Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (20)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Første testresultater af NV30 mod Radeon 9700?
Grafikkort af webmaster Wednesday den 21 August 2002 kl. 01:13 [ Grafikkort ]
Det kinesiske site PCPop er ofte hurtig ude med hardwarenyheder og har tilsyneladende fået fat i de første testresultater af NV30. Vi tror dog ikke på, at disse testresultater er repræsentative, men måske er de alligevel ikke helt ved siden af. I hvert fald er testresultaterne dog underholdende...

NV30 markerer en ny generation af grafikkort fra Nvidia, som indeholder 3dfx-teknologi. Vi vil ikke beskriver NV30 mht. forventede specifikationer i denne artikel, derimod vil vi henvise til denne artikel:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/05/2538948

Men lad os se, hvad PCPop har fundet. Vi starter med Quake3 Arena:

QUAKE3 ARENA (1280x1024 med 4xFSAA)


Kilde: http://www.pcpop.com.cn/view.asp?type=news&id=7722

Her ses, at NV30 er 25% hurtigere end Radeon 9700, hvilket måske ikke er helt urimeligt. Et gæt vil være, at disse tal stammer fra emulering af NV30-hardware, og ikke et færdigt NV30-grafikkort. Men det er naturligvis kun et gæt. I 3DMark 2001 SE ser vi ifølge PCPop:

3DMARK 2001 SE


Kilde: http://www.pcpop.com.cn/view.asp?type=news&id=7722

Dvs. at NV30 når ca. 27000 point og dermed er ca. 65% hurtigere end Radeon 9700 (derudover har jeg nu ikke oplevet, at Radeon 9700 har opnået mere end ca. 14000 point i nuværende test, så meget lidt tyder på, at disse testresultater er repræsentative - udover for GeForce4 Ti 4600; medmindre testresultaterne er fra mindre opløsning end 1024x768x32). Mht. hastigheden af pixel shaderen fandt PCPop:

PIXEL SHADER


Kilde: http://www.pcpop.com.cn/view.asp?type=news&id=7722

En underlig test, der mere virker som rettet mod at vise, at NV30 er bedre end Radeon 9700 end noget andet.

KONKLUSION

Ovenstående testresultater er udkommet lige netop, som ATi har frigivet testresultater af Radeon 9700. Det kan således være, at Nvidia har ladet forventet NV30-ydelse sive for at hæmme salg af Radeon 9700. Mere sandsynligt er det dog nok, at resultaterne stammer fra NV30-emulering og på en eller anden måde (helt uden Nvidias samtykke) er kommet i hænderne på PCPOP (der vel har gode forbindelse til arbejdere på diverse kinesiske og taiwanesiske fabrikker). Eller også er testresultaterne produceret af personer, som blot ikke bryder sig om ATi. Vi har udelukkende valgt at publiceret disse testresultater, fordi vi med basis i diverse uofficielle NV30-specifikationer ikke finder, at ovenstående testresultater er helt urealistiske. Så lad os håbe på, at PCPop har deres kildekriterier i orden - og under alle omstændigheder tage ovenstående billeder med et gran salt og en skæppefuld peber (nyheden om disse testresultater er iøvrigt også nævnt på Anandtech.com).



Fjolsen skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 07:12: [ svar | nyeste ]
Jeg tror bestemt at i Pixel Shader at Readon9700 ikke er så meget bagud som ses på billede.


Rune skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 09:03: [ svar | nyeste ]
Netop mht. diverse shadere er NV30 nu nok et godt stykke foran Radeon 9700, men det betyder ikke nødvendigvis, at NV30 vil blive bedre/hurtigere til aktuelle spil, hvor kun meget få understøtter disse avancerede egenskaber. Derfor er der god grund til at være kritisk, når testresultater er baseret på egenskaber, som vi endnu ikke ved medfører store forskelle i 3D-spil. Du kan se forskelle på diverse shader-egenskaber i skemaet nederst på denne side (disse forskelle har iøvrigt været publiceret på andre sites og er ikke blot noget, som PCPop har fundet på):

http://www.pcpop.com.cn/view.asp?type=news&id=7722


Alaza skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 07:21: [ svar | nyeste ]
Her er kortet over 15.000 point i 3DMark2001SE: http://hardocp.com/image.html?image=MTAyOTczNDY5M0dMRUNjQkJVRmtfNF8zX2wuZ2lm


Rune skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 08:46: [ svar | nyeste ]
Ja, men i visse test kan du også finde, at GeForce4 Ti 4600 faktisk kan komme over 15000 point i 3DMark 2001. Jeg skriver om almindelige testresultater med uoverclockede grafikkort og cpu'er, og her har jeg endnu ikke set Radeon 9700 score ca. 16500 point med P4 2,5 GHz + PC1066 RDram i 1024x768x32 (men det kan være, at det kommer med bedre drivere...)


Jacob skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 08:24: [ svar | nyeste ]
Hey HWT. Hvad kommer NV30/Dreamforce til at koste? Og hvornår kommer det på gaden?


Rune skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 08:53: [ svar | nyeste ]
Formodentlig kr. 4.000,00; ankomst formodentlig i december 2002 (forventet officiel Nvidia-introduktion sidst i oktober/starten af november - dvs. når Microsoft udgiver DirectX9).


Bjørn skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 14:51: [ svar | nyeste ]
Hvor vildt jeg skal bare have mig et ATI 9700 (NOT)

Det kan da godt være at disse test ikke er helt præcise, men endnu engang viser Nvidia at det er dem der er kongerne og IKKE ATI. Nej jeg satser sgu mine penge på Nvidia som jeg altid har gjordt.



CitroN skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 16:41: [ svar | nyeste ]
Den der staver d i...

Jeg tror nu ikke helt på resultaterne, men nv30 bliver nok hurtigere end 9700pro. Prisen kommer nok også noget over de 4.000kr hvis TSMC bliver ikke noget bedre til at producere 0.13mikron chips.



Thomas Kirk Hansen skrev Wednesday den 21 August 2002 kl. 21:51: [ svar | nyeste ]
Jeg begynder at tro på test-resultater når der er noget officielt :o)

Ingen hype hér, ATi fører stort indtil videre, og NVIDIA er ikke kongen mere.



62.243.50.138 skrev Thursday den 22 August 2002 kl. 17:29: [ svar | nyeste ]
Lad os nu vente med at udråbe nogen af dem til kongen før begge kort er på markedet. Det bliver jo højst sandsynligt som med Raeon8500 og GF4.

ATi var ovenpå i 5-6 måneder hvorefter nvidia slår til igen. Det er fordi deres produktionscycluser er forskudt. Sådan tror jeg det bliver ved med at være. De får ca. et halvt år hver hvorefter modparten kommer igen med noget nyt og hurtigere.



Christian R Poulsen skrev Thursday den 22 August 2002 kl. 20:36: [ svar | nyeste ]
nVidia viser ikke en skid...du tror måske på testresultater fra et kort, som IKKE findes? Du troede sikkert også på, at de billeder som var fremme på et tidspunkt, var renderet på et NV30? ....søg psykolog, for du virker til at være hjernevasket. Radeon 9700 PRO er det bedste grafikkort lavet i lang tid, og det siger flere anmeldere. Det er en stor revolution...og NV30 får problemer med at slå den. Hvis nogen tror på de tests der, så er de godt lam i roen...


emanon skrev Thursday den 22 August 2002 kl. 20:48: [ svar | nyeste ]
-> 62.243.50.138

Du modsiger egentlig dig selv på et eller andet plan. Hvis ATI ikke er "kongen" nu, så var nvidia heller ikke "kongen" dengang R300 ikke eksisterede! Kongen = Den der laver det hurtigste gfx-kort p.t.

Selvfølgelig er ATI kongen LIGE NU, det kan jo ikke diskuteres! Men hvor længe?



Thomas Kirk Hansen skrev Thursday den 22 August 2002 kl. 23:02: [ svar | nyeste ]
...og så kommer NVIDIA og tager lakridsen, men hvor længe? ;o)


Erroneus skrev Thursday den 22 August 2002 kl. 23:11: [ svar | nyeste ]
lol det er så fake det her, nice at nogle hopper på det, den nyhed har været på alle de store sider og like 30 mins efter en nyhed igen på alle de store sider at det kun kan være fake, da nvidia ikke engang har lavet "tegninger" over hvordan kortet skal laves til deres fabrikker, så er det sq godt klaret at en kinesisk side har fået kortet og oven idet, en side som før har lavet fake nyheder og oven idet kom den her nyhed ud samtidigt med 9700 benchmarks kom ud, pussigt?? Næææ for så for man masse af hits.


Ashgar skrev Friday den 23 August 2002 kl. 15:59: [ svar | nyeste ]
jeg tror på at Nvidia har gang i noget stort som kan slå Radeon 9700, men om det er så stort som NV30 det ved jeg så ikke.


Cpc skrev Friday den 23 August 2002 kl. 20:20: [ svar | nyeste ]
Jeg synes at nVidia har tabt stort denne gang. Ati har sendt deres produkt på markedet et halvt år før nVidia og nVidia har for første gang i 3 år ikke kunne holde sin produktcycle. Det kan tyde på at nVidia er begyndt at få store problemer. Jeg er ikke i tvivl om at nv30 bliver et bedre kort, og jeg skal da også udskifte mit Radeon 9700 til den tid med et sådan kort. Men hvad har Ati mon i tankerne til den tid. Jeg tænker på deres R350/R400, som, måske ikke vil komme samtidig som nv30 men så måske et par måneder efter. Det betyder faktisk at nVidia ikke vil have deres kort som konge i særlig lang tid, da ati hurtig vil komme og snuppe tronen igen. Den situation har vi vist set før. Denne gang er rollerne bare byttet.

De benchmarks der her er lavet kan ikke være rigtige, med mindre de har brugt en cpu som vi stadig ikke kender noget til. Jeg tror ikke engang en hammer vil kunne levere så meget i 3d-mark eller Quake...



Jan Tams skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 11:31: [ svar | nyeste ]
Jajo....meget humor! Men mon ik lige nVidia skal have deres NV18 og NV28 åpå gaden først....dem har vi "heller" ikke hørt andet end rygter om..... Men måske nVidia har droppet dem, fordi det er pinligt at komme med nyt, der er langsomere end konkuranten. NV18/28 skal altså lige på gaden først??? Og først derefter kommer NV30.... La os nu ta en ting af gangen!! :-)


Erroneus skrev Sunday den 25 August 2002 kl. 13:19: [ svar | nyeste ]
Jan Tams: nv28 er en modificeret nv30, så nv30 og nv28 kommer samtidigt. Det forventes også at ATI smider en ny 9700 model ud sammen men nv30, med hurtigere ram og hurtigere hastighed på gpu. Hvilket da er muligt, gigabyte kørte 400 overclocket på gpu'en..den nye model skulle være en 0.13 micron, men det er usikkert og det er heller ikke sikkret om det bliver med DDR-II ram eller alm. uuuh alt det konkurrence er godt for os brugere :)


Rune skrev Sunday den 25 August 2002 kl. 13:54: [ svar | nyeste ]
Jeg tror nu ikke, at Jan Tams har misforstået noget, tværtimod. NV31 ser ud til at blive "NV30 MX", mens NV28 ser ud til at blive NV25 + AGP8x. Hvis NV28 tilhørte NV3x-generationen, så burde dette fremgå at udviklingsbetegnelsen, hvilket det jo ikke gør - dvs. NV18 (DirectX7) hentyder til generationen før NV20 (DirectX8), og NV28 hentyder til generationen før NV30 (DirectX9) - og NV28 har derfor sandsynligvis intet at gøre med NV30:

"Apparently NVidia is going to introduce the new versions of its graphics GeForce4-family processors at Computex, Taipei. According to unofficial facts we learned from Hardware.Fr, the new GPUs will have only one difference compared to the predecessors: AGP 3.0 support...In fact, SiS Xabre is the only GPU that have AGP 8X declared...so, it is quite logical for NVidia to make formal announcement of AGP 3.0 GPUs, for instance, NV18 and NV28 even if they are simple GeForce4 MX and GeForce4 Ti accordingly."

Kilde: http://www.reactorcritical.com/cgi-bin/news.cgi?templ=archive.http&mintime=&maxtime=#l1132


CJM skrev Sunday den 25 August 2002 kl. 17:46: [ svar | nyeste ]
jeg kan høre der er mange der har stor skepsis for disse resultater. og jeg synes da også det lyder alt for vildt... og tror derfor heller ikke selv på dem...

Men til alle jær der fordømmer nVidia... og Kroner ATI... der har jeg kun et at sige... og som andre har sagt...

ATI er ikke kommet på gaden med deres 9700 endnu.. og holder nVidia det de tilsynaladendende lover, så går der ikke lang tid før at de kommer medderes nye Chip... og hvis den indeholder noget af alt det den skulle indeholde (3dFX) så bliver det noget vildt...

men så igen så går der de der omtalte 2-3 måneder og så kommer ATI mugligvis igen med noget nyt... men hvem ved... så vidt jeg ved er det langtid siden at ATI's 8500 kom... men nu vel...

ikke side her og sige at nVidia kun lige når at få deres svar på gaden, og så kommer ATI igen med et modspil... For der er der ikke rigtig nogen der ved... kun tiden vil afsløre dette... vi må bare følge med i udviklingen og så købe det der P.T er bedst...

og skulle jeg ud og invistere nu, så skulle det da være et kort med en GeForce 4 Ti Chip på... men skal jeg ud og invistere om et par måneder så ville det bliver et Radeon 9700... og igen om nogle månede så ville det nok igen blive en NV30, eller hvad de nu vil kalde den...

Lad os nu bare se tiden an og så bare købe det der er bedst P.T...

ATI vandt denne gang... men kan de bevare pladsen, eller kan nVidia overtage den ???



Cpc skrev Monday den 26 August 2002 kl. 17:19: [ svar | nyeste ]
CJM... jeg kan næsten ikke være mere uenig med dig. Der er da intet i vejen med at begynde at forudsige hvad der vil komme, i stedet for at bare "vente og se tiden an". Hvis du prøver at følge med i mange af de rygter der kommer om hardware i fremtiden så har du jo også en bedre chance for at ende med det rigtige produkt.

For år tilbage lød rygterne at der ville komme et nv30 og et R300 denne sommer. nVidia fejlede produktionen og teknologien, hvorimod Ati kunne overholde deres tidsplan. Derfor skal Ati krones.

Og så vidt jeg har hørt, så er R300 kommet på gaden i meget begrænsede mængde, ganske vist ikke herhjemme, men det er bare fordi europa er et marked Ati overlader til sine samarbejdspartnere. Og hvorfor skulle nVidia ord være bedre end Ati's?

Prøv at læs nogle roadmaps. Så vil købet være en del nemmere at planlægge.

Ati vandt denne gang... og hvis ikke snart nVidia får sat sin teknologi på plads, så vil vi nok se en meget dominerende Ati de næste par år.



80.62.23.154 skrev Wednesday den 28 August 2002 kl. 18:05: [ svar | nyeste ]
De test der ser LIDT for vilde ud selv er jeg stor Nvidia tilhænger men er seriøst begyndt at gå over til ATI´s side... En anden lille ting.. ATI´s 9000 Kort er det hurtigere end GF4 TI4600 ??? og er det rigtigt at der ikke er understøttelse for win98 ?????


Kristian Espensen skrev Wednesday den 28 August 2002 kl. 19:20: [ svar | nyeste ]
NEJ!! ATI Radeon 9000 er absolut ikke hurtigere end GF4ti4600! Faktisk er det langsommere end Radeon 8500. Radeon 9000 ligger vel ydelsesmæssigt imellem GF3ti500 og GF4MX460.


Anti homo kaj skrev Wednesday den 28 August 2002 kl. 23:35: [ svar | nyeste ]
NVIDIA SUCKS! JEG SKAL SKU HAVE MIG ET ATi KORT!!!! geforce 2 mx 64mb ddr, får 1339 point på 3Dmark. Men det skal så siges at blæseren på kortet gik til, og måtte derfor sætte en ny på. hehe... fik den sat fast med lim.

Tror næsten også jeg vil have et nyt bundkort, incl raid 0 og AGPx8, for at få max ud af lortet!!! Har et gammelt forstøvet bundkort, som laver fejl tit!

Savle savle savle savle savle!



Karmazilla skrev Friday den 30 August 2002 kl. 12:53: [ svar | nyeste ]
Det er godt at vente og være told modig, for så kan man bruge tiden på at lurer rygter og road maps, men det er ligeså fint at springe frådene på de nyudgivede High-End kort; det er et spøgsmål om timing og om situationen. Personligt venter jeg på at ClawHammer kommer, så skal jeg ha' nyt bundkort, for ClawHammer køre jo på en ny sokkel, så vidt jeg ved, og et nyt bundkort vil til den tid sikkert også understøtte AGP 3.0.. Så hvorfor skulle jeg så ikke også købe et kort der gøre det samme? Jeg sidder i øjeblikket med et modificeret Voodoo 3 3000 og har gjodt det længe (De 500 kr. var gevet godt ud). Men hvis situationen er den, at man har købt et nyt spil som ens gamle grafikkort køre lamslående dårligt, så er det nok tid at skifte ud.. Hvis man altså har moneterne til det. Simpelt! Så hvorfor bruger folk så tiden på at øve kultdyrkelse på "mærke vare" kort og chips? Hvorfor prise en nummer to bare fordi de bebuder 'hævn'? Det er altså ting jeg ikke forstår. (men det er sjovt at læse om).. Som det ser ud nu, er nVidia og ATI, pr. long-shot, meget lige.. ATI vinder faktisk kun på datoerne, efter hvad jeg kan se.. Men jeg vil ikke uddele knald eller fald, bare sige: slap af, i skal NOK få lov til at bruge jeres penge, stol trykt på det ;)


Erik Winther skrev Friday den 30 August 2002 kl. 18:30: [ svar | nyeste ]
Til dem der ikke har set det, men gerne vil have så meget ud af deres eksisterende NVidia indtil der er sparet op til et NV30, så skulle de nye Drivere give en del mere ydelse, release igår!

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.41



Palle Pap Hat skrev Sunday den 01 September 2002 kl. 09:13: [ svar | nyeste ]
Hvor kan man få fat i det der 3DMARK så man kunne teste sin egen computer ???? MVH MIG


Rune skrev Sunday den 01 September 2002 kl. 10:06: [ svar | nyeste ]
Se download-sektionen her på sitet.


Palle Pap Hat skrev Sunday den 01 September 2002 kl. 10:39: [ svar | nyeste ]
Når jeg også måle FPS lige som jer, hvad måler i så efter. Når jeg måler fps så svinger det altid stort (f.eks. kørtet JEDI-2 mellem 30 og 100) ???


Rune skrev Sunday den 01 September 2002 kl. 15:01: [ svar | nyeste ]
Det er normalt den gennemsnitlige billedrate, som opgives ved diverse test.


[PoKéMoN]Raichu skrev Friday den 06 September 2002 kl. 19:10: [ svar | nyeste ]
Weeeeeeeeeeeeeeeeeee

Det kan være at NV30 først kommer i starten af næste år :)

www.newz.dk <--- Der er et link til artiklen (Der er på Hollandsk men der er nogle graffer)



Rune skrev Saturday den 07 September 2002 kl. 00:36: [ svar | nyeste ]
Det ser ud til, at disse nyheder udsprang fra japansk nyhedssite, læs mere her:

http://www.theinquirer.net/?article=5300

Derudover er der mange rygter vedr. NV30 udgivelsesdato, og hvilke der stemmer med sandheden, kan vi kun gisne om (det er jo ikke engang sikkert, at Nvidia ved det - mange faktorer f. eks. mht. produktionsmuligheder kan spille ind).


Torben skrev Saturday den 07 September 2002 kl. 17:30: [ svar | nyeste ]
Med disse svimlende hastigheder der sætter mit GF3 godt og grundigt til vægs, kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan støjforholdene på disse super-wonder-musthave kort bliver? Med den øgede hastighed må det vel forventes at der udvikles mere varme og at køleren tilsvarende vokser i potens... Skal man så ofre sin dejligt støjsvage computer, hvis man har planer om at investere i et sådant 9700/NV30 kort?


Rune skrev Sunday den 08 September 2002 kl. 09:53: [ svar | nyeste ]
Ikke nødvendigvis, ifølge Hercules er deres Radeon 9700 Pro grafikkort udstyret med blæser, der kun larmer 28 dB. Hvilken køleløsninger, der vil blive anvendt til NV30, er endnu uvist.


Michael Vile skrev Tuesday den 17 September 2002 kl. 20:24: [ svar | nyeste ]
Jeg forstår ikke hvordan så mange mennesker kan være så kritiske over disse resultater. Jeg mener, nVidia er allered begyndt at udgive sammenligninger mellem NV30 og GeForce4 4600, så mon ikke de har sammenbikset et NV30-kort? Det tror jeg nok de har. Hvis vi skal snakke om hvem der er kongen indenfor grafikkort-producenterne, kan jeg kun sige nVidia. Jeg mener, med GeForce og GeForce3 revolutionerede de virkelig. Det har ATi selvfølgelig også gjort, men slet ikke i samme klasse som nVidia. ATi har "tronen" nu, men snart vender nVidia tilbage. Så går der et halvt år, og så er ATi nok på toppen igen. Men bare det at så mange spil er optimerede til nVidia, og at de er så gode til hele tiden at udvikle nye drivere, gør at jeg holder mig til dem. Tak.


Rune skrev Thursday den 19 September 2002 kl. 10:01: [ svar | nyeste ]
Guru3D har interwievet Eoin Leyden, som er "European Brand Manager for Graphics for Creative Labs Europe". Creative Labs udgiver Radeon 9700 Pro, men ikke i Europa. Men hvorfor ikke? Her er det lidt overraskende svar:

"[Eoin Leyden, Creative Labs:] So what are you buying with the 9700 Pro? For sure it is faster than Ti4600 but there is no app that requires the "power overhead" that 9700 Pro has (i.e. Ti4600 runs 1600x1200 with everything on so all additional power is overhead). You could argue that Doom III is the app that will unleash this power but by then NV30 will be out and the balance of power will have changed again. So buying a 9700 Pro will give you the best 3D Mark score for 3 months but nothing else … and that's a shame because as I said its an awesome piece of hardware...Based on what I've seen NV30 will retake the performance crown from ATI by a significant amount. Obviously I can't comment on clock speed etc. but its fair to say that we should see a significant jump based on the fact that NV30 is on 0.13 and 9700 Pro squeezed every last cycle out of 0.15." (min fremhævning, red.)

Kilde: http://www.guru3d.com/interview/creative-092002/index1.shtml

Så Creative Labs har vurderet, at det ikke er besværet værd at forsøge at sælge Radeon 9700 Pro i Europa, fordi NV30 snart ankommer (dvs. at Creative Labs i Europa kun forventes at udgive Nvidia-baserede grafikkort i de næste mange måneder).



Thom@s skrev Monday den 07 October 2002 kl. 16:37: [ svar | nyeste ]
Den har test er alt for fake, nvidia har overhovedet ikke engang givet specks for nv30 endnu, så det er nok bare fordi at de ikke vil have folk til at købe r9700, som jo er et alt for nice kort som jeg snart skal have,(savle). nv30 kommer nok først engang om 3 - 6 måneder.


stefan Pedersen skrev Sunday den 13 October 2002 kl. 01:29: [ svar | nyeste ]
De test er falske da NV30 ikke exister i nu og ikke er i produktion! men der er ikke trivl om at NV30 vil slå Radeon 9700 men længder, men ATi kommer med noget nyt som altid! men lad dem bare overgå hinanden, det giver bedre grafikort til gode priser... Jeg køber NV30 og Barton eller Clawhammer.


80.197.0.116 skrev Sunday den 20 October 2002 kl. 17:51: [ svar | nyeste ]
NV30 kommer vist med 1 GHz ram istedet for 800 mhz...


Michael Vile skrev Sunday den 20 October 2002 kl. 20:34: [ svar | nyeste ]
Selvom et grafikkort ikke er gået i produktionen endnu, kan der stadig nemt eksistere "testkort" som skal fortælle producenten om den aktuelle ydelse. Jeg tror da helt sikkert nVidia har fremprovokeret et kort, og jeg tror med rimelig vis på denne test, da NV30 er R300 overlegen på alle områder... Måske.


Rune skrev Monday den 28 October 2002 kl. 21:55: [ svar | nyeste ]
Beyond3D har skrevet en meget lang og meget teknisk artikel om NV30 og R300, interesserede kan læs den her:

http://www.beyond3d.com/articles/nv30r300/


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende