Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (20)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Kommende spil til PC i 2002
Software af Webmaster Monday den 25 March 2002 kl. 21:55 [ Software ]
Vi kigger i denne artikel nærmere på nogle af de bedste og mest afventede PC-spil, som med stor sandsynlighed udkommer inden jul. Så her kan du se billeder fra Jedi Outcast: Jedi Knight 2, Yager, Unreal Tournament 2003, Soldier of Fortune 2, Morrowind og meget mere.

Vi beskæftigede os sidste år med titler som Dungeon Siege, Duke Nukem Forever, Neverwinter Nights og Warcraft 3. Disse titler udkommer sandsynligvis i år (Dungeon Siege med sikkerhed den 5. april). Vi vil derfor ikke spilde tid på disse titler igen, men du kan læse mere om disse titler her:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/05/07/9634042

Men ok, nu hvor Dungeon Siege udkommer 5. april kan vi da godt lige nappe et stemningsbillede:


Dungeon Siege minder meget om en slags Diablo 3D og er en af de førende kandidater til årets spil 2002

Derudover vil vi af pladsmæssige grunde ikke kommentere Unreal (Episode) 2, som burde ankomme til jul. I stedet henviser vi til disse artikler om Unreal Episode 2:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/03/28/2721489

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/10/28/3998630

Det samme gælder i øvrigt for Doom3, som i øvrigt nok først ankommer i 2003:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/09/05/9984436

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/02/22/7595866

Et af de spil, som vi dog vil nævne, er Jedi Outcast: Jedi Knight 2, som også er færdiggjort og udkommer 29. marts:

JEDI OUTCAST


Grafikken er udført af Raven Software via Quake3 Arena enginen, og det ses.

Jedi Outcast vil næppe kræve den vildeste hardware, men mere minde om en let version af Return to Castle Wolfenstein. LucasArts, som har givet Raven Software tilladelse til at producere spillet, anvender normalt ret lave systemkrav, og Quake3 Arena er tillige kendt for at give høj ydelse på PC'ere, der er op til ca. 2 år gamle. Raven Software har dog fordoblet polygonkapaciteten af Quake3 Arena enginen, men Jedi Outcast bliver næppe nær så tungt som Medal of Honor (som benytter op til mere end 4x Quake3 Arena polygonmængder).



Jedi Outcast indeholder som Jedi Knight omfattende brug af lyssværd, og du er atter tilbage i rollen som Kyle Katarn, der havde hovedrollen i Dark Forces. Forhåbentlig er der tilstrækkeligt med store slemme monstre, så der ikke blot bliver tale om nedslagtning af stormtropper via lyssværd i nærmest uendelige mængder... Figurerne er meget detaljeret udført i Jedi Outcast, så kvalitetsmæssigt tyder meget på, at designerne bestemt ikke er sprunget over, hvor gærdet var lavest:



Et andet spil, som burde udkomme inden sommer er Soldier of Fortune 2: Double Helix, der ligesom Jedi Outcast benytter Quake3 Arena enginen. Dette spil forventes at fortsætte, hvor 1'eren sluttede, og sætte nye grænser for vold i computerspil. Spilfigurerne er endvidere blevet meget detaljerede:

SOLDIER OF FORTUNE 2: DOUBLE HELIX



I Soldier of Fortune 2 er du atter agent John Mullins og udsendt i diverse farlige operationer. Du bekæmper atter terrorister, som denne gang truer med biologiske våben. Spørgsmålet er således, hvorvidt du kan standse diverse terrorister, før de kan lancere virusangreb. Og der er jo intet som en god jagt i junglen:



En lille bytur bliver der dog også plads til:



I spillet besøger du lokaliteter som Colombia, Hong Kong, Prag og Jordan.



Endvidere er alle spilfigurer animeret med motion-capture teknik, så bevægelser er utroligt livagtige, og diverse fjender består af op til 3000 polygoner. Dette tillader meget detaljeret persongengivelse, som f. eks. skildres her:



Hardwarekrav til Soldier of Fortune 2 forventes at svare til Return to Castle Wolfenstein og Jedi Outcast.

År 2002 forventes at blive meget præget af rollespil, såsom Dungeon Siege (5. april) og Neverwinter Nights (maj). Et specielt spil er dog The Elder Scrolls III: Morrowind. Dette spil understøtter stort set alt, hvad Radeon 8500, GeForce3 (Ti) og GeForce4 Ti har at byde på, hvilket er bemærkelsesværdigt, da rollespil normalt er meget forældede mht. hardwareunderstøttelse. Så Morrowind byder på understøttelse af Transform and Lighting, Bump Mapping, Vertex Shading, Pixel Shading og meget mere. Her er et par billeder fra dette polygonintensive rollespil:

THE ELDER SCROLLS III: MORROWIND



Bemærk vandet og træerne, der er bestemt ikke sparet på polygonerne. Figurerne i Morrowind består af op til 8000 polygoner, dvs. næsten det tredobbelte af figurerne i Soldier of Fortune 2:



Miljøet virker ganske mystisk og forunderligt i Morrowind:



Ifølge skaberne af Morrowind omhandler dette spil:

"The Elder Scrolls III: Morrowind is an epic, open-ended single-player game where you create and play any kind of character you can imagine. Be the noble hero embarking on an epic quest, or an insidious thief rising to leadership of his guild. Be a malevolent sorcerer developing the ultimate spell of destruction, or a reverent healer searching for the cure to a plague. Your actions define your character, and your gameplay changes and evolves in response to your actions. Confront the assassins' guild, and they take out a contract on you. Impress them, and they try to recruit you instead. No two sagas are the same in the world of Morrowind.

Players can choose to follow the intriguing main storyline, or set off to explore the huge province of Morrowind and the many interesting people and exotic locations it contains. Vast cities and remote villages dot the landscape, each with its own unique look and feel. Hundreds of quests and adventures await as you interact with characters and learn more. Regardless of whether you play a murdering assassin or a noble knight, the game holds endless possibilities and allows you to revisit the main storyline at any time."

Kilde: http://www.elderscrolls.com/main.htm



Morrowind virker således som et af de mest avancerede 3D-spil nogensinde og virker meget omfattende mht. handlingen. Spillet ser endvidere ud til at afvikles ret flydende, men sandsynligvis kun via DirectX8-kompatibelt grafikkort og cpu på mindst 1 GHz. Morrowind forventes at udkomme i april-maj måned (faktisk i marts, men det er næppe længere sandsynligt :-) Morrowind udkommer også til X-Box. Aktion-fans vil dog nok hoppe over Morrowind med samlede ben, og i stedet se frem til Yager, der virker lidt som R-Type 3D anno 2002:

YAGER



Yager er et af de flotteste spil, der længe er set. Et ekstremt høj polygonantal krydret med understøttelse af nyeste DirectX8-kompatible grafikkort gør, at Yager mest af alt virker som et spil, der burde koste kr. 20 at prøve i Professor Olsens Spilleland:



Detaljerede landskaber, fly, bygninger om meget mere kendetegner Yager. Og så er det tilmed fantastisk flydende (med den rette hardware, red.)



Historien i Yager har været i udvikling siden 1999, og ser nu ud til at være forankret omkring arkadeagtig nedskydning af diverse fjender:



Spilkonceptet er således meget aktionpræget, hvilket sikkert vil tiltale mange personer, mens mange andre vil fravælge spillet af netop denne grund.



Yager ankommer også til X-Box, og grafisk set er der næppe meget (udover Unreal 2), som vil kunne konkurrere med Yager (hvis de billeder og videofilm, der hidtil er frigivet fra Yager er repræsentative). Og adrenalinpumpende dogfights er vel ikke nødvendigvis så ringe endda i små portioner...

FREELANCER

Freelancer er et yderst ambitiøst rumspil á la Privateer og sandsynligvis det mest omfattende nogensinde. Du skal manøvrere i et univers, hvor forskellige pirater mm. også befinder sig. Endvidere kan du handle med forskellige varer og få betaling for at udføre forskellige missioner. Du kan endvidere udvikle dit rumskib og kommer naturligvis også ud i mange hæsblæsende kampe.



Rumskibene og diverse konstruktioner i Freelancer er ofte uhyre omfattende og detaljerede:



Freelancer er designet af Chris Roberts med Microsoft i ryggen. Chris Roberts er faderen bag den legendariske Wing Commander serie, så forventningerne til Freelancer er store.



Freelancer foregår 800 år efter Star Lancer og skildrer et meget omfattende univers, så det er muligt, at Freelancer mere bliver at opfatte som en livsstil fremfor et spil :-) Og hvem husker ikke det sagnomspundne spil Elite til både Commodore 64 og Amiga. Meget tyder på, at Freelancer kommer til at ligge tæt op af konceptet bag Elite, dog med grafik, der er helt up-to-date.



Freelancer skulle være udkommet sidste år, og burde udkomme til PC i 2002, men præcis hvilken måned er endnu uvis.

UNREAL TOURNAMENT 2003

Fans af Unreal Tournament ser nu endelig ud til snartlig at kunne opleve den længe ventede fortsættelse, som ikke hedder Unreal Tournament 2, men Unreal Tournament 2003.



Med over 30 forskellige baner burde Unreal Tournament 2003 blive en stor succes, når det ankommer i juni. Over 50 forskellige spilfigurer og mange forskellige meget velafbalancerede våben burde sørge for stor spilvariation både i forbindelse med multiplayer og singleplayer aspekter. Derudover er al grafikken blevet til via Unreal 2 enginen, og sørger således for, at grafikken er aldeles fremragende. Unreal Tournament 2003 blive med stor sandsynlighed et meget hardwarekrævende spil, hvis du vil nyde alle detaljer. Her er et eksempel på en spilfigur:



Detaljeniveauet er højt i Unreal Tournament 2003, så her er DirectX8-kompatibelt grafikkort sandsynligvis af stor betydning, hvis du ikke vil nedskalere de grafiske detaljer.

Vi slutter af med en lille oversigt mht. forventede udgivelsesdatoer:

Jedi Outcast - 29/3
Dungeon Siege - 5/4
The Elder Scrolls III: Morrowind - april/maj
Neverwinter Nights - maj
Unreal Tournament 2003 - juni
Warcraft 3 - juli
Halo - sommer 2002
Yager - oktober 2002
Unreal Episode 2 (= Unreal 2) - december 2002
Freelancer - 2002
Duke Nukem Forever - 2002

Denne artikel er blot ment som en hurtig billedpræget oversigt, vi vender tilbage til de nævnte spil med omfattende reviews, når de er udkommet.



Rune skrev Monday den 25 March 2002 kl. 23:34: [ svar | nyeste ]
Download videofilm af The Elder Scrolls III: Morrowind, og se den fantastiske grafik her (14MB):

http://www.filefront.com/?filepath=/2002/03/MorrowindTrailer_mpbig.zip


Rune skrev Monday den 25 March 2002 kl. 23:47: [ svar | nyeste ]
Et andet spil, som teoretisk set udkommer til PC og PlayStation2 i år er Outcast 2. Vi har dog ikke kunnet finde billeder fra PC-versionen, men her er diverse billeder fra PlayStation2:

http://www.outcastii.net/eng/index_eng.php?url=screen_oc2.html#screen

Og hvis Outcast 2 er mindst lige så godt som 1'eren, er der næppe andre spil, som i år kommer til at nå Outcast 2 til sokkeholderne. SharkyExtreme vurderede Outcast til 10 ud af 10 (=perfekt score), og jeg kunne ikke være mere enig. Læs SharkyExtreme's review af gode gamle Outcast (fra 1999) her:

http://www.sharkyextreme.com/games/reviews/appeal/outcast/


René Molbo Jacobsen skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 00:21: [ svar | nyeste ]
Du har glemt de ultimative spil! Civilization III Multiplayer kommer vist i år, om det bliver til et nyt køb eller klares ved hjælp af en patch vil Firaxis dog ikke sige.

Derudover er det længe ventede Master of Orion 3 også set til at komme her i foråret.

Nu er det ikke så mange strategi spil der var nævnt så jeg ved ikke om det skyldes manglende interesse fra din side Rune. Så nu har jeg nævnt dem.

Heroes of Might and Magic 4 forventes at komme 12-04-2002. Så det ser ud til at blive et godt game år.

Skulle Quake 4 ikke også udkomme i år?



Rune skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 09:39: [ svar | nyeste ]
Quake4 ankommer næppe før 2003, og det er en korrekt observation, at spil, der udnytter nyeste hardware er blevet favoriserede. Mht. strategispil er disse ifølge tyske PC Games de mest ventede:

1. Anno 1503 (EA Games - april)
2. Warcraft 3 (Vivendi - juli)
3. Age of Mythology (Microsoft - september)
4. Sudden Strike 2 (CDV - maj)
5. Heroes of Might and Magic 4 (Ingogrames - april)
6. Master of Orion 3 (Infogrames - juni)
7. Praetorians (Eidos - oktober)


Rune skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 10:04: [ svar | nyeste ]
Jeg faldt lige over de minimale systemkrav til Dungeon Siege:

STYRESYSTEM: Win98, WinME, Win2000, WinXP
CPU: 333 Mhz eller hurtigere
RAM: 128MB
HARDDISK: 1GB fri plads
CDROM-DREV: 4-speed eller hurtigere
GRAFIKKORT: 3D grafikkort med 8MB RAM

Så selv Voodoo2-ejere kan måske stadig være med. Men med så lave systemkrav kan ejere af hurtige systemer forhåbentlig regne med, at 1600x1200x32 i minimum 60 FPS ikke er utopisk :-) Læs mere her - og se helt nye billeder fra Dungeon Siege:

http://www.loadedinc.com/previews/101700190099291.php

Europæisk udgivelsesdato er dog ikke 5. april, men den 19. april.


tkh skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 14:02: [ svar | nyeste ]
Sidder i processen at spille Star Wars: Jedi Knight 2 - Jedi Outcast i Single Player lige nu, og det er nok så imponerende. Meget flotte animationer, og grafik i det hele taget, som er meget optimeret på alle måder.

Multiplayer skuffer lidt, da Light Sabre Fight'sne er en smule tamme. Der er ikke de vilde tricks man kan lave, men det retter de Forces man har godt op på. Der er ikke noget som at kaste en modstander væk :)



130.227.187.4 skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 16:53: [ svar | nyeste ]
Hvordan har du fået fat i Jedi Knight 2 allerede din heldige kartoffel ?!?


René Molbo Jacobsen skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 22:40: [ svar | nyeste ]
Han købte det på torsdag, men fik det tilsendt så han fik det før.


Rune skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 22:56: [ svar | nyeste ]
Aha, så du afviser min teori om tidsmaskinen? :-)


Warez skrev Tuesday den 26 March 2002 kl. 22:47: [ svar | nyeste ]
Jedi Knight 2 er skam blevet rippet af FLT for ca. 4 dage siden, og er tilgængelig på internettet, hvis man ellers ved hvor man skal lede...


DarkDragon|tLD| skrev Wednesday den 27 March 2002 kl. 11:13: [ svar | nyeste ]
Som det fremgår af mit navn, kan man se at jeg er i en klan... en counter-strike klan. Hvad med Counter-strike:Condition Zero hvis det lever op til forventningerne bliver det nok endnu en lang forlængelse af Counter-strike. GTA3 det burde da være en af topscorene ?!? :) jeg håber at i tager mod kritik.



Rune skrev Wednesday den 27 March 2002 kl. 15:19: [ svar | nyeste ]
Ja, sagtens, men både Counterstrike: Condition Zero (jeg har været ganske uimponeret af hidtidige skærmbilleder fra dette spil) og GTA3 blev vejet og fundet for lette - vi havde kun plads til få spil, så derfor blev fokus på ovennævnte.


Rune skrev Thursday den 28 March 2002 kl. 12:17: [ svar | nyeste ]
Se flere fantastiske billeder fra Unreal Tournament 2003 her (som udkommer juni 2002 og er baseret på Unreal 2 enginen):

http://home.gameforce.it/01/3480.html

og her:

http://actionvault.ign.com/features/specials/ut2003gdc.shtml


62.243.188.81 skrev Monday den 01 April 2002 kl. 00:15: [ svar | nyeste ]
ehh hvad med HALO : Combat evovled?? Jeg tror det bliver RIMELIG fedt i multiplayer....!!!!


René Molbo Jacobsen skrev Monday den 01 April 2002 kl. 00:35: [ svar | nyeste ]
Det er jo kun til Krydskasse. Ifølge pakken, dog kan man vist læse noget på producentens hjemmeside. XBox er vammel og uprofessionel (M$: "vi laver et produkt som vi ikke tester hvor man skal, nemlig brugervenlighed. Derefter lader vi det koste alt for meget (5600,- hvis man skal kunne afspille DVD'er og høre AC3 lyd). Det er jo bare som vi plejer så det udelægger ikke folks forventninger til os.")


62.243.188.81 skrev Tuesday den 02 April 2002 kl. 00:43: [ svar | nyeste ]
ej passer nu ikke....jeh har set xbox til 3.400,-kr men desuden mener jeg pc udgaven af HALO der kommer naeste Ar....tror jeg bliver sejt


chrisristisis skrev Tuesday den 02 April 2002 kl. 21:35: [ svar | nyeste ]
unrealops har fundet ud af hvad unreal tournament 2003

læs her http://www.unrealops.com/

NÆSTEN INGEN HAR EN PC DER ER SÅ HURTIG!!!!!!!



chrisristisis skrev Tuesday den 02 April 2002 kl. 21:39: [ svar | nyeste ]
unrealops har fundet ud af hvad unreal tournament 2003 kræver

læs her http://www.unrealops.com/

NÆSTEN INGEN HAR EN PC DER ER SÅ HURTIG!!!!!!

Så er den rettet.



Rune skrev Tuesday den 02 April 2002 kl. 23:27: [ svar | nyeste ]
Øhmn, bemærk lige dette:

"Well what was supposed to be a lot of fun has gotten a little out of hand. Some of our readers where confused by the Unreal 2 specs that we showed. The specs are not true at all. They were meant as a joke because the Evil Empire has not yet let Legend release specs for Unreal 2."

så er den vist ikke meget længere :-)


Henrik Koch Nielsen skrev Wednesday den 03 April 2002 kl. 11:57: [ svar | nyeste ]
LOL ! - var der virkelig nogle som faldt i omkring de specs .. hehe .. Bemærkningen med en T1-linie til online spil BURDE have fået 10-øren til at falde.


chrisristisis skrev Wednesday den 03 April 2002 kl. 16:16: [ svar | nyeste ]
UPS DET HAVDE JEG SQU IKKE SET


Morten P skrev Wednesday den 03 April 2002 kl. 20:12: [ svar | nyeste ]
@ René Molbo

Tsk, Tsk! Tal som du har forstand -og det betyder at du burde holde mund i denne sammenhæng:

(M$: "vi laver et produkt som vi ikke tester hvor man skal, nemlig brugervenlighed. Derefter lader vi det koste alt for meget (5600,- hvis man skal kunne afspille DVD'er og høre AC3 lyd). Det er jo bare som vi plejer så det udelægger ikke folks forventninger til os.")

En Xbox kan købes for 3800,- i Elgiganten og DVD-kit'et koster 349,- i Betafon = 4150,- i runde tal. Det får man jo ikke engang et Geforce 4 for, vel ? Brugervenlighed ? -kan det blive lettere ? Ikke noget pjat med drivere, ikke kompatibel hardware osv. osv. Desuden er vi jo nogen der interesserer os for at spille nogle fede spil, og ikke om det vi lige kan tweake 1 frame mere ud af vores hardware som vi købte i dyre domme for 6 måneder siden, og som nu er forældet!

Hvor meget valuta mon verdens Geforce 3-ejere føler de har fået for pengene ? -kortet er 1 år gammelt og allerede forældet (=erstattet af GF4) og der er kun kommet meget få spil (om nogen) der udnytter alt hvad et GF3 kan præstere. Nææ, men Xbox er der muligheder for at genopleve dét at programmørerne presser hardwaren til det yderste, og ikke bare skruer hardwarekravene i vejret i takt med at Intel og AMD kan lave hurtigere processorer. Og glem ikke, når I sviner den spinkle hardware i en Xbox (733 MHz + GF3 med extra shader), at den IKKE skal trække Windows, men kun selve spillet. Og endelig kan kan spille på sit 28" TV -det er da nogen gange federe end en 19" monitor. Og hvad med multiplayer spil ? -Det er sgu sjældent at man lige skal have en gang Quake eller e-Racer med vennerne...

Næ...Min næste opgradering bliver også et systemskifte... -til Xbox!



Casper skrev Wednesday den 03 April 2002 kl. 20:52: [ svar | nyeste ]
err..... Hvordan kan du sige at gf3 er forældet hvis spillene ikke engang er begyndt at komme til den endnu. Et grafikkort er da først forældet når den ikke kan trække spillene i ordenlig kvali, og det skulle jeg da mene at gf3 sagtens kan... Og der er forskel på at spille på 28" fjernsyn og 19" monitor: Ca. dobbelt så høj opløsning og desuden flimrer en monitor som regelt ikke. "Og hvad med multiplayerspil?"..??? Med puteren er det da bare en tur på nettet, joine en server og så er man kørende med 20-30 andre i samme spil.... X-boxen kan... ... så meget... den har lan-netwærk, så du samler bare en masse 28" fjernsyn og spiller (ingen kommentarer) sammen med alle de venner som også har en X-box... HVAD ER NEMMEST?...

Anyways... det var slet ikke X-boxen jeg ville kommentere, men blot et spil(tror jeg da nok), som skulle hedde CODE CULT. Her er et link... www.nvidia.com/view.asp?IO=games_codecult Se grafikken... og nyd den. op til en million polygoner pr. scene. hmm.. Den grafik slår da alt jeg nogensinde har set. Hvis man nu lagde lidt Delta Force(som jo havde de samme landskaber) gameplay oveni, så ville sommeren være reddet... Jeg tror desværre bare at der skal lidt mere end mit gf2 til at køre spillet... :)



tkh skrev Monday den 08 April 2002 kl. 11:49: [ svar | nyeste ]
Ingen skal nok regne med at kunne drøne derudaf uden problemer med frame rates i Dungeon Siege (bare for at skifte lidt emne til hvad artiklen normalt handlede om)

Intel Pentium III 450MHz@504MHz; 768MB SD PC-133 RAM og et GeForce DDR. Jeg rammer ca. 20FPS i grotter og lignende i 1024x768x32 med alt på MAX. Min gode ven, som jeg lige har smidt et AMD sys sammen til med GeForce III Ti200, rammer 29FPS?!?

Samtidigt brokker GeForce IV ejere sig verden over. Dér er vidst et spil som mangler lidt optimering... jeeez...



Rune skrev Monday den 08 April 2002 kl. 12:47: [ svar | nyeste ]
Ja, Evil Avatar rapporterede 15 - 30 FPS med 1,1 GHz Duron og GeForce3 Ti 200. Jeg får 30 - 60 FPS med GeForce3 og Athlon XP 2100+ (gennemsnit 35-50 med 7 personer og et muldyr + party complex skygger i 1024x768 med alle andre detaljer makset ud). Jeg fandt ingen nævneværdig forskel på 640x480 og 1024x768 mht. ydelse, så cpu betyder næsten alt (personligt ville jeg bestemt ikke ønske at anvende cpu på under 1,5 GHz (AMD) eller 2 GHz (INTEL)). Vi udkommer iøvrigt snart med fuldt review (af den amerikanske version, som iøvrigt ser ud til at være helt identisk med den danske), skal blot lige have hypersnappet et par repræsentive billeder og testet spillet et par timer mere.


Rune skrev Monday den 08 April 2002 kl. 13:16: [ svar | nyeste ]
Ahh, lidt research hjælper altid. Så nu kan vi besvare spørgsmålet om, hvorfor Dungeon Siege afvikles næsten lige så hurtigt på P2 450 MHz med TNT, som på 1 GHz med GeForce3:

"Dungeon Siege can be played on a PC with a 333 MHz CPU, 128 MB RAM and an 8 MB Graphics Card. However, thanks to our dynamic Level of Detail technology, Dungeon Siege will be able to scale to take advantage of much higher end PCs.(min fremhævning, red.)

Kilde: http://www.dungeonsiege.com/faq.shtml#4z

Så selv om FPS er ens på P2 450 (TNT) og 1 GHz (GeForce3), så tyder alt på, at der visuelt er en verden til forskel.


PropheT skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 08:24: [ svar | nyeste ]
Er der nogen der kan fortælle mig hva' Unreal 2003 kræver (processor, grafik, ram)???


Rune skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 11:03: [ svar | nyeste ]
Nej, specifikationerne er ikke officielle endnu, men et bud vil være 256MB ram, 1 GHz cpu og DX8-kompatibelt grafikkort som anbefalelsesværdige specifikationer.


Rune skrev Monday den 15 April 2002 kl. 12:44: [ svar | nyeste ]
Hvis nogen skulle undre sig over, at vi ikke forlængst har udgivet review af Jedi Outcast, så skyldes dette, at hverken Jesper eller jeg indtil videre mener, at dette spil fortjener mere end ca. 85% i vurdering. Vi udgiver udelukkende reviews af spil, som vi direkte kan anbefale vore læsere at købe, og det kræver 90% eller højere bedømmelse mht. gameplay. Problemet i mine øjne er, at fantastiske ting ved Star Wars universet, såsom Stjernekrydsere, gigantiske AT-AT'ere, Han Solo, kampe mod Tie-Fightere i X-Wing, meget store og afskylelige monstre præcis er, hvad jeg ikke har kunnet finde i Jedi Outcast. Spillet er dog helt i tråd med Dark Forces, og vil sikkert glæde mange, men at anbefale alle vores læsere at investere i dette spil, kan jeg aktuelt ikke (jeg mangler dog at gennemføre et par baner endnu, men jeg tvivler på, at meget vil ændre sig).


Rune skrev Wednesday den 24 April 2002 kl. 11:30: [ svar | nyeste ]
Så er Morrowind blevet færdiggjort, og spillet udkommer i USA den første uge i maj. Læs mere her:

http://www.elderscrolls.com/main.htm

Først Dungeon Siege, så Morrowind og dernæst NeverWinter Nights - rollespilsentusiaster har vist rigeligt at se til i år :-) Det interessante er også, at disse rollespil kræver state-of-the-art PC hardware, hvilket er atypisk for rollespil. Men forandring fryder vel, alt afhængig af ens hardware (Geforce4 Ti 4600, 512MB ram og cpu på mindst 1 GHz anbefales til Morrowind, hvis du vil have det hele med i høj opløsning - inkl. en god billedrate)...


Rune skrev Friday den 03 May 2002 kl. 16:39: [ svar | nyeste ]
Så er Morrowind dukket op i de første amerikanske butikker, se nye screenshots her:

http://www.ascully.com/modules.php?name=News&file=article&sid=217&mode=


131.164.129.38 skrev Sunday den 09 June 2002 kl. 20:43: [ svar | nyeste ]
Jeg hare købt GTA3 og kan ikke det til at kører i WinXp. Jeg har hørt at man kan få en patch, der vil hjælpe. Er det noget I vil/kan hjælpe mig med!!!


Rune skrev Sunday den 09 June 2002 kl. 22:13: [ svar | nyeste ]
Læs kommentarerne til denne artikel (eller GTA3-readme-filen):

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/03/5325774


Rune skrev Tuesday den 18 June 2002 kl. 23:27: [ svar | nyeste ]
Neverwinter Nights er udviklet af holdet bag Baldur's Gate og er i fuld 3D. Både pixel og vertex shadere er understøttede og dette rollespil, som er det mest ventede nogensinde, har taget 4 år at producere. Den amerikanske version ankommer torsdag den 20. juni til BETAFON, men ring og reserver en kopi på telefon 33 14 12 33, ellers går du sandsynligvis forgæves. Prisen er kr. 649,00. Den danske version ankommer fredag den 28. juni og bliver ca. kr. 300,00 billigere.


Rune skrev Thursday den 20 June 2002 kl. 15:10: [ svar | nyeste ]
Warcraft3: The Reign of Chaos (preview)

Amerikansk review-version er ankommet (version 1.00), som sandsynligvis også vil karakerisere den danske version, der udkommer i starten af juli. Grafisk er Warcraft 3 en tynd kop the, der sikkert ville imponere en anelse i 1998, men ej i 2002. Der er endvidere så få polygoner på diverse figurer mm., at de ofte kan tælles med det blotte øje (grafikken og teksturer er meget tegneserieagtig, hvilket på fremragende måde kamouflerer det lave polygonantal og de meget kantede 3D-spilobjekter, men det trænede øje snydes ikke). Gameplaymæssigt kan hovedfigurer (helten) nu opnå specifikke egenskaber, som du selv vælger af udstyre helten med blandt diverse muligheder. Spillet er i 3D, men fra en position på eksempelvis 0 grader kan kun roteres ca. 90 grader ud til hver side - slippes rotationsknappen, så roteres automatisk tilbage til udgangspunktet. Så Warcraft 3 virker reelt som et 2D-spil. Og ved siden af Dungeon Siege er grafikken i Warcraft 3 direkte elendig og virker ekstremt gammeldags. Havde Blizzard ikke lagt navn til dette spil, ville det næppe få stor opmærksomhed. Grafikken, 3D-styringsmuligheder af kameraet, de fjollede "tulle-bølle-agtige" spilfigurer (orker og soldater ser komplet latterlige ud, når de løber - man kan naturligvis også se dette mere positiv ved at anlægge mere humoristisk synsvinkel, men desværre virker diverse prærenderede episoder ret alvorlige og harmonerer ikke med de latterprovokerende in-game spilfigurer) og de jævnt kedsommelige missioner er, hvad umiddelbart giver et dårligt indtryk af Warcraft 3. Ligesom Diablo2 anvender Warcraft 3 meget flotte prærenderede filmsekvenser, blot ærgerligt at disse står i uset høj kontrast til den ynkelige Warcraft3 in-game grafik. Hverken pixel eller vertex shadere er understøttet, og al geometri er designet til, at P2 400 - P3 600 også kan være med. Som alt er nu, vil jeg vurdere Warcraft 3 til et sted mellem 75% og 80% takket være nogenlunde interessant spilhistorie, dog er denne vurdering efter ca. 20% af spillet. Kun hvis vi bliver enige om 90% gameplay vurdering (grafisk kommer Warcraft3 helt sikkert ikke over 75%), ankommer vi med fuldt review på HardwareTidende (som sædvanlig gider vi ikke spilde megen tid på spil, som ikke direkte kan anbefales). Holdt du meget af Warcraft1-2, kan Warcraft 3 dog være interessant. Alle andre bør beholde deres tegnebøger i lommen og først bedømme Warcraft3 ud fra en demoversion, som Blizzard forhåbentlig udgiver (eller læse diverse reviews, der snart ankommer).


Rune skrev Sunday den 30 June 2002 kl. 23:27: [ svar | nyeste ]
Neverwinter Nights - et 9-tal på 13-skalaen

Efter at have spillet Neverwinter Nights i ca. 30 timer og læst flere direkte tåbelige og ekstremt tyndbenede reviews, der ukritisk tildeler dette spil flere guldmedaljer, er det vist på tide at smide håndklædet i ringen og proklamere, at kejseren ved nærmere undersøgelse ikke har tøj på (jvf. det gode gamle eventyr af H. C. Andersen, red.).
Neverwinter Nights er hverken fremragende eller dårligt, men derimod lidt over det middelmådige. Grafikken er tung og relativt polygonfattig (grafikken i Dungeon Siege er lysår foran, især i skovene), gameplayet er ensformigt og spillet bærer præg af mange problemer relateret til design, manglende nyskabelser og kedsommelig handling. Ydelsesmæssigt er Neverwinter Nights flere steder meget tungere i 1280x1024x32 (alle detaljer aktiveret undt. FSAA) end f.eks Morrowind i 1600x1200x32 (alle detaljer aktiveret undt. FSAA). Så Neverwinter Nights er argument for GeForce4 Ti 4600, mens en cpu på ca. 1 GHz burde være rigelig. Ydelsen i Neverwinter Nights er således direkte elendig flere steder (dvs. ofte 10-20 FPS i 1280x1024x32 i byer/udendørsområder med max. visuelle detaljer undt. FSAA på Athlon XP 2100+ med GeForce3 220/487 MHz - også selvom det er OpenGL), men dette er dog ikke et stort problem, da dette spil ikke behøver 30+ FPS. Markante problemet er bl.a., at Neverwinter Nights stort set udelukkende er tomhjernet hack 'n slash, der lægger sig så tæt på Diablo2 og Dungeon Siege, at det næsten minder om plagiat. Spillet virker ret ideforladt og er meget omfattende - dog mest fordi spillet er fyldt med enorme mængder af de samme horder af kedsommelige modstandere og derved hurtigt bliver ekstremt repetetivt og langtrukkent. Og bliver det for svært under en kamp, kan du altid nemt teleportere dig væk og heale dig selv. Der er således ej heller udfordring i Neverwinter Nights, og det er stort set umuligt at dø (du kan endvidere altid helbrede dig selv ved at hvile og behøver derfor sjældent bruge healing potions). Diverse våben og beklædningsgenstande benytter beskrivelsesmåde relateret til nyeste regler for Dungeons & Dragons, som er unødvendigt svære at finde rundt i for almindelige dødelige. AI'en er ved siden af Dungeon Siege direkte elendig, og ofte har dine medfølgende lejesoldater/monstre mm. svært ved at finde vej eller løse deres opgaver. Mange kister og kasser er aflåste og beskyttet med fælder og tager derfor lang tid at åbne - dette spildes der megen tid med i Neverwinter Nights, da der er utroligt mange beskyttede kister at åbne. - Atter eksempler på spildesign, der er unødvendigt kompliceret og ofte virker direkte irriterende. Alt dette betyder, at vi på HardwareTidende finder, at Neverwinter Nights er en for tynd kop the at anbefale, og vi ønsker Bioware mere held næste gang. Vil du vide endnu mere om Neverwinter Nights "fuseren", så læs mere grundige reviews - f.eks. hos Guru3d:

http://www.guru3d.com/gamereviews/neverwinter//


Egelund skrev Saturday den 10 August 2002 kl. 12:40: [ svar | nyeste ]
Rigtig god artikel Vdr: Yager til pc,Det ser lovende ud. Er der nogen der har hørt noget nyt vdr. releasedatoen med mere.....



Rune skrev Saturday den 10 August 2002 kl. 12:48: [ svar | nyeste ]
Jeg har ikke hørt om ændringer af oktober 2002 udgivelsestidspunktet (Yager skulle have været ude i slutningen af 2001 og er allerede godt forsinket), lad os håbe, at Yager ikke forskubber sig yderligere...


SvamPen!! skrev Wednesday den 12 March 2003 kl. 13:26: [ svar | nyeste ]
Er der ikke noget med at der snart kommer en Multiplayer-mod til GTA3???? Har set den et eller andet sted.... Men kan fanme ikke finde det igen!! Kan i hjælpe?? Please!!


Jesper Mohr skrev Wednesday den 12 March 2003 kl. 17:04: [ svar | nyeste ]
http://www.gamershell.com/download_1519.shtml



Rune skrev Tuesday den 26 August 2003 kl. 19:46: [ svar | nyeste ]
Så er spilbar demo af Yager endelig udkommet (se billeder fra dette spil i ovenstående artikel). Demo kan hentes her (200MB):

http://www.4players.de/rendersite.php?LAYOUT=download_info&DOWNLOADID=5335

http://www.3dgamers.com/games/yager/

http://www.computergames.ro/download.php?optiune=show_download&did=1917

http://www.gamershell.com/news_BYagerBGermanDemo.shtml


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende