Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (20)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Intel sænker cpu-priser med op til 35% den 22. august
Processorer af Webmaster Thursday den 08 July 2004 kl. 19:09 [ Processorer ]
I slutningen af næste måned forventes Intel at sænke cpu-priser med op til 35%, formodentlig for at imødegå AMD Sempron cpu'er (som er baseret på f.eks. Athlon 64 med 256kb l2 cache og som skal konkurrere mod bl.a. Celeron D), men også at gøre plads til P4 570 (3,8 GHz) og Celeron D 340 (2,93 GHz). Og skulle enkelte ikke være interesserede i Intels cpu'er, så burde prissænkningerne også medføre godt nyt i AMD lejren, eftersom Intels kommende lave priser formodentlig vil medfører prissænkninger også hos AMD.

Følgende prisreduktion ser ud til at finde sted 22. august:


Kilde: http://www.theregister.co.uk/2004/07/08/intel_p4_price_cuts/

Det er Intels aktuelle flagskib, som falder mest i pris, og der kan være mange penge at spare, hvis man drømmer om P4 550 eller 560 og kan vente lidt endnu. I oktober forventes endvidere P4 580 (4,0 GHz). Danske priser vil formodentlig svare til at multiplicere ovenstående priser i US$ med kr. 8-9, eftersom disse priser i US$ afspejler stykpris ved køb af 1000 cpu'er direkte fra Intels fabrikker. Om AMD vil følge med og sænke prisen på Athlon 64 3500+ og 3800+ mm. må tiden vise.



Mandak skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 19:19: [ svar | nyeste ]
Der var også på tide, skulle være gjort for laaaang tid siden.

Man...



SenZer skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 19:52: [ svar | nyeste ]
Det ser sku da godt ud.... :) tror grunden er fordi amd er kommet ud med en cpu der ligger meget tæt på intel... også må de jo ned med priserne.... godt at der er 2 der laver cpuér :)


Gandalf skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 20:46: [ svar | nyeste ]
Mandak:

De gjorte de faktisk også for laaaang tid siden i oktober mener jeg ;)

Rune, bruger de allesammen samme socket, altså vil de passe til mit Abit IC-7 Max 3 bundkort?



Rune skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 21:19: [ svar | nyeste ]
Celeron D virker med socket 478; P4 520+ er til socket 775, læs mere her:

http://www.intel.com/products/desktop/processors/pentium4/index.htm?iid=ipp_procinfo+p4htt&

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/06/22/6257967


Kim Kaos skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 22:28: [ svar | nyeste ]
Så bliver jeg sgu nød til at vente endnu en mnd. med at bygge en ny PC - bandord - det kribler i alle mine fingere for at komme igang og jeg er træt af den jeg har - men jeg gider ikke betale overpris og så se at den CPU man lige har købt falder med 1000,- dagen efter

*suk* der er virkelig lang tid til den 1. sep - men så kan jeg måske købe en AMD 64 3800+ frem for en 3400+



Ra skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 23:17: [ svar | nyeste ]
Nu må jeg lige nedlægge en protestant... Der står i artiklen at Sempron "er Athlon 64 med 256kb l2 cache" hvilket passer meget dårligt med at de første Semprons vil være 2500+, 2600+ og 2800+ til SocketA samt 3100+ til socket754 (kilde: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2083 ) Desuden vil Sempron ikke understøtte 64bit og den ny "No eXecute".

De første 3 må derfor være renlivede AthlonXP-Thoroughbreds! Sempron til Socket754 er lidt mere mystisk, men jeg tror snarere at det er en Thoroughbred med en memorycontroller pånittet end en forkrøblet Athlon64! Det vil også passe meget bedre med rygterne om at AMD har alt for lille produktionskapacitet til Athlon64, mens de stadig spytter masser af "gamle" AthlonXp ud! Når ATI kan lave en GPU med en PCIe-bro påsat, kan AMD vel også lave en T-bred med en ekstra controller...?

Mit bud er derfor, at Sempron ikke er og aldrig vil bliver en Athlon64, men en opdateret AthlonXP...



Rune skrev Friday den 09 July 2004 kl. 11:09: [ svar | nyeste ]
Du har helt ret, jeg fik skrevet den sætning for hurtigt, den er nu ændret til "som er baseret på f.eks. Athlon 64 med 256kb l2 cache og som skal konkurrere mod bl.a. Celeron D". Athlon Sempron 3100+ er i øvrigt blevet testet, og så umiddelbart ikke ud til at klare sig meget dårligere end Athlon 64 med samme taktfrekvens, men vi må naturligvis afvente mere præcise resultater:

"The Sempr0n was clocked at 1800 MHz and was still hiding behind the 3100+ marketing stamp, and in 3dmark03 was not that much slower than an Athlon 64 2800+ CPU clocked at the same 1800MHz and not even lagging big time behind the 3000+ clocked at 2GHz."

Kilde: http://www.theinquirer.net/?article=16936

Nu er 3DMark03 også en test, hvor cpu betyder meget lidt, medmindre der specifikt er fokuseret på cputest-resultaterne (previewet er nu fjernet efter ønske fra AMD, så det er vanskeligt at checke betingelser for resultaterne). Jeg fandt dog flere testresultater med Sempron 3100+ her, som bakker op om udsagn fra The Inquirer mm.:

http://www.tweakers.net/nieuws/33100/?highlight=sempron

Eller maskinoversat til engelsk:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?url=http%3A%2F%2Fwww.tweakers.net%2Fnieuws%2F33100%3Ft%3D1088594925%26&lp=nl_en

Nuvel, alt dette har ikke meget med prissænkninger Intels side at gøre, udover, at Intels prissænkninger er blevet kædet sammen med ankomsten af Athlon Sempron, så måske føler Intel sig ganske truet af Sempron:

"Intel will trim the prices of its desktop Celeron chips on 22 August in a bid to fend off AMD's pitch against the value processor line with its own Sempron range."
Kilde: http://www.theregister.co.uk/2004/07/05/intel_celeron_price_cuts/



Sam skrev Thursday den 08 July 2004 kl. 23:32: [ svar | nyeste ]
Lidt misvisende overskrift med de 35% :-)

Det er fedt, men det er vel ikke så vildt overraskende. Det er jo sket flere gange før på cpu markedet.



Rune skrev Friday den 09 July 2004 kl. 11:11: [ svar | nyeste ]
34,5% er afrundet til 35%, jf. skemaet. Der står endvidere "op til" i overskriften.


Bigdaddy skrev Friday den 09 July 2004 kl. 00:17: [ svar | nyeste ]
Nice.........så er der lidt til overs til el-regningen


klaus skrev Friday den 09 July 2004 kl. 10:39: [ svar | nyeste ]
wrak! det er self nice, men nu skal jeg vente en gang til inden jeg køber ny com


SuperIB skrev Friday den 09 July 2004 kl. 13:03: [ svar | nyeste ]
En undersøgelse lavet af Counter-Strike klanen !temp (http://www.temporary.dk/), viste at Folk over 20 år typisk køber Intel, og dem under 20 køber AMD...


Mick skrev Friday den 09 July 2004 kl. 14:22: [ svar | nyeste ]
Den undersøgelse er ikke repræsentativ idet *samtlige* deltagere har spillet Counter-Strike - hvilket jeg af en eller anden sjov årsag ikke tror gælder for alle i landet.

Og jeg må være jo en af de mange atypiske som ikke nåede at komme med på CS vognen - i hvert har jeg en AMD CPU, men er samtidigt over 40.

Men hva' - jeg spiller jo heller ikke CS.... *S*



Kimi Räikkonen skrev Friday den 09 July 2004 kl. 19:12: [ svar | nyeste ]
Er der nogen over 20 der spiller Counter Strike?? Hmmm......


Omfufu skrev Sunday den 11 July 2004 kl. 02:51: [ svar | nyeste ]
Haha good one :)


FrosT skrev Friday den 09 July 2004 kl. 13:24: [ svar | nyeste ]
Pentium 4 Extreme Edition falder også, enda meget! :D http://freespace.virgin.net/m.warner/CPUPricesIntel.htm


jesper w skrev Friday den 09 July 2004 kl. 19:22: [ svar | nyeste ]
superB. hvor i verden lever du ???. på mars. jeg er 29, flere af mine venner er over 40 og VI har alle amd. nok det mest utalelse jeg længe har set på HTW.

og svare jo også dit spørgsmål kimi :)



SuperIB skrev Thursday den 22 July 2004 kl. 11:55: [ svar | nyeste ]
Jeg bor til højre... ej, det er bare hvad den undersøgelse viste, og nej, den reprænsetere ikke befolkningen, men kun den del af befolkningen der spiller CS.

Egentlig meget sjovt... Næsten alle de af mine venner som jeg ved hvad har af computer, har Intel... Og de er sjovt nok alle i tyverne som mig.



Erik Winther skrev Friday den 09 July 2004 kl. 19:44: [ svar | nyeste ]
Nu kan det godt være jeg er for gammel til at fatte det her, men CS er vel nok det mest udbredte Lan Spil, globalt, selv om det er lidt støvet efterhånden, det kræver ikke nogen særlig stor PC og er baseret på ideen mere end grafikken, da der intet kan forventes der.

Det passer udemærket til Intel's CPU'er, de er også lidt støvet hvad ide og ydelse angår, de er også meget overvurderet hvad værdi angår, 1GB RAM og et stort nVidia eller ATI Grafikkort er mere vigtig end en CPU til mere end 3-3300kr, det ville da være skønt hvis man kunne få en 4GHz CPU til 3000kr, men 4-5000kr eller mere for en CPU, er knald i låget, den slår intet slag mod en halv så stor Athlon 64 uanset Socket, hvis denne understøttes af største eller næststørste Grafikkort og minimum 1GB RAM.

Skulle der være nogen der vil og kan betale 10-12000kr for CPU, RAM Mobo og Grafikkort, er det helt deres sag og så ville jeg også flå toppen af kagen, men der hyles altid når der snakkes om mere end 4000kr for Grafikkort, så fri mig for disse potenssvage og tyndbenede Intel kogeplader, der koster røven ud af bukserne, både ved køb og drift.



Sven skrev Friday den 09 July 2004 kl. 23:08: [ svar | nyeste ]
Bravo, Erik. Så ka' de lære det, de Intel-fanboyz :-)

Jeg er også over 40, spiller ikke CS, og har aldrig gjort det, men alligevel har jeg en AMD64, som jeg er yderst tilfreds med. Men hvis Intels prisfald smitter af på AMD (måske på sigt), så vil jeg da nok kunne lokkes til at opgradere min CPU. Men først gælder det grafikkort, når de engang kommer til Danmark. X800XT PE, hvornår mon det kan købes her i landet?



Erik Winther skrev Friday den 09 July 2004 kl. 23:52: [ svar | nyeste ]
Rolig Sven ;) Nu opfør dig alders passende *GG* Og så er det jo slet ikke "fanboyz" snak, det er den skinbarlige sandhed, hvor ynkeligt det end er, det næste der sker er vel en Ultra Extreme med 4MB L4 Cache, eller hvad de end kan finde på.

Som jeg ser det, er det ligegyldigt hvor mange gange FSB pumpes, om de kalder det Hyper Transport, eller hvad de end finder på, basis er System FSB på 200MHz, dette er den øverste liga, fire, eller fem doblingen giver kun syntetisk benchmarks forøgelse, de fleste normale opgaver har det meget lidt indflydelse på, bare et eks. Selv ved 200MHz DDR, altså 100MHz til RAM, på et par PC2700 jeg lånte, gav samme resultat i 3DMARK og andre Test Programmer, faktisk var det kun tilfældigt jeg fandt ud af, der kun var tale om 200MHz DDR, i SiSoft var MB/s nede på 1600, alligevel scorede mit System højere end mit tidligere P4 875P @ 3.5GHz i 3DMARK.

Selv de PC4000 jeg har i nu ved 418MHz DDR, det er 3 stk 256MB A-DATA Vitesta, er lidt tungere i FarCry og CoD, pga. De 256MB der mangler til 1GB, Socket 754 ser rimelig ligeglad ud med MHz, den vil have MB, helst 1024 af dem!

Jeg tror dog ikke AMD sænker priserne meget, men det ved man jo aldrig, de leverer dog varen, godt og grundigt, Intel'ligent koncept, til ikke ublu summer, men sker der noget, sker det nok i løbet af august, både på AMD og ATI X800 XT siden, mindre kan jo ikke gøre det.



Sven skrev Sunday den 11 July 2004 kl. 01:43: [ svar | nyeste ]
Hehe, ja det skal jeg nok Erik. Kunne bare ikke helt lade være, da jeg har en kollega, der i dyre domme har indkøbt en 2,8 Ghz Intel Northwood, ASUS mobo med Intel 875 chipsæt samt en GB Corsair PC3200 ram, og hans PC kører ikke nær så godt som mit billigere Athlon 64 sæt, og det selvom hans grafikkort er lidt nyere end mit (9800Pro mod mit 9700Pro).

Den CPU du beskriver vil jo nok have en lidt stor kerne, og sikkert også varme som ind i hel......



Iver skrev Saturday den 10 July 2004 kl. 05:01: [ svar | nyeste ]
uuuhhhhh - ved hvad du mener Kim; efter at have læst denne tråd venter jeg også lige lidt endnu :/ Det er hårdt, især når man allerede ¨har siddet og brugt timer på at udvælge det perfekte HW... piiiiiiiv


Kim Kaos skrev Saturday den 10 July 2004 kl. 14:23: [ svar | nyeste ]
Iver hvad skal du købe?



Lars Rune skrev Sunday den 11 July 2004 kl. 04:36: [ svar | nyeste ]
Det ser ud som om AMD 64 stadigt vil være det bedste køb et stykke ud i fremtiden. Selv om Sempron skulle blive billigere end AMD 64 så er den for kastereret til min smag:
Now onto the dirty details about the processor: Sempron won't have 64-bit capabilities. Sempron won't support No eXecute instructions. Sempron only has 256K of L2 cache, and Sempron runs at 62W. The processor will be primarily targeted at Socket A platforms, but will also show up on Socket 754 at launch. It appears some OEM channels will have Semprons for Socket 939 by this time next year as well. Obviously the memory controller will be integrated on the Socket 754 and Socket 939 versions of the processor. Although the Sempron will have twice the cache of a Duron, judging by the naming of the new processors the clock speed appears moderately low (particularly with such high power consumption requirements).
Kilde: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.html?i=2083



Layer skrev Wednesday den 14 July 2004 kl. 18:01: [ svar | nyeste ]
Jeg tror ikke AMD frygter Intel lige PT, rent foretningsmæssigt tror jeg ikek AMD lider nogen nød. Tror også deres AMD 64 teknologi, vil være den mest fortrukne, blandt folk, da den er meget fremtidsikret. Så snart vi får noget software som kører 64Bit skal der nok ske noget. Det undrer mig, at Intel ikke har fået samme ide, som de kan lave lidt konkurence på det markede. Det ser ud til, de stadig kører i MHZ, hvor AMD næsten er stoppet på de 3GHZ.

Jeg skal også snart ahve mig et nyt system, hvis der ikke sker noget inden august, bliver det da også AMD 64 som ryger i kurven, dog nok den lille (3200+), sammen med et X800 grafikort (Som er kommet til Danmark - men kun få mærker har dem, venter til ABit eller ASUS laver et)

:. www.clubmobile.dk - Mobile Discoque .:



Lyx0r skrev Monday den 19 July 2004 kl. 17:54: [ svar | nyeste ]
Er der nogen der vil/tør/kan sige noget om hvordan det kommer til at gå for de (efterhånden gamle) 533Mhz CPU'er?

Som det ser ud pt, så koster en 3,06 som jeg er på udkig efter 1700,- kr. Hvilket (sjovt nok) er stort set det samme som Prescott'en, den alm. 800Mhz samt 775'eren alle i 3,0.

Hvis man kigger på edbpriser er der stadig 11 forhandlere der har 3,06'eren, men spørgsmålet er om de lader prisen følge med 530'eren eller de bare lader den passe sig selv?

Ydermere så går jeg da ud fra at prescott'en følger ovenstående prisudvikling på 775'eren, i hvert fald nogenlunde, nok også det samme for 800Mhz'eren, men...?

Om ikke andet så skal jeg jo vente til sidst i august alligevel :P



Lyx0r skrev Monday den 19 July 2004 kl. 20:10: [ svar | nyeste ]
Okay, det blev måske et lidt skørt formuleret spm, men kort og godt;

Falder 3,06GHz/533FSB sammen med 3,0GHz/800FSB (Pentium 4 - 530 (Prescott)?

Eller bliver prisen ved med at være det den er nu, så den altså bliver væsentligt dyrere end 3,0GHz/800FSB (Pentium 4 - 530 (Prescott)?



Rune skrev Tuesday den 20 July 2004 kl. 01:46: [ svar | nyeste ]
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det vil undre mig meget, hvis ikke 3,06 GHz/533 justeres mindst lige så meget som P4 530.


Lyx0r skrev Tuesday den 20 July 2004 kl. 22:17: [ svar | nyeste ]
Samme her, men der er vel ikke andet for end at vente og se...


Rune Friis skrev Saturday den 24 July 2004 kl. 11:44: [ svar | nyeste ]
Hvad er det for noget fis og snakke om hvor meget billigere det bliver hvis man venter på prisfaldet!

I det hele taget mener jeg ikke man kan snakke om prisfald på CPU'er. - Flameshield up -

Det der sker er snarere at man får lidt ekstra hastighed for de samme penge. Prøv bare at se hvad i selv gør; "Hvis jeg venter til september kan jeg få en CPU der er XX % større"

At der så er nogen der vil sælge en nyre for at købe det største af det største fatter jeg ikke, men der findes altså mennesker der er villige til at ofre over 5.000,- på en CPU. Personligt falder jeg for CPU'er i niveauet 2K. Men jeg er også typen der køber R9800 Pro istedet for X800. (har netop fået udskiftet min 2 år gamle PC med en Athlon64 3200)

Men tilbage til historien:

Intel giver 200 MHz ekstra på alle deres CPU'er ! ! Prøv at regne det ud i procent ! ! ! Den største stigning er fra 2,8 til 3,0 svarende til 7,14 % På de største CPU'er (altså hvad man får for 417$) får man 5,88 % mere hastighed.

Og jeg kan altså ikke se den fantastiske nyhed i 6 - 7 % hurtigere CPU'er. Hvis vi skal nå 100 % hurtigere CPU'er på 18 måneder skal vi have 11 stigninger á 6,5% !

Så det der lige er sket burde ske med halvanden måneds intervaller ! !

- Flameshield down -

Hit me...

Rune Friis Athlon64 3200+ / 1GB RAM / R9800 PRO / 74GB WD Raptor



Rune Friis skrev Saturday den 24 July 2004 kl. 11:46: [ svar | nyeste ]
PS. Jeg er 31 år og spiller ikke CS, men køber altså alligevel AMD.


Lyx0r skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 21:38: [ svar | nyeste ]
Det er da noget mærkeligt noget at sige...

Ja gu' tænker vi da at vi kan få en CPU der er det større, du siger også selv at du giver omkring 2000 for en CPU, altså tænker du også i pris, på denne måde vil du også tænke at du kan få en f.eks 3,2 NW for 2000 nu, men den 22. kan du sikkert få en 3,4 til de penge... Der er da ikke noget galt i at tænke sådan?

So what hvis intel bruger de samme priser, det er bare et spørgsmål om at de rykker rundt og gør plads til en ny CPU som den "største". Det har de da gjort i mange år, og du er da ikke den første der opdager det?

Men det kan da godt være at du har ret i det ikke er et "prisfald" og ALLE andre tager fejl... ;)

Det var så min "flame"...



Rune skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 14:41: [ svar | nyeste ]
Selvfølgelig tænker jeg i pris. Det gør vi vel alle.

Men jeg protesterer mod overskriften der er så voldsom at folk forledes til at udskyde købet af en ny PC. Den magiske dato 22. august vil slet ikke være så markant i markedet.

Jeg kan slet ikke forstå at dette bliver betragtet som en nyhed!

CPU'er stiger i hastighed, og det har de gjort i mange år med forbavsende regelmæssighed. (100% på 18 måneder)

Nu stiger de så 5% - 7% set ud fra et givent prisniveau.

Hvis det kan få folk til at udskyde købet af deres nye PC bør de måske vente 1 år... Se SÅ FÅR DE NOGET FOR PENGENE !



Rune (webmaster) skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 23:03: [ svar | nyeste ]
Markante prisforandringer betragter vi her på sitet som relevante nyheder, idet et varsel i god tid kan forhindre, at man lider mere økonomisk overlast end højst nødvendigt (dvs. det kan være ærgerligt at købe en cpu få dage, før den falder meget i pris). Men er man uinteresseret i en sådanne pris-artikel, behøver man naturligvis ikke læse den.


Kim Kaos skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 03:58: [ svar | nyeste ]
Det er da yderst relevant at fortælle om prisudviklingen - jeg har da sparet en del penge ved at vente en mnd. ekstra på at priserne røg ned - hvis jeg ikke var blevet opmærksom på at Intel ville sænke deres priser så ville jeg heller ikke vide at AMD nok fulgte op med deres prissænkning - og så have jeg købt en 3500+ i begyndelsen af denne mnd. og så siddet og ærget mig over jeg ikke havde ventet til nu hvor de er faldet omkring 30% i pris

Og de penge jeg har sparet gør at jeg kan købe et bedre grafikkort en beregnet da jeg begyndte at designe min nye comp.

Så det er noget fis at brokke sig over at HardwareTidende bringer den slags nyheder - for jeg har da sparet omkring 16 - 1700,- ved at læse om hvad der sker i den nærmeste fremtid her - og det er da også en slags penge



Rune skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 11:12: [ svar | nyeste ]
Citat: "Jeg har da sparet 16-1700"

Du kunne have købt en 3200+ og dermed sparet det samme. Eller du kan vente halvanden måned mere og få en 3800+ for de samme penge.

Kald det prisfald eller, som jeg ynder, "mere ydelse for pengene". Det er en forudsigelig begivenhed der sker hele tiden.

Uanset hvornår du køber din CPU vil priserne være lavere efter to måneder. Så hvis du vil vente på et prisfald kan du vente fra nu af til dommedag.

Du får det til at lyde som om det var helt ekstraordinært at du kunne spare 1700 kroner. NEJ, du købte bare 2 måneder senere, og fik dermed en CPU der var en generation ældre. Så din besparelse skyldes at du pludselig kunne acceptere at købe den fjerde hurtigste CPU istedet for den tredjehurtigste.

Og hvordan kan det være at du ikke ville vente yderligere 2 måneder?

Rune



jesper w skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 12:26: [ svar | nyeste ]
rune. først kan du ikke sætte et efternavn på dine indlæg da navner rune herinde går for rune som webmaster som han selv skriver. det er lidt skod at forveksle jer to. eller er det dig som hele tiden svare under rune. ??

og nu til det andet rune dit sidste indlæg synes jeg godt nok drejes sig om at du skal have ret.

hvis jeg får det jeg ønsker til en pris som er billigere end hvad jeg havde regnet med, så har JEG sparet penge. og at spare 1700 kr er mange penge. synes du er helt ude på et side spor med dette.

cpu priserne falder hellere ikke så tit igen. så det er en nyhed at priserne falder på evt modeler og det kan godt være jeg ikke får den nyeste model men jeg får en meget bedre end det jeg evt har og til billiger penge.

og priser falder ikke alt tid efter to måneder. da jeg købte mit ati 9700 pro fra herkules kunne jeg se samme kort 1 år efter til samme pris som jeg købte det.



Kim Kaos skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 12:55: [ svar | nyeste ]
Forkerte Rune eller falske Rune - hvad foretrækker du? - Jeg havde besluttet at bygge en ny comp. i medio Juli og var på vej til at købe da Den Rigtige Rune fortalte om det kommende prisfald - det fik mig til at vente - jeg have allerede besluttet mig for hvilke(n) CPU(s) jeg ville vælge imellem 3500+ eller 3800+ - så du vender tingene på hovedet - jeg sparede eller retter vil sparede penge pga. af de informationer som Den Kloge Rune smed på bordet - så kom ikke med dit pjat om at vente i 12 år og så spare flere penge

De informationer jeg fik gjore blot jeg udsatte et planlagt salg i 4- 5 uger og sparede mange penge

Rune No. 1 gør et rigtigt flot arbejde og i mit tilfælde har han og bl.a. Erik Winther gjort at jeg nu skurer en endnu bedre comp. sammen til de samme penge



Kim Kaos skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 13:32: [ svar | nyeste ]
Og så kan jeg lige tilføje - at den 5. juli fremsendte MultiMedia-Eksperten mig et tilbud på nye stumper minus et grafikkort på 10.803 - d.d har de genfremsendt det samme tilbud til 9.000 rent og der er knap gået 3 uger

Selvom jeg spare en masse penge har jeg valgt at vente til ASUS sender deres rev.2 board på gaden og jeg også vil købe et nyt grafikkort

Men det er uomtvisteligt jeg har sparet mange penge på 3 uger på de samme stumper og jeg nu har råd til et nyt grafikkort i top-klassen pga. det arbejde Mester Rune laver

Så tage dine procenter og et mørkt fugtigt sted og kombinere dem på en ny og interesant måde - HardwareTidende give relevant brugerinformation til os der står på tærsklen til at købe nyt - selv en gammel rotte som mig selv der har bygget 1000vis af comp.´s kan dagligt lære nyt her og i sidste ende spare os for mange skuffelser

Tak rødder for det arbejde I gør for os



Rune skrev Monday den 23 August 2004 kl. 16:41: [ svar | nyeste ]
Så burde Intels reducerede priser per 22/8 gælde, læs mere her:

http://www.theregister.co.uk/2004/08/23/intel_price_cuts/


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende