Fortsættelsen til John Carpenters fremragende gyserklassiker fra 1982 er endelig udkommet, dog ikke som film, men som computerspil. Spillet er produceret af Computer Artworks, som også stod bag spillet Evolva. Både på PC og X-Box er "The Thing" udstyret med omfattende brug af bump mapping, hvilket gør dette spil flot grafisk, selv om polygonniveauet er middelmådigt. Dette betyder dog, at "The Thing" afvikles glimrende med begrænset cpukraft og et godt grafikkort. Spillet er ganske originalt på mange måder, og leverer ligesom "Aliens vs. Predator 2" en handling, der nok skal få angstens sved til at pible frem.
INTRODUKTION
Spillet begynder, hvor John Carpenters film sluttede. For dem, som ikke har set denne film, er her et lille resumé (der ikke afslører hele handlingen - den kan du evt. finde hos din lokale videoudlejer):
"En amerikansk videnskabelig ekspedition får pludseligt afbrudt deres kedelige hverdag, da en slædehund søger tilflugt i deres lejer. Hunden bliver forfulgt af to vanvittige nordmænd, der skyder vildt omkring sig. De bliver dog begge dræbt, inden de kan forklare deres besynderlige forehavende. Den følgende nat muterer hunden og dræber de øvrige hunde i den kennel, hvor den er lukket ind. Det går op for videnskabsfolkene, at en fremmed livsform med evner til at imitere andre skikkelser er løs på basen. Men de ved ikke, hvem der allerede er immiteret, eller hvor livsformen kommer fra."
Du ankommer som leder af et undersøgelseshold, der skal finde ud af, hvad der egentlig er sket på den amerikanske base "Outpost #31". Basen befinder sig i -40 graders kulde på Antarktis. Her er et billede af undersøgelsesholdet:
Første mission er at rekvirere beviser og finde overlevende (bemærk, tal i nederste venstre hjørne angiver hhv. billedrate/s, polygoner pr. billede og polygoner/s i 1280x960x32)
Der er -40 grader celcius udenfor, hvorfor du og dine medhjælpere ikke kan være mere end ca. 1 minut udenfor ad gangen. Den blå linie indikerer, hvor længe du kan klare temperaturen, før din helbredstilstand forværres (den røde linie indikerer helbred). De første missioner er simpel rekognosering, og du skal bl. a. finde vej til hospitalssektionen på basen. I forbindelse med denne mission finder du, at bestemte udgravninger har fundet sted omkring basen - og at et ufo er landet nær basen:
Et ufo bliver lokaliseret i udgravninger nær basen, bemærk også anvendelse af bump mapping (loftet)
Du leder efter og finder forskellige savnede personer, som senere sendes videre med helikopter. Men du skal naturligvis ikke med helikopteren, men bliver og fortsætter bl. a. jagten på savnede personer. Hurtigt finder du dog ud af, at basen er infesteret af fjentlige organismer fra rummet, der overtager kroppe, som de kommer i kontakt med. Blot kortvarigt kontakt med disse fjendtlige organismer kan være nok til, at en person smittes og langsomt ændres til noget, som aldrig er set før. Dvs. en "ting" - et modbydeligt sammensurium af organisk materie, der udelukkende er ude efter at fortære og akkumulere flere kroppe:
En "ting" kan antage mange forskellige former, her er hovedet fra et menneske
Senere møder du meget hårdføre og store monstre, her er et eksempel på en "ting", der har akkumuleret mange forskellige kroppe:
Du leder i en mission efter en nordmand og finder ham - sådan da (øverst) ...
Hvorledes diverse rumvæsner ser ud afhænger af, hvilke kroppe og organismer, som er blevet overtaget, vi kan vel lige vise yderligere et par eksempler på "ting":
En "ting" kan ikke skydes, hvis den har nået en vis størrelse - kun ild kan i dette tilfælde dræbe
Visse "ting" kan også virke næsten humoristiske:
Tja, ikke alle skabninger er lige kønne...
De fjendtlige rumvæsner besidder en glimrende kunstig intelligens og vil flere gange forsøge at flygte samt undgå diverse granater mm. Såfremt rumvæsnerne er blevet store, kan de ikke dræbes fuldstændigt med projektiler, men kun med ild. Det betyder, at du vha. pistoler, granater og forskellige geværer kan reducere helbredstilstanden hos en stor "ting" til et minimum, hvorefter du kan dræbe den helt via en flammekaster:
Kun ild dræber de største "ting"...
"The Thing" er dog ikke blot et spil, hvor alt med puls skal jævnes med jorden. Tværtimod får du mange opgaver undervejs, såsom at finde korrekt kode til elektroniske døre, finde diverse objekter eller at få dine medhjælpere til at udføre bestemte handlinger. I de første missioner får du hjælp af en soldat, en ingeniør og en læge. Til forskel fra f.eks Medal of Honor: Allied Assault er dit hold ikke undværlige kanonfødekandidater, men skal for enhver pris overleve. Flere steder er diverse el-installationer ude af drift, og kun din ingeniør kan klare at reparere og genoprette nødvendig elektricitet. Endvidere kan lægen konstant helbrede diverse gruppemedlemmer. Du kan til en vis grad bestemme over dine medhjælpere, dvs. dog kun hvis disse befinder sig i en relativt rolig mental tilstand. I spillet møder du mange paranoide personer, som mistænker dig og andre for at være inficeret med DNA fra de fjendtligtsindede rumvæsner. Og miljøet er tillige så angstprovokerende, at dine medhjælpere kan bukke under for angst og frygt, hvorefter deres adfærd kan blive ganske irrationel. En af programmørerne bag spillet har tidligere beskrevet adfærd hos dine medhjælpere således:
"We have three mechanics in The Thing, that are very new and very different – trust, fear and infection. With trust, the basic idea is that you need various NPCs to get you through the levels, but if they don’t trust you they won’t cooperate. So you have to build your trust in order to get them on your side and progress. We have two trust states before someone can get around to trusting you. There’s amber, which means they’re not quite sure if you’re infected or not, but they won’t cooperate. The more intense state is the red, in which they’re convinced you’re infected and an alien, so they will attack you. And even if they don’t have a weapon, they’ll run at you, mug you, take your weapon and kill you with it. Next is fear, which is all about how they relate to the game world; how scary they think it is. So it’s about being in rooms with blood all over the walls, mutilated corpses on the floor, burnt and twisted Thing beasts, things like that and the amount of enemies they’re dealing with. When your troops are scared it becomes all about their efficiency. So their accuracy goes down. It takes longer for them to do tasks; they’re just not as good. And they’ll show this to you through various things, like making comments, wetting themselves, or they’ll throw up. The really extreme fear state, is called Crack-up, and this is where they really lose it. When they’re like this they can do any number of things. They can attack the squad, attack you, attack the environment; they can even commit suicide by blowing their heads off, or have heart attacks. Finally there’s infection, where if they get infected they turn into monsters attack you and it all gets crazy again. So you have to make sure they don’t get infected. That works on a probability system when they get attacked by the creatures so you have to keep them safe and well armed. "
Dette emotionelle system gør, at The Thing distancerer sig fra andre lignende spil, eksempelvis kan du tit opleve, at dine medhjælpere kaster op, når de ser forskellige døde og lemlæstede personer. Her er et par eksempler på volden i The Thing, dette spil er bestemt ikke for de mindste:
Tarmene er revet ud, blodige håndtryk ses på væggene...
Endvidere oplever du flere gange, at personer i spillet vælger at tage deres eget liv, fremfor at blive forvandlet til en "ting". Her er eksempelvis en af dine gode venner (kaptajn Pierce), som beder dig om at skyde ham, da han er blevet inficeret. Du nægter, hvorefter han i stedet skyder sig selv i hovedet. Alt vises, og bagefter ser kaptajn Pierce sådan ud:
Som skrevet, "The Thing" er ikke for de mindste samt folk med svage nerver
Her er endnu et selvmord:
Nakkelapper øverst til højre...
Men der er jo heller ikke rart at blive til en "ting" eller at komme tæt på en sådanne - her bliver en person revet midt over:
Men "The Thing" byder ikke blot på nervepirrende stemning og en god omgang ultravold; spillet indeholder også en god og spændende historie. Eksempelvis lykkedes det dig at lokalisere en forsvunden videnskabsmand i midten af spillet (bane 5 af i alt 10 baner). Lidt senere viser det sig, at en særligt højtstående person ved meget mere om "The Thing" og diverse hændelser på den amerikanske og omkringliggende norske baser end nogen havde regnet med - og du bliver skudt ned med bedøvende pile:
"The Thing" har en glimrende historie og handling - bemærk også, hvor flot ansigterne er udført, næsten fotorealistisk
Senere vågner du op og har mistet alle dine våben. Omkring dig er mange forskellige typer af "The Thing", og alt ser umiddelbart sort ud:
Du undgår med nød og næppe robotkirurgi og uden for vinduet står en god og sulten ven...
Vi har dog ikke i sinde at afsløre hele historien, men kan dog nævne, at du på et tidspunkt finder et dokument, som beskriver, at hele jordens befolkning vil være inficeret med DNA fra fjendtligtsindende rumvæsner efter 72000 timer, såfremt rumvæsnerne får kontakt med fastlandet. Dette synes visse skrupelløse (og måske inficerede) personer er en fortræffelig ide, men du er uenig, hvorfor din overordnede mission er at beskytte jordens befolkning mod undergang (dvs. eliminér truslen fra den fjendtlige livsform fra rummet).
Spillet er bestemt ikke er ringere stemningsmæssigt og handlingsmæssigt end John Carpenters film. Kunne du lide den gamle gyserklassiker samt spil som f.eks. Aliens vs. Predator 1-2, evt. krydret med en anelse Resident Evil, så er "The Thing" naturligvis et must. Dette spil bør naturligvis kun spilles i absolut mørke og uden publikum - ellers reduceres stemningen og oplevelsen kraftigt.
HARDWAREKRAV
"The Thing" benytter et relativt middelmådigt antal polygoner per skærmbillede, hvilket betyder, at selv mindre PC'ere kan være med. Dog er især ansigter lavet på fremragende og overbevisende måde:
Med et par ekstra polygoner eller Truform, så havde "The Thing" præsteret ekstremt realistiske ansigter...
ANBEFALET HARDWARE:
CPU: Pentium3 600Mhz (minder lidt om X-Box)
RAM: 64MB (minder meget om X-Box...)
GRAFIKKORT: DirectX8-kompatibelt med 8MB ram
LYDKORT: DirectSound8 kompatibelt
HARDWARETIDENDE ANBEFALER:
CPU: Pentium3 eller Athlon på 1 GHz
RAM: 128MB
GRAFIKKORT: GeForce4 Ti 4400/4600 for fremragende ydelse i 1280x960 og god ydelse i 1600x1200x32
LYDKORT: DirectSound8 kompatibelt
Grafikken er flot i "The Thing", men er især krævende for grafikkortet i høje opløsninger
Brug af bump mapping i "The Thing" betyder, at der kræves ekstra megen grafikkortbåndbredde ved rendering af diverse skærmbilleder i meget høje opløsninger. Endvidere understøtter "The Thing" Hardware T&L, hvorfor også denne funktion gør stort indhug i den tilgængelig båndbredde. Ejere af GeForce3 Ti 500-klasse grafikkort vil derfor opleve, at "The Thing" afvikles i under 60 billeder per sekund i 1280x960x32, og at ydelsen bliver uacceptabelt ringe i 1600x1200x32. Løsningen er naturligvis at købe Geforce4 Ti 4600 eller Radeon 9700. Men der findes dog heldigvis en meget nemmere løsning, som især gælder for ejere af kraftige cpu'er. Ved at skifte fra Hardware T&L til Software T&L flyttes geometriberegninger fra grafikkort til cpu, hvorved en stor portion ekstra grafikkortbåndbredde kan benyttes til rendering af skærmbilleder fremfor geometriberegninger. Aktivering af software T&L kræver specialsoftware og kan foretages med programmet 3DAnalyze:
Download programmet 3D-Analyze v1.5 og vælg "Force SW T&L" (dvs. deaktiver hardware T&L, husk at indstille "EXE" til din "The Thing"-.exe-fil). "The Thing" kan nu afvikles flydende i 1280x960x32 og 1600x1200x32 på GeForce3. Dvs. vi målte en hastighedsforøgelse på hele 62% ved at deaktivere Hardware T&L med Athlon XP 2100+ cpu. Bemærk, at 3DAnalyze også kan anvendes til andre (DirectX8-)spil, hvor tilsvarende problemer opstår.
SAMLET VURDERING
GRAFIK - 90% (10-tal). "The Thing" imponerer ved omfattende benyttelse af bump mapping samt teksturer af høj kvalitet. Dvs. at diverse teksturbeklædte flader ser meget realistiske ud. Endvidere er brug af lyskilder også fremragende, og især brug af lommelygte skal opleves; det er næppe set bedre i andre spil. Derudover bærer spillet mange konsolagtige præg, eksempelvis er tekst i forbindelse med råd og vejledning placeret i store kasser, som afgjort er rettet mod at skulle kunne læses på en TV-skærm. Men nuvel, vi skal vel ikke brokke os over, at vi får lov til at nyde X-box spil med identisk grafik på PC...
TEKNISK UDFØRSEL - 85% (9-tal). Krav til cpu er meget ringe, hvilket betyder, at dette spil kan afvikles i fin hastighed på selv ældre PC'ere. Dog bør valg af skærmopløsning nøje afpasses med ens grafikkort. Ved brug af programmet 3DAnalyze kan Hardware T&L deaktiveres (=software t&L aktiveres), hvorved ca. 60% ekstra hastighed vindes på GeForce3-klasse grafikkort med kraftige cpu'er i høje opløsninger. Det er dog ærgerligt, at producenten ikke selv har givet mulighed for at fravælge Hardware T&L - dette er nemlig muligt i spil som "Dungeon Siege" og "Sheep, Dog 'n Wolf" og er en klar mangel i "The Thing", fordi aktiveret Hardware T&L kraftigt hæmmer ydelse i høje opløsninger på et stort antal grafikkort. Enkelte grafikfejl, som dog ikke generede helhedsoplevelsen, blev fundet med Detonatordriver 30.82.
LYD = 90% (10-tal). Der er ikke mange indstillingsmuligheder for lyd i "The Thing", men det ser ud til, at Surround-faciliteter automatisk understøttes, såfremt lydkortet understøtter dette. Derudover er der en del tale i spillet, dvs. i mellemsekvenser samt dine gruppemedlemmer kan tale til dig under selve spillet, selv om dette dog finder sted i beskedent omfang.
STYRING = 80% (8-tal). Styringen er det sædvanlige problem med spil konverteret fra diverse konsoller til PC. "The Thing" tilbyder ikke ubegrænset musestyring, mens man f.eks. løber eller går med sin spilfigur; dvs. at man under gang eller løb kan styre til højre og venstre med musen, men man kan ikke kigge op og ned. Ved at trykke på en taste kan fuld musestyring aktiveres, men så står man til gengæld helt stille. Dette er umådeligt irriterende ved anvendelse af flammekasteren. De store "ting" skal flammegrilles, før de dør, men flammekasteren kan desværre i en stor del af spillet kun anvendes optimalt, såfremt du står stille. Løber du rundt med aktiveret flammekaster, så skyder du ned i gulvet og flamberer egne fødder. Så du er nødt til at aktivere fuld musestyring for at kunne benytte flammekasteren ordentligt, hvilket er en ulempe med meget store monstre lige i hælene... Derudover tilbyder "The Thing" automatisk at sigte for dig, hvilket er en stor hjælp uden ordentlig musestyring. Flere taster kan derudover indstilles efter egne præferencer.
GAMEPLAY = 92% (10-tal). "The Thing" er ikke som andre spil. Det er meget dystert og voldeligt, men indeholder en god historie og spændende handling. Specielt er det fremragende, at dine gruppemedlemmer kan blive f.eks. nervøse, bange, paranoide, voldelige og begå selvmord. Endvidere er du flere steder afhængig af diverse gruppemedlemmer, da kun ingeniører i flere tilfælde kan reparere elektriske installationer. Såfremt dine kolleger har tillid til dig (og ikke tror du er inficeret), så kan du styre dem i høj grad, dvs. f.eks. udstyre dem med våben, så de hjælper dig med at bekæmpe fjendtligtsindende rumvæsner. Interaktionen mellem din spilfigur og øvrige gruppemdelemmer er særdeles vellykket og giver "The Thing" et unikt præg. Den glimrende kunstige intelligens hos både venner og fjender er også en positiv oplevelse.
Du kan ikke altid gemme dit spil, når du har lyst. I stedet finder du båndoptagere mange forskellige steder, og du kan gemme dit spil ved at benytte disse båndoptagere (en båndoptager kan benyttes uendeligt mange gange - du skal blot gå tilbage til den). Dette princip fungerer fint og gør spillet mere spændende og nærværende, end hvis det var muligt at gemme sit spil når som helst. Og denne form for at gemme sit spil betyder, at du ikke behøver at gentage en hel bane flere gange, hvilket er en klar forbedring i forhold til muligheden for at gemme sit spil i mange andre konsolspil.
Bemærk, der er ikke multiplayerfunktion i spillet og estimeret samlet spilletid er 10 - 20 timer.
En skrupelløs person i færd med uetiske eksperimenter. Endnu en "ting" er på vej...
"The Thing" blev testet på følgende PC:
CPU: AMD Athlon 2100++ (1750/140 MHz - oc Athlon XP 2000+)
BUNDKORT: ASUS A7V333 Raid (VIA KT333)
GRAFIKKORT: ASUS V8200 Deluxe GeForce3 220/487 MHz (oc 200/460) med Nvidia Detonatordriver 30.82 (WHQL)
RAM: 2 x 256MB SAMSUNG PC2700 (bios 2-2-2-6-2, hurtigste indstillinger)
LYDKORT: CREATIVE LABS SoundBlaster Audigy Player (WHQL driver)
STYRESYSTEM: Windows98
Alle grafiske detaljer blev aktiveret i på højeste niveau. Ingen tegn på ustabilitet blev observeret med Detonatordriver 30.82 (dvs. ingen crash til Windows desktop). Estimeret billedrate 60 (40 - 120) per sekund i 1280x960x32 via aktiveret software T&L (3DAnalyze).
62.243.50.138 skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 13:16: [ svar | nyeste ]
ser satme vildt ud ... -ska' jeg ha'! hvornår kommer det i danmark? og hvordan har du fået fat i det, rune?
Rune skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 14:17: [ svar | nyeste ]
Vi har testet den amerikanske version, den kan bestilles her:
Men du er indtil videre nødt at kende nogen i USA, som kan varetage handlen for dig (eller tage spillet med hjem til dig uden om told og skat :-). I Danmark forventes spillet den 20. september.
John skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 13:27: [ svar | nyeste ]
Hvem laver spillet ? var det ikke en ide at skrive det sammen med de andre tekniske oplysninger ?
Rune skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 13:59: [ svar | nyeste ]
Som skrevet først i artiklen, så står Computer Artworks bag spillet (som også udgav Evolva), her er et par henvisninger:
bliver våbene sådan nolge cyper-super-redeemer agtige nogle eller nogle lidt realistiske våben??
Rune skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 14:42: [ svar | nyeste ]
Diverse våben er ret realistiske, dvs. eksempelvis pistol, maskingevær, granatkaster, flammekastere (du kan endvidere finde forskellige granater, fire grenades er ret gode, hvis flammekastere er løbet tør). Bemærk også, at du ikke blot skyder vildt og uhæmmet omkring dig, der er ofte meget begrænset ammunition, så for det meste foregår spillet med bagdelen flydende i vandskorpen :-) Bemærk også, at kun din spilfigur kan samle ammunition og diverse objekter op, dernæst kan dine medhjælpere spørge om at få tildelt f.eks. ammunition eller nødhjælp (healing), men du skal selv overrække det (det ville vel også være irriterende, hvis dine medhjælpere nappede alt det gode for øjnene af dig og nægtede at afhænde blot den mindste smule :-)
62.243.50.138 skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 17:49: [ svar | nyeste ]
hmmm, jeg venter til det kommer til danmark :)
217.157.136.123 skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 21:49: [ svar | nyeste ]
HVORFOR SKIFTER I HELE TIDEN FORSIDE PÅ ARKITLEN ???????? MAN TROR JO DER ER KOMMET EN NY HVER GANG !!!!!!!!!!!
Rune skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 22:34: [ svar | nyeste ]
Nuvel, det er jo mange muligheder for forsidebilleder og vi har testet et par stykker, men forhåbentlig er vi nu nået til vejs ende :-) Bemærk dog, at titlen på artiklen konstant har været uændret.
80.197.0.116 skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 22:44: [ svar | nyeste ]
"2b. En artikel kan være spil-orienteret, da spil er det, vi opgraderer for. I princippet er intet vigtigere end spil. Doom solgte utroligt mange PC'er. Selv Intel og AMD lægger nu hovedvægt på spil-ydelse, når de designer cpuer. Dog anmelder HardwareTidende.dk udelukkende PC-spil, som vi kan anbefale vore læsere at købe, hvis de holder af genren. Dette betyder, at kun PC-spil, som vi med god samvittighed kan give mindst 90% i gameplay (et 10-tal ifølge 13-skalaen) bliver anmeldt på HardwareTidende.dk"
Du kan bruge 3DAnalyse eller Fraps, i denne artikel er der vist brugt 3DAnalyse.
Rune skrev Tuesday den 27 August 2002 kl. 19:54: [ svar | nyeste ]
Ja, vi har brugt 3DAnalyse, bemærk, at spillet ofte stoppede et kort øjeblik, når vi tog screenshots, derfor er ydelsen på flere billeder desværre langt lavere end i selve spillet
Locudo skrev Tuesday den 27 August 2002 kl. 20:06: [ svar | nyeste ]
Hvad bruger i til at tage screenshots med i spil.
Locudo
Rune skrev Tuesday den 27 August 2002 kl. 21:18: [ svar | nyeste ]
Ovenstående billeder er taget med SnagIt 6.0.2 - HyperSnap kan dog også anbefales (eller andre programmer, der er vist en del at vælge imellem efterhånden)
Rune skrev Tuesday den 27 August 2002 kl. 21:22: [ svar | nyeste ]
Nåeja, undtagen billeder med "Computer Artworks"-logo, som er lånt fra producenten - de er lidt bedre til at tage billeder end vi andre amatører. Billederne fra Computer Artworks repræsenterer dog fint stemningen og grafikken i spillet.
Mio skrev Wednesday den 28 August 2002 kl. 20:02: [ svar | nyeste ]
Det ser sq meget fair ud!!!
Søren skrev Saturday den 30 August 2003 kl. 20:35: [ svar | nyeste ]
Jeg har lige købt spillet for en 100-mand. Jeg kan ikke tysk, så jeg ved ikke lige hvordan man aktiverer Vsync i 3Danalyze. Er der nogen der ved det?
mvh Søren
Rune skrev Saturday den 30 August 2003 kl. 22:53: [ svar | nyeste ]
Min version af 3D Analyse er nu på engelsk, selv om programmet er skrevet af en tysk programmør. Derudover aktiverer du ikke Vsync via 3D-Analyze, men via andre programmer som f.eks. RivaTuner (download hos http://www.guru3d.com ).
rud666 skrev Saturday den 30 August 2003 kl. 23:32: [ svar | nyeste ]
Spillet tildeles karakteren 80% under styring. Dette er hvad Rune bl.a. skriver:
"Styringen er det sædvanlige problem med spil konverteret fra diverse konsoller til PC. "The Thing" tilbyder ikke ubegrænset musestyring, mens man f.eks. løber eller går med sin spilfigur; dvs. at man under gang eller løb kan styre til højre og venstre med musen, men man kan ikke kigge op og ned. Ved at trykke på en taste kan fuld musestyring aktiveres, men så står man til gengæld helt stille. Dette er umådeligt irriterende ved anvendelse af flammekasteren."
Jeg vil dertil blot tilføje, at der efterfølgende er udgivet en patch version 1.1 og endnu bedre en patch version 1.2. Den sidstnævnte tilføjer muligheden for mouse-look i spillet, hvilket naturligvis har gjort styringen i spillet langt bedre!!
For dem af jer som lagde spillet på hylden p.g.a. styringen da det udkom. Prøv igen! Synes sgu det spil holder hele vejen igennem!
Rune du kunne evt. tilføje dette i artiklen. Hvilken karakter vil du så vurdere at spille skal have?
Rune skrev Sunday den 31 August 2003 kl. 22:51: [ svar | nyeste ]
Hvis musestyringen virker perfekt, så ville styringen nok nå ca. 90%. Jeg har dog forlængst lagt "The Thing" på hylden (og grafisk mm. ville spillet efter 1 år skulle nedvurderes, så jeg tror ikke jeg vil ændre ved de oprindelig vurderinger).
Søren skrev Sunday den 31 August 2003 kl. 18:58: [ svar | nyeste ]
Jeg har prøvet at installere ovennævnte patches. Jeg kan dog ikke finde, hvilken landeversion jeg har købt. De forskellige patches jeg har prøvet at installere virker ikke, eller ødelægger min exe-fil.
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:
Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.