af Webmaster Tuesday den 31 December 2002 kl. 17:05 [ Andet ] År 2002 er nu snart blot historie, og vi kigger i denne artikel nærmere på, hvad der det sidste års tid er sket mht. udvikling af hardware til PC. Endvidere vil vi med denne artikel benytte lejligheden til at ønske vore læsere et godt, og gerne hardwarerigt, nytår.
Lad os dog starte med at se nærmere på, hvad der skete på bl.a. cpu-fronten i 2002:
CPU, BUNDKORT OG RAM
INTEL-cpu
Intel kom stærkt igen i år 2002 og kan karakteriseres ved at have opnået deres mål i forhold til tidligere publicerede planer/roadmaps. I 2001, hvor Pentium4 kun understøttede 100 MHz FSB, havde AMD særligt gode vilkår. Men da Intel i starten af 2002 begyndte at tilbyde Pentium4 med 133 MHz FSB, 512kb 2nd level cache og overclockningsvenlige 0,13 mikron (0,13 mikron fabrikationsproces var dog introduceret allerede i 2001, men 133 MHz FSB ankom først i 2002), fik mange forbrugere stort incitament til at favorisere Intel cpu'er fremfor de ofte billigere AMD cpu'er.
AMD-cpu
AMD fik således alvorlig konkurrence fra Intel i 2002, og desværre blev AMD forsinket med både ny K8-generation af cpu'er (med udviklingsnavn (Claw-)Hammer) samt Athlon XP med 512kb cache og 0,13 mikron (Barton). Det lykkedes dog også for AMD at nå 0,13 mikron fabrikationsproces (Thoroughbred-kernen) med Athlon XP 1800 MHz (2200+). For yderligere at maksimere ydelse tilbød AMD i sidste kvartal af 2002 Athlon XP cpu'er med 166 MHz FSB. Mht. cpu'er tilbød Intel og AMD følgende cpu'er til almindelige forbrugere i 2002:
CPU-oversigt for Intel og AMD
AMD:
Athlon XP 1666/133 MHz (2000+) - 2250/166 MHz (2800+)
Duron 1300 (nu afløst af billige Athlon XP cpu'er)
INTEL:
Pentium4 2266/133 - 3066/133 (Hyper-Threading) MHz
Celeron 1300/100 MHz - 2200/100 MHz (til og med 1400 MHz baseret på Pentium3 Tualatin-kerne)
INTEL-bundkort
Mht. bundkort kan det nævnes, at Intel i 2002 udgav første bundkort til Pentium4, som understøttede DDR-ram. Dette var også startskuddet til udfasning af RDRam fra Intels side (selv om SIS forventes at holde RDram i live til P4 i 2003). Intel udgav i 2002 bundkort med understøttelse af DDR-ram; såsom i845E (PC2100 DDR-ram), i845G (uofficiel PC2700), i845PE (PC2700) og i845GE (PC2700). Endvidere frigav Intel E7205-chipsættet, der introducerede dual channel DDR-ram (PC2100) til Pentium4. i850E-bundkort ankom også og tilbød understøttelse af PC1066 RDram.
Trods manglende officiel accept fra Intels side frigav VIA P4X333 (PC2700) og P4X400 (PC3200, virkede dog ikke optimalt med PC3200, hvorfor VIA senere ændrede specifikationer til PC2700). SIS fik modsat VIA med Intels velsignelse lov til at udbyde bundkort med SIS645DX og SIS648 chipsæt. SIS645DX bundkort tilbød uofficiel understøttelse af PC3200 ram, og flere kunne via overclockning opnå meget høje ramhastigheder med SIS645DX-bundkort. SIS648 introducerede AGP8X og skulle have været endnu bedre end SIS645DX på alle områder, men blev desværre ramt af omfattende kompatibilitetsproblemer. Et stort problem var især, at ATi i forbindelse med udarbejdelse af AGP8X-kompatible R300-grafikkort (=Radeon 9500 & 9700 (Pro)) ikke fik disse grafikkort til at virke korrekt med AGP8X bundkort fra VIA og SIS, selv om både VIA og SIS var klar med AGP8X-bundkort før både Intel og ATi lancerede AGP8X-produkter (ATi havde efter sigende kun testet deres AGP8X-grafikkort efter Intels anvisninger). Dette betyder aktuelt, at AGP8X-bundkort til Pentium4 bør være af f.eks. typen i845PE eller E7205, hvis R300-grafikkort fra ATi skal anvendes. Netop E7205-chipsættet, som Intel introducerede sidst på året, gav indblik i den teknologi, som bundkort i 2003 forventes af udnytte, nemlig dual channel DDR-ram. Ved at anvende to rambanker som én, kunne E7205 præstere hele 4,2 GB båndbredde med PC2100, hvilket svarer til båndbredde med PC1066 RDram.
AMD-bundkort
De væsentligste bundkort til AMDs cpuer blev i starten af 2002 produceret af VIA, som tilbød KT333 og senere KT400 chipsættene. KT333 tilbød PC2700-understøttelse og var basis for de hurtigste bundkort til AMD cpu'er i første halvdel af 2002. Dernæst ankom KT400, som skulle have fungeret med PC3200, men grundet PC3200-kompatibilitetsproblemer, var KT400 ikke hurtigere end KT333. KT400 tilbød dog AGP8X, men da der kan være kompatibilitetsproblemer med AGP8X og ATi R300-grafikkort, så var KT400 sidst på året ikke nødvendigvis anbefalelsesværdige. KT400 gled dog særligt i skyggen grundet Nvidias nForce2-bundkort, som med et slag tilførte AMD-cpu'er hele 8-15% ekstra ydelse ifht. KT333/KT400. Personer, der troede, at VIA med KT333 og KT400 havde udviklet særligt hurtige chipsæt til AMD cpu'er, kunne her få lov til at revurdere opfattelser.
RAM
Mht. ram kunne år 2002 have været et gennembrud for særligt hurtige ramtyper. Problemet var dog, at mange bundkort især fra SIS og VIA havde alvorlige problemer med særligt hurtige ramtyper. PC3200, PC3500 og PC3700 blev årets hurtigste ramtyper, men desværre krævede udnyttelse af disse ramtyper ofte, at den anvendte cpu skulle overclockes meget, da diverse Intel-baserede bundkort ikke understøttede mere end PC2100 og PC2700. PC2700 ser således ud til at være den ramtype, der bedst kan siges at karakterisere år 2002.
GRAFIKKORT
År 2002 blev et år, der både bragte store overraskelser samt forsinkelser.
NVIDIA-grafikkort
Nvidia leverede i første kvartal en helt ny generation af grafikkort ved navn GeForce4. GeForce4 grafikkort bestod dog af to klasser, hvor den ene klasse med benævnelsen "Ti" (Titanium) introducerede NV25-GPU'en, mens GeForce4 med benævnelsen "MX" introducerede NV17-GPU'en. NV17 var dog at betegne som en turboversion af NV15, hvorfor GeForce4 MX reelt blot var hurtige GeForce2-grafikkort. GeForce4 Ti 4600, den hurtigste model, var ca. 50% hurtigere end GeForce3 Ti 500 og var således tillige meget hurtigere end ATi's Radeon 8500 grafikkort.
ATI-grafikkort
ATi introducerede i 2001 deres Radeon 8500 (R200) grafikkort, som klarede sig glimrende mod GeForce3 og samtidigt beviste, at ATi stadig var med i kapløbet om at levere bedste og hurtigste grafikkort. I sensommer 2002 lod ATi dog bomben eksplodere, og introducerede Radeon 9700 Pro (R300) grafikkort. Radeon 9700 Pro var ikke alene fuldt kompatibelt med DirectX9, men var tillige meget hurtigere end GeForce4 Ti 4600, hvilket få havde forventet, da Radeon 8500 var langt bagefter GeForce4 Ti 4600. Så Radeon 9700 Pro detronisered Radeon 8500 med et brag - og tog også GeForce4 Ti 4600 med. ATi har tidligere haft problemer med drivere til deres grafikkort, men også på dette punkt markerede Radeon 9700 Pro store forandringer, og ATi's drivere er aktuelt af glimrende standard. Nvidia har dog ikke ligget på den lade side og skulle have introduceret deres NV30-GPU, efter ATi introducerede deres R300-baserede grafikkort. Dette skete dog ikke, særligt fordi Nvidia ønskede at anvende 0,13 mikron fabrikationsteknik, mens ATi med R300 satsede på den gennemtestede og pålidelige 0,15 mikron fabrikationsproces. Alt i alt betød dette, at ATi med Radeon 9700 Pro kan forvente ca. 6 måneders forspring, før GeForce (3D)FX (NV30) kan købes i danske butikker (formodentlig i februar 2003).
MATROX-grafikkort
Matrox imponerede og skuffede i 2002 ved at udgive et grafikkort ved navn Parhelia-512, der ifølge diverse tekniske specifikationer lignede et meget hurtigt grafikkort, men ydelsesmæssigt var Parhelia-512 desværre en skuffelse. Dog tilbydes Matrox Parhelia-512 aktuelt som eneste grafikkort med hele 256MB ram (men for denne version af Parhelia-512 er prisen dog ca. kr. 5.000,00-6.000,00).
SIS-grafikkort
SIS stod i år 2002 bag udgivelse af Xabre 400 og 600 grafikkort, som var billige, men ydelsesmæssigt ringe, såfremt disse grafikkort benyttede tilsvarende billedkvalitet som grafikkort fra Nvidia og ATi. Lad os følgende opsummere, hvilke grafikkort, som ankom i 2002:
ATI:
Radeon 9000 (R200)
Radeon 9500 (Pro) og 9700 (Pro)
MATROX:
Parhelia-512
SIS:
Xabre 400 og 600
GeForce4 Ti og MX grafikkort er tillige udkommet i AGP8X-kompatible varianter.
ALT ANDET :-)
Harddiske nåede i 2002 en kapacitet på 200GB, mens de største harddiske ved udgangen af 2001 tilbød 120GB. DVD-drev blev meget populære i år 2002, og flere trykte tidsskifter tilbyder nu udelukkende DVD-rom'er, dog udgives diverse PC-spil fortsat fortrinsvist på CD-rom. 19" skærme blev endvidere så billige i 2002, at mange personer havde råd til at erhverve sig en sådanne - og ved 110KHz kunne opnå mulighed for at opleve 3D-spil i 1600x1200@85Hz. CD-rom-brændere nåede ca. 40-speed og Creative Labs udgav SoundBlaster Audigy2 lydkort, som ikke nødvendigvis var en stor revolution ifht. Audigy, men som dog var en markant forbedring af et allerede fremragende produkt.
ÅR 2003 KRYSTALKUGLEN
Men hvad med år 2003? Et gæt vil være, at vi næste år vil opleve Nvidia NV30 og NV31 (GeForce FX MX? :-) i danske butikker mellem februar og april. ATi vil dog med stor sandsynlighed forstyrre salg af Nvidia grafikkort med R350-baserede grafikkort i forår 2003 og introducere R400-baserede grafikkort sensommer/efterår 2003. Nvidia forventes tillige at udgive NV35 i sidste halvdel af 2003. AMD ser ud til at introducere ny generation af K8-cpu'er ca. til marts-april 2003, mens Intel muligvis vil introducere Pentium5 (P4 med 1MB cache, instruktionsudvidelser og 0,09 mikron i sidste halvdel af 2003). Diverse bundkort burde takket være dual channel DDR-ram sørge for, at nye cpu'er får meget stor båndbredde at trække på i 2003. Alt i alt ser det ud til, at 2003 bliver et fantastisk år mht. ny hardware. Dog ser det ud til, at 2003 først og fremmest vil tilbyde en overflod af spil til PC, som netop kan udnytte ny hardware på omfattende måde. Dvs. at følgende spil forventes at udkomme i 2003:
SimCity 4 (17. januar)
Unreal 2 (23. januar)
Splinter Cell (31. januar)
S.T.A.L.K.E.R (8. februar)
Gothic II (21. februar)
Command & Conquer: Generals (24. februar)
Freelancer (1. kvartal)
Homeworld 2 (1. kvartal)
Breed (1.kvartal)
Runaway: A Road Adventure (1. kvartal)
Doom3 (maj)
Duke Nukem Forever (1. halvdel)
Halo (sommer)
Yager (1. halvdel)
Deus Ex 2
GTA: Vice City
Counter-Strike: Condition Zero
Max Payne 2
Half-Life 2
Quake4
HARDWARETIDENDE ØNSKER ALLE LÆSERE ET GODT NYTÅR!
Egelund skrev Tuesday den 31 December 2002 kl. 17:11: [ svar | nyeste ]
Og så vil jeg da lige benytte lejligheden til at takke for et godt og spændende år her på hardwaretidende.dk, specielt tak til Rune og Martin Hansen for fremragende artikler, men også tak til Jesper Mohr for et godt programmeringsarbejde og for en enkel og overskuelig hjemmeside. Jeg håber ikke jeg har glemt nogle.
Jeg ser frem til et spændende år 2003. 1. kvartal bliver måske lidt kedeligt, dog vil en udgivelse af Barton pebre det hele lidt op. Og så skal vi jo også hilse GeforceFX velkommen, og se om det yder ligeså godt som lovet. Resten af året, men specielt 2. og 3. kvartal ser ud til at blive rigtigt spændende med Athlon 64, R350, R400, NV35 osv.
Så kan jeg da lige benytte lejligheden til at takke folkene bag Hardwaretidende.dk, for en meget god side med masser af artikler og altid en hjælpende hånd, hvis der er noget man er i tvivl om. Tak for det, og...
Rune skrev Wednesday den 01 January 2003 kl. 22:01: [ svar | nyeste ]
Det kan du have ret i, dog er HardwareTidende mest rettet mod high-end-produkter, og 200GB 8MB cache diske fra Western Digital har skam stadig de sædvanlige 3 års garanti:
"Concurrent with the expansion of its Special Edition product offerings, the Company has adopted a new warranty policy effective October 1, 2002. WD Caviar Special Edition hard drives are covered under warranty for a three-year period. "
Endvidere bliver det spændende at se, hvorvidt Duke Nuken Forever virkelig ankommer i år - hvis vi inkluderer år 1997, så bliver år 2003 det 7'ende udviklingsår for dette spil... Derudover ligger der formodentlig et stort pres på 3DRealms, nu hvor Unreal 2 (U2), som jeg umiddelbart vil gætte på bliver årets bedste 1. persons 3D-shooter (grundet mere omfattende gameplaymuligheder end Doom3 (D3) formodentlig vil præstere), snart ankommer. Hvor forældet Halo kommer til at se ud til sommer ifht. U2 og D3, bliver også spændende. Rollespilsentusiaster bør dog nok først og fremmest se frem til Gothic II, som minder meget om Ringenes Herre mht. spilverdnen, og grafisk er endnu flottere end Morrowind (spildybden ser endvidere ud til at være helt i top). Mht. strategispil nærer jeg ligesom Mads (se ovenstående kommentar) også store forhåbninger om Homeworld 2 - især baseret på de fantastiske skærmbilleder, som blev publiceret i det trykte amerikanske tidsskift PC GAMER oktober 2002 (side 58-59). Freelancer burde efter ca. 4 års udviklingstid også kunne detronisere f.eks. det gamle spil ELITE på alle områder.
Måske ville det her være passende, at slutte af med et par guldkorn fra Bjorn3D's artikel:
"When the majority of our staff picks NVIDIA's bargain card as Hardware of the Year, you know something is up. We've reached a point where hardware is impatiently waiting for software to catch up, and that is reflected in our voting. Just because you can buy tomorrow's DirectX 9 card today doesn't mean you necessarily should. Let's face it, when Doom 3 comes out it will be months before you see anything else use its engine and you'll have new video card choices on the market. And Doom 3 still won't take full advantage of all your GPU's power!
...How long have we been waiting for the next killer app? After Quake and Half-Life there just hasn't been that universal OMG! hit. There were certainly good games released in 2002, but one couldn't escape the feeling that if you peeked ahead into 2003 there was surely something out there that would blow us away. Maybe it's Doom 3, maybe it isn't. All we know is that there's a lot of anxious gamers hoping id is really going to give us a Doom game and not just another technology demo."
Så lad os håbe, at år 2003 virkelig bringer titler, der gør hardwareinvesteringer alle pengene værd. For uden software, er der jo ikke megen sjov ved hardware :-)
Karsten skrev Wednesday den 01 January 2003 kl. 17:40: [ svar | nyeste ]
Der skal også lyde et GODT NYTÅR til jer alle på Hardware Tidende.dk og alle som læser sitet.
Ja Rune .. det er sandelig interressante citater fra Bjorm3D. Måske du lige skulle nævne deres sponsor: "We're a NVIDIA affiliate"
Desuden fatter jeg ikke hvor Radeon 9500 pro er henne. Den udklasser da TI4200 suverænt!
Rune skrev Thursday den 02 January 2003 kl. 21:49: [ svar | nyeste ]
Pointen i dette citat handler slet ikke om, hvorvidt ATi eller Nvidia har bedst mulige produkt. Pointen er udelukkende det markante "problem", at der aktuelt ikke eksisterer ret mange spil, der virkelig kræver al den renderingskraft, som de aktuelt hurtigste grafikkort tilbyder (med mindre man går meget op til FSAA og anisotropisk filtrering). Selv Gothic II afvikles glimrende på GeForce3 i 1600x1200 med alt i max., mens UT2003 dog kræver hurtigt grafikkort i 1600x1200, men da UT2003 ikke er et spil, hvor man står stille og nyder grafikken længe, kan de fleste uden store problemer reducere opløsning og grafiske detaljer. Alt i alt betyder dette, at jeg ikke ser grund til at opgradere grafikkort, før særligt krævende spil såsom formodentlig Unreal2 ankommer - hvilket præcis er pointen mht. citatet fra Bjorn3D. Men når Unreal2 ankommer, burde Radeon 9700 Pro og senere GeForce FX forhåbentlig sælge som varmt brød...
Bjørn B skrev Thursday den 02 January 2003 kl. 20:16: [ svar | nyeste ]
Mon man kan regne med at Unreal II udkommer i denne her måned, det ville sgu være fedt?????
:o)
Rune skrev Thursday den 02 January 2003 kl. 21:36: [ svar | nyeste ]
Den 23. januar skulle være rimeligt sikker dato i USA, dog kan det være, at vi i Danmark kommer til at vente 1-2 uger ekstra.
Bjørn B skrev Friday den 03 January 2003 kl. 02:31: [ svar | nyeste ]
UUUUUUUU glæder mig som et lille barn til det kommer........
:o)
0x503e1260.esnxx2.adsl.tele.dk skrev Friday den 03 January 2003 kl. 03:02: [ svar | nyeste ]
Unreal2 skulle det være mere krævende end UTk3`? Hvad kan man minimum nøjes med?
0x50c4914e.adsl-fixed.tele.dk skrev Friday den 03 January 2003 kl. 07:25: [ svar | nyeste ]
Hvis du ville se www.unreal2.com ville du selv kunne finde udaf det, det er kun det jeg har gjort...
Q. What will be the recommended system requirements to play the game?
A. Operating System: Windows® 98/2000/Me/XP
Processor: Pentium® III or AMD Athlon 733MHz or higher (Pentium® or AMD 1.2GHz or greater recommended)
Memory: 256 MB RAM (384 MB or greater recommended)
Hard Disk Space: 3.0 GB Free
CD-ROM Drive: 8X Speed
Video: 32 MB NVIDIA® GeForce 2 MX® or better (64MB NVIDIA® GeForce 3®/ATi® Radeon(tm) 8500 or better recommended)
Sound: Windows® compatible sound card. (NVIDIA® nForce(tm) or other motherboard/soundcard containing the Double® Digital Interactive Encoder required for Dolby Digital audio.) Sound Blaster® Audigy(tm) series sound cards recommended.
DirectX®: DirectX® version 8.1 (included) or higher
Modem: *An Internet connection is not required to play this game. However, files created with Unreal Editor may be shared and/or downloaded. An Internet connection and a 33.6 kbps or faster modem (Cable/DSL recommended) is a required for sharing and downloading.
kan man læse at Geforce 2 MX opnår hele 11,5 fps. Nej, man skal nok have fat i minimum et Geforce 4 ti hvis man vil have en acceptabel framerate.
Rune skrev Friday den 03 January 2003 kl. 13:00: [ svar | nyeste ]
Ja, i tyske PC Games (01/03, side 44-45) nævntes også, at billedraten kom et godt stykke under 20 med Pentium4 2,4 GHz, 512MB ram og GeForce4 Ti 4600 i 1024x768x32, da diverse journalister deltog i test af Unreal 2 hos Legend/Epic i november (i USA):
"Gespielt haben wir Unreal2: The Awakening auf einem Pentium 4 med 2,4 GHz, 512 MB RAM und einer schnellen GeForce4 Ti-4600. Eingestellt waren 1024x768 Bildpunkte, 32 Bit Farbtiefe sowie hohe Details, laut Aussage Producer Glen Dahlgren fehlten aber noch Detailtexturen und die Schatten. Trotz dieser geballten Rechenpower gab es Stellen, an denen Unreal 2 deutlich ruckelte. Kritisch war vor allem ein Dschungel-Level mit dichter Vegetation, durch den man sich mit drei anderen Marines kämpft und zum Schluss eine Landezone gegen anstürmende Skaarj-Krieger verteidigt. Scheinbar war der P4-processor trotz seiner 2.400 Megahertz mit der extremen Menge an Polygonen, Partikeleffekten und der künstlichen Intelligenz für Marines und Skaarj-Angreifer etwas überfordert"
Som beskrevet manglede Unreal 2 på dette tidspunkt stadig implementerede skygger samt detaljerede teksturer, selv om alle baner samt handling osv. var færdiggjort (de sidste 3 måneder er således specielt rettet mod at optimere U2 til at blive afviklet bedre på mindre bemidlede PC'ere). Så meget tyder på, at Unreal 2 vil kræve Radeon 9700 Pro eller GeForce FX, såfremt man ikke ønsker at gå på kompromis med de grafiske detaljer i høje opløsninger (eller hvis man ønsker at anvende anisotropisk filtrering eller FSAA i 1024x768). Og en cpu svarende til P4 3 GHz eller hurtigere er muligvis ej heller af vejen...
Bjørn B skrev Friday den 03 January 2003 kl. 15:09: [ svar | nyeste ]
Hmmm ok det vil så sige at det må være meget meget mere flot end UT2003, for jeg kan køre det i 1600x1200x32 med alt på "Highst detail" uden et eneste hak, dog dør den hvis jeg begynder at lege med FSAA, men det er da jo heller ingen grund til i den opløsning syns jeg.
Så min maskine må da vist være god nok...
P4NW2.26/533@2.94/692
Chaintech 9EJL1 Apogeee
2 x 256MB PC2700 Samsung "DTL" FSB173
Westeren Digital 80GB 8MB
Geforce 4 Ti4400@4600+
19" LG Flatron 915FT+ 1600x1200-85Hz
:o)
Rune skrev Friday den 03 January 2003 kl. 16:02: [ svar | nyeste ]
Unreal 2 i 1600x1200x32 svarer sandsynligvis til UT2003 Botmatch (da U2 benytter omfattende brug af kunstig intelligens), hvor GeForce4 Ti 4600 kun opnår lidt over 40 FPS i gennemsnit:
Og Unreal2 vil grundet mere detaljerede teksturer sandsynligvis kræve endnu mere af grafikkort end UT2003. Derudover burde din PC nu være fint rustet til Unreal2 :-)
Bjørn B skrev Friday den 03 January 2003 kl. 17:39: [ svar | nyeste ]
ÅÅÅ det lyder da godt, blev lige lidt nervøs, men jeg regner med at købe et GraniteBay baseret bundkort og enten R9700pro eller GFFX alt efter hvilken pris der kommer til at stå på GFFX og jeg kunne forestille mig at prisen på R9700pro nok falder en lille smule når GFFX ankommer.....
Så skulle den da nok kunne kører Unreal2 tilfredsstillende mon ik.
Hey fik lige en email fra EAuk hvor de skriver følgende "the official release date, which is the 14th February.
" Om C&C Generals underligt måske en tryk fejl men man har lov at håbe, da det er et fedt spil.
0x503e1260.esnxx2.adsl.tele.dk skrev Friday den 03 January 2003 kl. 22:16: [ svar | nyeste ]
Når den færdige version er udkommet har de vel fået kodet det så godt og fornuftigt at hardware kravende ikke er helt så høje. spilproducenterne vil jo også gerne sælge spillet til så flest så muligt men samtidigt skal det også være en milesten i spilgrafik ligesom den første Unreal...
Rune skrev Saturday den 04 January 2003 kl. 13:35: [ svar | nyeste ]
Nye billeder fra Deus Ex 2 er ankommet, og de ser bestemt lovende ud (Deus Ex 2 er ifølge afstemning på VE3D det mest ventede spil i 2003 efter Doom3), se billederne her:
Bjørn B skrev Saturday den 04 January 2003 kl. 15:43: [ svar | nyeste ]
Uha det ser sgu godt ud.
Deus Ex 1 er vel nok et af de mest vellavede spil jeg nogen sinde har spillet, i starten syntes jeg at det var noget lort, men så gav jeg det en chance, og da jeg så fant ud af hved det var jeg sad med, så spillede jeg det næsten uafbrudt til jeg var færdig med det, så godt var det, sikken historie.
Så man må da håbe at 2érn er mindst ligeså god.
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:
Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.