ]
Max Payne kan meget vel blive det 3D-spil, som vi kommer til at huske år 2001 for. Videoen fra E3 messen er uovertruffen, og distancerer måske Max Payne milevidt foran Duke Nukem Forever. Max Payne skulle selvfølgelig havde været medtaget i ovenstående artikel, men på daværende tidspunkt havde jeg ikke set denne video:
Har du ikke set denne video endnu, så skynd dig at downloade den, den vil med garanti ikke skuffe.
Rune skrev Sunday den 27 May 2001 kl. 17:29: [ svar | nyeste ]
Meget tyder på, at Max Payne kan købes om få måneder (juni-august), her er, hvad en af programmørerne bag Max Payne har udtalt:
"[Petri Järvilehto] - Right now, we’re close. We are very, very close. We’ve started beta testing the game. It’s all there; all the gameplay. All the maps are done and we are now polishing and tweaking, polishing and tweaking. We are adding more cinematics and get more things out of the combat. But as of now, everything has merged up very nicely."
Så det ser jo ganske lovende ud, læs resten af interviewet (og se billeder fra Max Payne spillet) her:
Rune skrev Friday den 01 June 2001 kl. 20:59: [ svar | nyeste ]
Så er der frigivet demo af et af årets må mest interessante spil (jeg ved godt, at dem er der mange af, red.), nemlig X-Isle DINOSAUR ISLAND, som er hæftigt optimeret til GeForce3:
"This Demo shows new cutting-edge 3D-Features such as extremely-high poly count (whole Isle consists of 40+ Mio Polygons), pixel and vertex shaders, realtime reflections and refractions, 16-Bit bump-mapping and ones more vast detailed Landscapes based on OpenGL 1.2 (with specific NVIDIA Extensions) and CryENGINE. CryENGINE has been optimized for GeForce 3 Cards in this Demo.
X-Isle: Dinosaur Island doesnt show the gameplay or design of X-Isle (our FPS Game) but rather shows the engine-power of it. The Demo requires a GeForce Card, preferable runs at highest quality on a GeForce 3."
Desværre kom jeg selv en time for sent, og demonews-serveren nu nede (sikkert efter, at nyheden kom på VoodooExtreme, ak og vé). Så nu sidder jeg og mit nye Asus V8200 Deluxe og trykker næsen flad mod skærmen. Så tæt ved, og dog så langt fra.... Hmmmm, måske det nye "Fuel On" (Everglade Rush) demo skal prøves i stedet..
Rune skrev Sunday den 03 June 2001 kl. 23:57: [ svar | nyeste ]
Så er der atter blevet åbnet for det varme vand, og især GeForce(3)-ejere kan nu downloade spilbart demo af X-Isle Dinosaur Island. Bemærk, hvis du ikke har GPU på dit grafikkort, så spilder du med al sandsynlighed tiden på at downloade dette demo. Hent det her:
(denne videofilm blev tidligere tilbageholdt, da videoen indeholdte musik fra Aliens, og da Fox Interactive mente, at det ville bringe for mange associationer til Aliens vs. Predator2, som udkommer til efteråret)
Rune skrev Thursday den 07 June 2001 kl. 15:23: [ svar | nyeste ]
Du kan også downloade Return to Castle WolfenStein E3-filmen her (i et andet mere windows-venligt format end ovenstående, fylder også kun 28 MB):
Der er tale om et realtime strategispil, som understøtter nVidias GPU (sikkert også Radeon, men der er vel en grund til, at nVidia sætter spotlight på dette spil). Så måske er her endelig et spil, som kan udfordre Tiberium Sun og Earth 2150. Emperor: Battle for Dune fylder 4 cd'er, så du får ovenikøbte noget for pengene...
Rune skrev Saturday den 16 June 2001 kl. 00:26: [ svar | nyeste ]
Alone in the Dark 4 er ankommer som spilbar demo (82MB). Hent det her:
Rune skrev Wednesday den 20 June 2001 kl. 13:06: [ svar | nyeste ]
Ifølge rygter, så udkommer Max Payne den 27. juli, og Duke Nukem Forever den 13. oktober. Men hvad handler Max Payne egentlig om? Det kan du læse her:
"Three years back a young NYPD cop, Max Payne, came home one night to find his family senselessly slaughtered by a gang of drug-crazed junkies, high on a previously unknown synthetic drug. Now that same drug, Valkyr, has spread through the whole New York City like a nightmare plague, and Max Payne’s on a crusade for revenge, out to get even. To Drug Enforcement Administration, DEA, this new drug was evil incarnate, to be stopped at any cost. Max's boss and best friend, the only one who knew his true identity, has been murdered, and Max's been framed for the slaying."
Og 3DRealms, som står bag Max Payne, plejer jo ikke at skuffe mht. gameplay.
Rune skrev Sunday den 15 July 2001 kl. 10:27: [ svar | nyeste ]
Max Payne ser nu helt sikkert ud til at ankomme i slutningen af juli/første uge af august. Max Payne skulle ifølge rygter besidde fotorealistisk grafik og en helt fantastisk historie. Anbefalet hardware til Max Payne er 1 GHz cpu og grafikkort med 64MB ram. Som bevis på, at Max Payne efter 4 års produktionstid faktisk er klar til at udkomme om 2-3 uger, kan du her se emballagen til spillet (PC Gamer har åbenbart vurderet dette spil til hele 95%):
Dronez er specielt optimeret til GeForce3 og Pentium4, så forvent ikke det vilde, hvis du ikke er i besiddelse af nogen af delene.
Rune skrev Monday den 17 September 2001 kl. 17:02: [ svar | nyeste ]
Status for ovenstående spil er, at Dungeon Siege er skubbet til februar 2002, NeverWinter Nights til maj 2002, og Warcraft3 ankommer også først efter jul. Aquanox ser dog ud til at ankomme planmæssigt 11. oktober 2001, mens Return to Castle Wolfenstein og Duke Nukem sandsynligvis ankommer i november eller december 2001. Unreal 2 forventes til foråret 2002, Doom3 til maj 2002 og Halo også først i maj 2002. Så ventetiden fortsætter...
Fint! -Så har man vel et GeForce 4 i kabinettet til den tid... :-)
Rune skrev Friday den 19 October 2001 kl. 12:05: [ svar | nyeste ]
Så er Aquanox officielt på gaden, dog kun den tyske version. Første review af Aquanox, hvor spillet blev vurderet til hele 88%, er netop ankommet, og kan læses her (reviewet er dog på tysk):
Rune skrev Saturday den 27 October 2001 kl. 23:51: [ svar | nyeste ]
Nvidia har publiceret en introduktion til rollespillet "The Elder Scrolls III: Morrowind™", som anvender et meget højt antal polygoner (i hvert fald i forhold til andre rollespil :-) Morrowind har taget 4 år at producere, og er efterfølgeren til Arena (1994 "RPG of the year") og Daggerfall™ (1996 "RPG of the year"), så der er bestemt meget at leve op til. Ifølge det tyske tidsskrift PC GAMES ankommer Morrowind i december 2001. Læs mere her (og se billeder fra spillet):
Rune skrev Wednesday den 31 October 2001 kl. 15:55: [ svar | nyeste ]
Det GeForce3-optimerede futuristiske PC-spil BALLISTICS har fået Adrenaline Vault helt oppe at køre. De har simpelthen kåret dette spil som et af den bedste og mest prefekte nogensinde og givet det deres "Seal of Excellence". Lad os nappe et par sætninger fra reviewet:
The visuals in Ballistics are simply hands-down the best I have ever seen in a racing title. GRIN's DirectX-based Diesel Engine is purported to render from 20,000 to 110,000 thousand polygons on a single screen [Quake3 Arena benytter max. 10.000], and you notice the benefits immediately from either a first-person or third-person perspective. You can see every glistening curve on the amazingly attractive pilots and Speeders. The animation even at the highest speeds and with all the other racers in view is as smooth as silk. There are incredibly detailed textures on the tracks, so if you bump into something and come to a stop, you are just as impressed as you would be whizzing by. Effects like masked chrome, real-time animated lighting, reflections, morphing animations, bump mapping, sparks, explosions, and weather conditions are all exceedingly well implemented. The overall impact is almost psychedelic. The implementation for nVidia's GeForce 3 cards of vertex and pixel shading, available only through the extreme geometry detail level, is absolutely stunning; but even without this video board the graphics are fantastic. No static screenshot can possibly do the superb visuals justice." (min fremhævning, red.)
og:
"GRIN has come out of nowhere to produce a real winner, fulfilling my dreams of ultra-speed movement. Ballistics is by far the fastest and most beautiful arcade racing game I have ever seen -- it makes everything else seem like molasses by comparison. While there is nothing really new here, the excellence of this title lies in its truly brilliant execution. The more you play, the more your get drawn in by its immersive and addictive qualities. I am thus proud to award this game, which has singlehandedly resuscitated the arcade racing genre, the Adrenaline Vault Seal of Excellence."
Hmmmm, måske man skulle besøge Betafon på vej hjem fra arbejdet idag :-) Og Aquanox ankommer også i denne uge - hele to GeForce3-optimerede titler på én uge... :-)
Mjah... Gamespot.com er ikke helt enige, og giver 6.3 (ud af 10), mens deres læsere giver 7.7...
Rune skrev Thursday den 01 November 2001 kl. 12:22: [ svar | nyeste ]
Jeg får Ballistics imorgen, så må vi se...fandt lige denne kommentar:
"I just got this one - and boy they are right about the SPEED thrill! Running on my Geforce2 it looks stunning and plays great. Best racer this millenium, WipeOut MOVE OVER! Catch me if you can - 1750 mph !!!!" (min fremhævning, red.)
Og
"This is a really great game. If you can handle the speed. If I see it on the store shelf. It is coming home with me. I feel this game is really worth it. There was an issue with the installer going to 550% but it installed fine on my machine I would advise people who liked Star Ware Episode 1 Racer and Extreme G 1 and 2 to play this game. You will not be disappointed."
Det lyder da meget godt, jeg kunne nemlig godt lide WipeOut 2097 - meget bedre end søvndyssende titler som Need For Sleep :-)
Rune skrev Thursday den 01 November 2001 kl. 13:22: [ svar | nyeste ]
Nuvel, noget tyder på, at GameSpot har sat en, der ikke har meget forstand på adrenalin-pumpende racer-spil, til at vurdere BALLISTICS (GameSpot gav 6,3 ud af 10, læsernes vurdering er nu 8 / 10). Selveste VoodooExtreme har netop publiceret review af dette spil og skrev følgende:
"Quite simply, Ballistics is a fast-paced, no holds barred adrenaline rush. It has enough Eye Candy to satisfy the picky 3D futuristic racing fan and an addictive quality that leaves you wanting to play “one more game” just to see if you can top your last blisteringly-fast speed. Fast reflexes are a must as you progressively push the limitless speed as fast as you can handle. Even though Ballistics doesn’t really bring anything new to the racing genre itself, it is a rock-solid title that should give hardcore arcade racing fans many hours of pure, unbridled fun."
Points blev fordel således:
Graphics - 90% - Beautiful…but if you blink, you miss ‘em
Sound - 91% - Great, Techno soundtrack
Gameplay - 85% - Simplistic, yet addictive
Longevity - 90% - Multiplayer support, replayability high
Stability - 95% - No crashes
Interface - 100% - Intuitive menus & HUD Total Score: 90%
Så VoodooExtreme gav Ballistics den ærefulde titel "Can of WhoopAss" :-) Læs det hele her:
Rune skrev Friday den 02 November 2001 kl. 13:52: [ svar | nyeste ]
Så har jeg fået kigget lidt på Ballistics og Aquanox, Aquanox ligner en vinder, og kører fint i 1024x768x32 (alt i max., dog med vsync = off og bilineær filtrering), dog kører Aquanox totalt flydende i 640x480x32 med alt i max. (dog med FSAA deaktiveret). Aquanox ligner et spil, som kan fortjene over 90% i samlet vurdering.
Ballistics derimod virker knap så fantastisk, vel går det hurtigt, men det er tydeligt, at programmørerne bag dette spil ikke har fantastisk meget erfaring (16bit z-buffer er bl. a. elendigt implementeret, lydstyrken kan ikke justeres mm.). Sættes geometri-detaljeniveauet til EXTREME, så er spillet flere steder ikke længere helt flydende med 1 GHz cpu og GeForce3 (225/510 MHz). Sættes geometri-niveauet derimod til HIGH er spillet upåklageligt flydende, og ligger vel på ca. 30-50 FPS i 1024x768x32 (32bit z-buffer). Ved 60 FPS narres vore hjerner til at opleve en slags 3D-effekt, hvilket ikke sker i Ballistics, og det er ret ærgerligt - racerspil skal helst aldrig dykke under 60 FPS, da dette kraftigt minimerer oplevelsen/autenciteten. Så umiddelbart vil jeg vurdere Ballistics til ca. 80% (et 8-tal på 13-skalaen).
Rune skrev Sunday den 04 November 2001 kl. 01:26: [ svar | nyeste ]
Ballistics er faktisk et fremragende spil, når det mestres - måske ratingen af dette spil fortjener at blive 90% (skal lige spille det lidt mere, før jeg er sikker).
Hmmmm.... Hvis GeForce3 optimerede spil kun kører superflydende i 640*480 på et næsten 1 GHz system, såå... Måske man skulle kigge lidt på en Xbox. Jeg mener, hvis man skal opgradere sin PC til P4-2GHz med GeForce3ti500 for at være helt fremme i skoene, så bliver det sgu' hurtigt dyrt!
For at X-Box skal være flot på et TV, kræver det min. et 20.000 kroners fjernsyn fra SONY + en 5.000 kroners DVD ligeledes fra SONY, med indbygget blacknoise reduction (SONYs svar på Anti Aliasing) + en X-Box til 3.000. Minus muligheden for at spille Doom3 :-)
Rune skrev Wednesday den 14 November 2001 kl. 10:55: [ svar | nyeste ]
Rune skrev Thursday den 15 November 2001 kl. 21:50: [ svar | nyeste ]
Return to Castle Wolfenstein er GONE GOLD (Gone Gold = er blevet færdiggjort og masseproduktion påbegyndes)! Allerede den 21. november kan du købe dette spil (næste onsdag). Læs mere her:
Nåeja, denne lille sætning lyste specielt op: "Both id and Gray Matter use GeForce hardware as a preferred development platform and gaming platform, and the game just looks amazing on the GeForce3" (min fremhævning, red.). Der er 6 ekstremt flotte billeder at se, og du kan endvidere downloade et par videofilm. Hvis billederne er repræsentative, så når Max Payne ikke Return to Castle Wolfenstein til sokkeholderne, og Return to Castle Wolfenstein bliver nok årets 3D-spil. Prøv også at læse dette:
"The models are generally created in 3D Studio Max As mentioned above, many of the textures in the game are modified photographs taken of actual stone, wood, doors, etc. found throughout Europe. Gray Matter’s artists have done a great job taking these assets, creating new ones to match and pulling together an environment that looks and feels like war-torn Germany. They have also been able to spend a bunch of time making a number of different character faces and uniforms for each of the soldier models. Again, this just adds to the feeling that you are in a world that is alive and real, as there are probably close to 100 different looking characters that you will encounter throughout the game. " (min fremhævning, red)
Det lyder da ikke så ringe, vel :-)
Rune skrev Wednesday den 21 November 2001 kl. 23:58: [ svar | nyeste ]
Jeg regner med at modtage dette spil på fredag, så Weekenden går vist op i røg og tyskere, selv musikken minder meget om en god gang strækmarch :-)
Rune skrev Thursday den 22 November 2001 kl. 22:46: [ svar | nyeste ]
"Return to Castle Wolfenstein certainly looks and sounds impressive. The graphical quality can be scaled to suit different types of systems, but on a fast machine with a GeForce3-based graphics card and with all the graphics options turned on, Return to Castle Wolfenstein looks simply outstanding. The Quake III: Team Arena engine is also used to generate environments that are much bigger than those found in previous Quake III engine-based games."
Hvis Postmand Per har den rigtige pakke under armen i morgen, bør jeg da tage på arbejde? ....
Rune skrev Thursday den 31 January 2002 kl. 10:14: [ svar | nyeste ]
Dungeon Siege skulle udkomme om 1-2 måneder, og spillet ser efterhånden og ret godt + færdigt ud. Prøv at se disse nye billeder, der er forhåbentlig lidt at glæde sig til:
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:
Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.