Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (20)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Ny officiel Detonatordriver 28.32 mod 23.11 - og meget mere
Grafikkort af Webmaster Tuesday den 09 April 2002 kl. 20:38 [ Grafikkort ]
Nvidia frigav for snart 2 uger siden en ny officiel Detonatordriver, som har nummer 28.32. Denne driver erstatter den tidligere referencedriver 23.11 (og WHQL 23.12), som ikke understøttede GeForce4 (Ti). Interessant er dog, at det ser ud til, at Detonator 28.32 er meget langsommere end 23.11 i avancerede DirectX8-spil, hvis du benytter GeForce3-baseret grafikkort.

Vi har valgt kun at kommentere resultater fra 1024x768 opløsning. Hvilke tal, der helt præcis danner basis for linierne på nedenstående billeder, kan du se i originalartiklerne på Guru3D og Tweaker's Asylum:

http://www.guru3d.com/detonator-dbase-xp/

http://www.tweakersasylum.com/Detonators/Win9x/detonator9x.html

Bemærk, kun resultater fra Dronez er medtaget fra Tweaker's Asylum, da der ingen markante forskelle var på resultater fra Quake3 Arena og 3DMark 2001. Athlon cpu'er og GeForce3 (Ti 550) grafikkort blev anvendt.

Og lad os se, hvor godt 28.32 klarede sig mod 23.11 i Quake3 Arena:

QUAKE3 ARENA (OPENGL)


Kilde: http://www.guru3d.com/detonator-dbase-xp/

I 1024x768 er 23.11 0,01% hurtigere end 28.32, dvs. begge drivere er lige hurtige, men dette er slet ikke tilfældet med Aquanox:

AQUANOX (DIRECTX8)


Kilde: http://www.guru3d.com/detonator-dbase-xp/

Forskellen på 28.32 og 23.11 er forfærdeligt stor. Faktisk er 23.11 hele 16% hurtigere end 28.32, så at opgradere fra 23.11 til 28.32 svarer nogenlunde til at sænke taktfrekvensen på sin Athlon XP cpu med ca. 300 MHz, muligvis endnu mere, hvis du har GeForce3 grafikkort... I Dronez er den også helt gal med 28.32:

DRONEZ (OPENGL)




Kilde: http://www.tweakersasylum.com/Detonators/Win9x/detonator9x.html

I Dronez ser vi, at Detonator 23.11 er 66% hurtigere end 28.32. Så GeForce3 Ti 500 med 23.11 er vil således være hurtigere i Dronez end GeForce4 Ti 4600 med 28.32. Det giver jo en del stof til eftertanke... :-) Lad os se, hvor slemt det står til med 3DMark 2001 SE:

3DMARK 2001 SE (DIRECTX8)


Kilde: http://www.guru3d.com/detonator-dbase-xp/

Nvidia har tydeligvis fokuseret en del på 3DMark 2001, og 23.11 er dog også kun 1% hurtigere her. Vinderen er dog 23.12, som endda er WHQL-certificeret af Microsoft. 23.12 er 1,5% hurtigere end 28.32.

KONKLUSION

Ejere af GeForce4 grafikkort bør naturligvis anvende de officielle Detonator 28.32-drivere, men GeForce3-ejere bør nøje overveje brugen af 28.32. Ovenstående resultater viser klart, at 23.11 er en fantastisk meget hurtigere driver end 28.32 i avancerede spil som Dronez og Aquanox. Det relativt ukendte 23.12-driver er iøvrigt den hurtigste til GeForce3-baserede grafikkort, og så er 23.12 ovenikøbet WHQL-certificeret af Microsoft. Så alt tyder på, at 23.12 er bedste driver til GeForce3-baserede grafikkort.



Steffen H. skrev Tuesday den 09 April 2002 kl. 21:32: [ svar | nyeste ]
Hvad er det helt præcis en driver styrer/gør` i en computer. f.eks driver til grafikkortet.



Rune skrev Tuesday den 09 April 2002 kl. 21:47: [ svar | nyeste ]
Tja, det var en svær en (hvis det skal formuleres simpelt - man kunne jo skrive afhandlinger om emnet). Driveren sørger for, at dit grafikkort fungerer ordentligt, dvs. at operativsystemet kan kommunikere med grafikkortet. En driver er et program ("software der forbinder hardwaren"), der så at sige styrer og identificerer hardwaren - og endvideres sørger for at diverse programmer kan afvikles (optimalt) via grafikkortet. Hmm, det kunne måske forklares mere præcist, hvis jeg kunne dedikere mere livstid til emnet :-)


Steffen H. skrev Tuesday den 09 April 2002 kl. 22:02: [ svar | nyeste ]
Det vil sige at driveren fortæller F.eks ( windows ) hvad grafikkortet kan og hvordan det skal bruges.

Sagt på en anden måde styrer windows grafikkortet ud fra oplysningerne i driveren. Alså fortæller grafikkortet præcis hvordan den skal arbejde/sorterer informationerne fra andre programmer.

Hvad så med de andre programmer, f.eks Quake bruger de også driverne eller køre de via windows ved at spørge windows hvad grafikkortet kan og hvordan de må bruge det. ( ""Skrivet i menneske sprog"" )



Rune skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 00:15: [ svar | nyeste ]
Yup, Quake kører også via grafikkortdriveren, specifikt via nvOpenGL.dll (=OpenGL driveren fra Nvidia), som ligger i Windows/system-mappen. Du kan kopiere nvOpenGL-filen fra diverse Detonator-drivere ind i diverse spil-mapper og til en vis grad tvinge Windows til at anvende anden nvOpenGL.dll-driver, end den, som er installeret i Windows/system-mappen. I princippet kan du også erstattet nvOpenGL-driveren i windows/system med en hvilken som helst anden nvOpenGl-driver - Detonatordriverne består nemlig af to dele, nemlig D3D (en masse mindre filer) og OpenGL (nvOpenGL.dll). Så hvis D3D er hurtigst med 23.12 og OpenGL hurtigst med 28.32, så kan du hurtigt lave en kombineret driver (installer 23.12 og overskriv nvOpenGl.dll med denne fil fra 28.32).


Erik Winther skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 03:49: [ svar | nyeste ]
Det er også lige nøjagtigt det, nogle utidige Grafikkort producenter benytter sig af, nemlig at lave Driverne så de giver max. performance i specifikke tests, særlig Matrox har været kendt for at levere op til 3 og mere antal Drivere ved en forestående test af Grafikkort, noget jeg ikke kan lade være med at mistænke ATI for at efterligne, ikke fordi jeg har noget mod Canadier, kun deres Grafikkort, men det er pudsigt at i flere tests har man kunne se at ATI ikke performer lige godt i OpenGL i to forskellige Benchmarks dog baseret på lignende OpenGL versioner.

23.12WHQL kommer jo ganske nemt hvis man kører XP, da en update af Driver til GeForcen, såfremt internet forbindelse består, automatisk giver en mindre ventetid og en faktisk gammel af dato 23.12 Autoriseret Driver, der ganske rigtigt har en alvorlig bedre ydelse end 28.32 på mit GeForce3 Ti200, men besynderligt nok er det kun 2D ydelsen der er næsten dobbelt så stor D3D og OpenGL er næsten lige gode, dette er dog snart makulatur, da jeg selvom det ikke økonomisk kan svare sig, men prøves skal det jo, forsøger mig met et ASUS Ti 4400 efter weekenden.

Jeg er udfordret af en Northwood 2100MHz kørende MSI 4400 med 11000 3DMarks, føler mig dog sikker som vinder, med min Athlon 2200+.

I SiSoft 2002 får han klø allerede nu :o) jeg lader mig dog ikke lokke af at mit gamle Tower som en af mine venner overtog med sin Athlon 1800+ og et ASUS Ti 4600 knaldede mig 13400 3DMarks om ørene idag og ja i 2001 SE ikke 2000!



tkh skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 09:18: [ svar | nyeste ]
Baaah, jeg får 1820 i 3DMark2001 ;P~ heh


Mick skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 14:29: [ svar | nyeste ]
Et tip til alle jer som benchmarker på livet løs... ;)

Man burde fokuserer mere på laveste fps (frames per second = billeder pr. sekund)!

Det hjælper ingenting at have +200 fps hvis man i flere sekunder ligger under 40-50 fps i kampens hede => så dør man hurtigt! ;)

Descent 3 oplyser fx. min, max og snit fps og her ses det MEGET tydeligt at OpenGL er væsenligt hurtigere end DirectX. I hvert fald når det fælder Descent 3.

Tegner man således kurver over hver sekund testen har kørt (det gør D3's timetest nemlig) så kan man direkte SE at under OpenGL er der mindre forskel imellem top og bund fps end under DirectX hvor kurven er MEGET mere ujævn.

Og det kan man faktisk mærke når man spiller (men ikke altid se det).

Det ville egentligt være interessant at høre fra andre spil (som tillader både DX og OpenGL) - om de osse afviger meget i performance... ???



WinWiz skrev Saturday den 18 May 2002 kl. 08:06: [ svar | nyeste ]
Angående D3D/OpenGL ydelse, så har jeg bemærket at min. FPS i Serious Sam 2 er højere under OpenGL. Men grafiken er jo heller ikke 100% den samme, jeg kan dog ikke lige sætte min finger på forskellene, måske ved den kloge Rune noget om dette?


tkh skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 15:27: [ svar | nyeste ]
Jeg har aldrig gidet at benchmarke, da jeg er fløjthamrende ligeglad med min framerate, så længe spillet er flydende, og jeg ikke får migræne efter en times spilletid...

Men hey, når jeg basker mit DreamForce kort i, skal i da bare se 29993 point i 3DMark2001SE ;P~



fkhy skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 17:56: [ svar | nyeste ]
baah, selv jeg får 1200 point i 3d mark 2001se


Anders skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 18:00: [ svar | nyeste ]
Hvadfor nogle skal jeg bruge til GeForce 3 Ti200 64MB DDr-ram. Mærket er Creative


Anders skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 18:02: [ svar | nyeste ]
Til windows 2000


Rune skrev Wednesday den 10 April 2002 kl. 22:59: [ svar | nyeste ]
23.12 eller 28.32, jeg ville vælge 23.12 (eller 23.11). Ovenstående resultater fra Guru3D er iøvrigt fra WinXP og svarer til Win2000.


80.62.166.38 skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 00:26: [ svar | nyeste ]
Jeg får 19fps med 23.11 driverne, og 50fps (40-60)med 28.32 driverne i Ghost Recon. Jeg tror jeg holder mig til 28.32.....

1 GHz T-Bird GeForce3 Ti200 Win98SE Intet er O/C´et



Rune skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 12:21: [ svar | nyeste ]
Det lyder mystisk, jeg har testet en lang række spil med både 28.32 og 23.11, og generelt ikke fundet den store forskel (udover at Aquanox afvikles bedre med 23.11, og Commanche 4 ser ud til at opføre sig tilsvarende). Endvidere har flere påstået, at Dungeon Siege afvikles væsentlig bedre med 23.11 i stedet for 28.32. Jeg har dog prøvet begge dele, men ej bemærket den store forskel i dette spil. Meget kan dog have at gøre med bundkortet - jeg havde store problemer med 23.11 på BX-bundkort (hvor visse D3D-spil gik helt i knæ - måske dette, som du har oplevet), men på KT266A virker 23.11 og 23.12 upåklageligt og klippestabilt.


Mikael T. skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 18:33: [ svar | nyeste ]
Hmm, hvilken driver, vil i anbefale, hvis jeg kører med et Geforce2 Ti kort fra Palit Microsystems. Tak!


195.215.171.105 skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 22:46: [ svar | nyeste ]
Jeg har et lille problem angående Detonator 23.12 Driveren. Når jeg har downloadet driveren og skal til at installere den, så gør den det ikke automatisk ligesom f.eks. 23.11 driveren. I stedet for går den ind i winzip hvor jeg så derfra skal pakke den ud.......men hvor? jeg spørger dumt, men håber at få et svar. Tak på forhånd


Rune skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 23:24: [ svar | nyeste ]
Pak den ud, hvor du har lyst, og opdater bagefter driveren via system/enhedshåndtering


Tigerman skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 23:33: [ svar | nyeste ]
Jeg har lige købt et GeForce 4 Ti 4400 fra MSI, og jeg kører med 28.32, burde det ikke være iorden??? Hvad siger du Rune, du er jo "så dygtig" og kan svare på alt. EN STOR HÅND TIL DIG.


Erik Winther skrev Friday den 12 April 2002 kl. 14:29: [ svar | nyeste ]
Skulle være optimalt, vil jeg mene, selvom jeg ikke hedder Rune :o)

Sorry Rune ikke personligt, så bare lige spørsgmålet.............



Rune skrev Friday den 12 April 2002 kl. 15:22: [ svar | nyeste ]
Glimrende, så behøver jeg jo ikke svare :-)


Mikael T. skrev Saturday den 13 April 2002 kl. 12:02: [ svar | nyeste ]
Jeg spørger igen, hvilken driver vil i anbafale mig, hvis jeg kører med win2k og Geforce 2 Ti fra Palit Microsystems. Det er da 28.32, ikke?


Rune skrev Saturday den 13 April 2002 kl. 13:54: [ svar | nyeste ]
23.12 eller 23.11, kun ved problemer med disse drivere vil jeg anbefale 28.32.


Jacob skrev Saturday den 13 April 2002 kl. 17:10: [ svar | nyeste ]
Har i set der er kommet en 28.88!

www.tweak.dk



Rune skrev Saturday den 13 April 2002 kl. 20:46: [ svar | nyeste ]
Ja, men det er blot en beta-driver og har iøvrigt nummer 28.80 (ikke 28.88, tweak.dk har formået en lille trykfejl). Prøv den på eget ansvar :-)



Martin Hansen skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 02:19: [ svar | nyeste ]
De glemmer også at fortælle, at den kun virker til TNT og GeForce2GTS kort (hvis vi ikke regner med div. Quadro-XX-kort). GeForce3 og GeForce4-kort, virker ikke med 28.80!


Rune skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 12:54: [ svar | nyeste ]
Jo, alle Nvidia grafikkort virker skam fint med Detonator 28.80, du skal bare hente den rigtige version, som findes her (ifølge NVNews):

http://www.abitboy.com/

Om Tweak.dk har den gamle version, der kun understøttede et begrænset udvalg af Nvidias grafikkort, aner jeg ikke (så derfor undlod jeg at kommentere dette, jeg går ud fra, at Tweak.dk har styr på tingene)


Martin Hansen skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 13:27: [ svar | nyeste ]
Jammen så er alt jo fint - nu ;-)


212.242.122.144 skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 21:46: [ svar | nyeste ]
Hvilke driver er bedst til geforce 3 ti200 med 128 DDR????


Rune skrev Monday den 15 April 2002 kl. 12:22: [ svar | nyeste ]
23.12 eller 23.11, ved problemer så 28.32 eller evt. 21.83.


Grillbiller skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 22:12: [ svar | nyeste ]
Sjovt... Lige siden jeg købte mit GF256 DDR så er hastigheden på diverse test diagrammer steget med ca. 350% siden Detonator 3.96


Jens Christian skrev Tuesday den 16 April 2002 kl. 10:13: [ svar | nyeste ]
Hej...

Jeg kører med den nyeste officielle driver fra Nvidia dvs. 28.32. Mit grafikkort er et MSi GeForce2Pro 64 ddr. (831). Når jeg spiller Counter-Strike med 4x antialising og den nye driver svinger jeg mellem 72 og 60 fps... Hvis der kommer en smoke granat ligger jeg nede på 30 fps. Med 23.11 driveren var det højeste altal fps jeg lå på 60. Så for mig synes jeg nu at 28.32 driveren er bedst...

Hvad ville i umiddelbart vælge til mit grafikkort??



Erik Winther skrev Tuesday den 16 April 2002 kl. 12:21: [ svar | nyeste ]
Hovsa 4xFSAA er måske lige lovligt voldeligt mod det kort, kunne være højere opløsning uden FSAA så lige så godt ud og ikke volder problemer !!!!

FSAA skulle udligne diagonal linjer, hvordan vil du have at den skulle kunne finde dem i en røgsky ????? Derfor går den selvfølgelig i knæ, minimu GF3 Ti 200 kunne "måske" klare det uden problemer.

Jeg ved godt at det er en masse læsestof at skulle igennem, men der kunne være andre guldklumper og AHAAAAAAA'er som man undervejs støder på, derfor er det anbefaleligt at læse, eller i det mindste at kigge indlægne igennem, det kunne jo være at svaret man søger efter står der, måske endnda flere gange, om det er 64MB eller 128MB, samt hvilket fabrikat ens kort er, har ikke den store betydning, generelt ville 23.11 eller 23.12 fungere på alle typer NVidia kort, men man kan selv lege med nyere og måske opdage at man ikke kan skære det over en kam og sige at 28.32 er langsommere, kommer helt an på hvilke ting man bruger sin PC til.



194.192.22.33 skrev Tuesday den 16 April 2002 kl. 12:58: [ svar | nyeste ]
Hej

Er der nogen der har godt forslag til et godt graffikort til Flight Simulator 2002. Jeg har et Asus 77OO Pro chipset 64 MB Ram lige nu det kører også fint men jeg vil godt have det hurtigere endnu. Jeg Har en Pentium III 1 Ghz. og 512 MB Ram. Skal jeg købe et GF3 eller GF4 men henblik af senere opdatering af bundkort og Evt en Pentium 4 2 Ghz.

Er der nogen som bruger FS 2002 ?

Mvh.

AP



Erik Winther skrev Wednesday den 17 April 2002 kl. 16:09: [ svar | nyeste ]
Point Of View GeForce3 Ti 200 128MB til lige under 1500kr, det har jeg selv i, havde planlagt GeForce4 Ti 4600 af samme mærke, da blæseren derpå ser ud til at være optimal, hva montering og støj angår, men jeg have mulighed for at se nogle af de spil der følger med disse kort på min PC, her i weekenden og hovsa, det klarer mit det "gamle" også, måske har jeg ikke 6xFSAA men det kan jeg leve med, Point Of View er lavet på 99% samme opbygning som Daytona fra Pallit.

Det koster lige over 1300kr, har dog lidt kompatibilitets vanskeligheder, som mange klager over, disse kort er da også en del billigere end konkurenterne, men er absolut brugbare og hvis man så venter og hopper på "VoodooForce10" eller hvad de nu kalder den efterfølger af GeForce4 der sikkert kommer i år, med Glide, OpenGL og Direct3D kombineret, er et køb af et under 1500kr grafikkort forsvarligt, der vil altid være en der giver 1000 møs for det, når vi er så langt, da de ikke er i produktion mere.

Og MX er ikke vejen, kun til Duke Nukem eller lignende, sorry også spil fra sidste år ville kunne spilles på dem, men fuld udnyttelse af nye og kommende spil NOWAY!

28.80 Kører fint i de spil jeg har prøvet, selv i OpenGL, dette selvom jeg har et oldtids testprogram, der fortæller mig at OpenGL er det svageste punkt ved denne Release, på 23.12 og 28.32 var der kun tab på 2D siden ellers var der ingen forskel, disse 3 versioner yder dog det samme i 3DMark 2001 SE på min PC.



Rune skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 01:47: [ svar | nyeste ]
Så er beta-Detonator 28.90 ude, mundskænke og andet godtfolk kan nappe den her (win9x/ME og Win2000/XP):

http://www.guru3d.com/files/pafiledb.php?action=category&id=10


Rune skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 12:44: [ svar | nyeste ]
Test af 28.32 mod 28.90 finder du her:

http://www.darkcrow.co.kr/newsdirectory/content.asp?idx=851


Erik Winther skrev Wednesday den 24 April 2002 kl. 20:02: [ svar | nyeste ]
28.90 er bare kanon, max ydelse og stabilitet, særligt til Pallit Kort...........Dette var meget utypisk mig.

Kort



raver skrev Thursday den 25 April 2002 kl. 11:34: [ svar | nyeste ]
Hvad er den bedste driver til Geforce 2 GTS??? JEg har WIn ME men skifter snart til XP


Rune skrev Saturday den 27 April 2002 kl. 23:26: [ svar | nyeste ]
Bedste driver til GeForce2 ser ud til at være 28.32 eller 28.80 frem for 28.90, læs mere her:

http://www.nvitalia.com/benchmarks/2890/2890_winxp_gf2.htm


raver skrev Thursday den 25 April 2002 kl. 11:37: [ svar | nyeste ]
Rettelse>> Nej jeg tror at jeg skifter til Win 200


Martin Hansen skrev Friday den 26 April 2002 kl. 09:23: [ svar | nyeste ]
Driver 28.32 er blevet WHQL-certificeret, download denne nye version med Microsofts blå stempel, lige her:

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers



Xestz0r^dk skrev Sunday den 28 April 2002 kl. 00:21: [ svar | nyeste ]
Hvad for en driver er bedst til mit Geforce 2mx 200 med 64mb SD ram?


Rune skrev Friday den 03 May 2002 kl. 23:42: [ svar | nyeste ]
Så er beta-Detonator-driver 29.20 ude. Hent den her:

http://www.gaminggroove.com/comment.cfm?id=5239


Erik Winther skrev Wednesday den 08 May 2002 kl. 02:59: [ svar | nyeste ]
Første oplevelse med den Driver, et tab på ca 10%, hvis det tæller.......

Jeg har nu fået mig et GeForce4 Ti 4600 fra Point Of view, nul lyd fra blæser, kører stabilt ved 310/700MHz og spræller derudaf, med 28.90 Drv.



Rune skrev Tuesday den 04 June 2002 kl. 11:48: [ svar | nyeste ]
Ny 29.42 (WHQL) beta-drivere kan downloades her (virker selv til TNT2) og testes på eget ansvar:

http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=2


Niels skrev Sunday den 16 June 2002 kl. 14:44: [ svar | nyeste ]
Jeg bruger Asus driver 21.81a til mit V8200 T2 Deluxe - med denne driver får jeg en rigtigt god ydelse og max stabilitet. Har ikke tænkt mig at skifte driver før jeg skifter GFX (til GeForce5).

7087point i 3Dmark2001 - igen O/C af nogen art. resten af systemet er: win98se, XP1800+ (heller ikke O/C),2x256mb kingston ddr-ram pc2100, A7V266-E bundkort, via 4.34 driver, V8200 T2 Deluxe.



Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende