Nå 100 skulle der til, så røg ATI ned på under 15% det var lavere end jeg havde forventet, men passer til produktet, jeg vil vædde på at NV30 når de 15% inden januar 2003 er omme.
Casper skrev Wednesday den 06 November 2002 kl. 12:09: [ svar | nyeste ]
#Erik
Det vil jeg godt vædde med, at den ikke gør. nVidia er ikke i stand til at producere så mange kort, til at det kan blive hvermandseje herhjemme. Der vil gå lang tid før vi er oppe på 15%... mit bud er Marts
jesper skrev Wednesday den 06 November 2002 kl. 23:34: [ svar | nyeste ]
det kunne også være at mange venter til herkules kommer med deres udgave af ati 900 pro. da de har lavet mange gode kort med ekstra finese så man få en bedre udnyttelse af kortet. og jeg har læst den test man har lavet af alle ati 9700 pro kort og de ligge næsten alle ens.'
jesper skrev Saturday den 09 November 2002 kl. 13:40: [ svar | nyeste ]
til erik..
hvor længe har ati være på dansk grung og hvor længe har gforce ???
det vil nok foklare hvorfor ati er så langt bagud. det tog også laaaang tid for folk ville skifte fra pentium til amd, men nu bliver der solgt mange spille maskiner med amd en der gjorde da de rigtigt slog igennem.
så vi skal vist lige lade ati vise deres styrke med 9700 og 9500, før vi begynder at se hvem som sælger mest. folk hænger meget i det som de kender..
da jeg i sin tid skiftede til amd var det kun en kommentar fra mine venner, hvorfor helvede det, pentium er det eneste som dur. men gang på gang kunne jeg mache dem i test og i spils afvirkling, og i dag har alle mine venner kun amd.
og jeg vil ikke pust til ilden om hvad der er best på nogle måde men bare gøre opmærksom på folksvaner for nye ting..
0xc3f9a5a6.soebnxr1.ras.tele.dk skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 19:23: [ svar | nyeste ]
lidt off topic men men...
vil bare lige sige, at lige nu er Intel det bedste. Det kan der vel ikke være tvivl om, eller hvad..?
OVC skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 12:41: [ svar | nyeste ]
må siges at være meget enig i "jesper`s" indlæg,skægt nok kan jeg nikke genkendene til div. ting.
jesper skrev Saturday den 09 November 2002 kl. 13:43: [ svar | nyeste ]
og jeg har lige snakke med en af mine venner som har pc virksomhed, at da gforce 4 ti kom på market kostede det også over 4000, så prisen er ganske normal for ati top model :O)........
MonZ skrev Saturday den 09 November 2002 kl. 14:38: [ svar | nyeste ]
det kan godt være at prisen på de 4000 er normal for et grafik kort i dag. men det var den ikke for nogle år siden da de nyeste kort kom på markedet.
i andre mener ikke at 4000 kr er lidt for overdrevet?
det kan da godt være lidt svært at samligne gamle dage med disse dage.
men da da gamle kort i sin tid var de da også revolutionerene
0x503e1260.esnxx2.adsl.tele.dk skrev Saturday den 09 November 2002 kl. 21:20: [ svar | nyeste ]
Rd9700 er vidunderligt smukt at se på og dog der er nogle mærke lige træk i de aktuelle spil, hvor der kommer nogle underlige bølger i farver med multi anisotropisk filter, jeg syntes ikke det kørte godt nok til prisen og valgte et ti4600Msi som er kanon billig. Kan godt se hvorfor de sælge mest på mellemvægterne men skal alligevel have nv30 til Januar hvis der ikke er så mange problemer(ok, der er nogle stykker) med det som r97oopro.
0x50a145ef.kd4nxx16.adsl-dhcp.tele.dk skrev Sunday den 10 November 2002 kl. 16:13: [ svar | nyeste ]
øhhhhhhhhhhhhhhhhhh hej med jer nørder.... Jeg selv aner ikke noget om com, men mit GEForce 4 Ti 4200 fik næsten 12000 i en 3DMark tset... og det skulle vist være ret godt så godnat med jer!
Locudo skrev Sunday den 10 November 2002 kl. 17:12: [ svar | nyeste ]
Er det kun mig der er sur over at man ikke kunne stemme på Xabre400.
Locudo
PS skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:19: [ svar | nyeste ]
> Locudo: Ja - tilsyneladende - der er under 5%, som har markeret andet, så dit kort er marginalt i denne sammenhæng
0x503ea681.kd4nxx11.adsl-dhcp.tele.dk skrev Sunday den 10 November 2002 kl. 18:05: [ svar | nyeste ]
Det er rart at der er nogle som fortæller een hvad man skal købe??
Rune skrev Monday den 11 November 2002 kl. 12:13: [ svar | nyeste ]
Hele dette site kan betragtes som et stort center for købsrådgivning - især mht. grafikkort. God læselyst :-)
Rabbitt skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 16:13: [ svar | nyeste ]
Jeg har lige skippet min voodoo 5500 og købt mig
et Radeon. Jeg er yderst tilfreds og forstår ikke
de underlige kommentarer man kan møde her på stedet.
Det er lidt som fodboldfans der diskuterer om
FCK eller Brøndby er sjovest at være fan af.
Jeg synes indtil det modsatte er bevist, at ATI
er kompetente medspillere.
Jan Tams skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 17:06: [ svar | nyeste ]
Jeg har oz skippet mit Voodoo5 5500AGP for et ATi Radeon8500.... FSAA skodder, men er mere end tilfreds med maskineri'et...vælger da klart ATi igen. Især nu hvor de har fået FSAA i orden!! Så jeg er helt enig.
Men intet kort i UT som Voodoo5....
saenat1.dk-tv.net skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 19:25: [ svar | nyeste ]
Kører godtnok GF4TI4200, men bare jeg kunne ha skrevet ATI8500 - Det kørte bare derudaf..
0xc3f9a5a6.soebnxr1.ras.tele.dk skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 19:27: [ svar | nyeste ]
Den store mængde af GF4 siger måske lidt om hvem der besøger disse sider... :-)
Nu har over 700 stemt, så det er efterhånden er muligt at sige noget om fordelingen mellem ATI og NVIDIA ejere:
13,46 % ejer et grafikkort fra ATI. 4,77 % ejer topmodellen
80,79 % ejer et grafikkort fra NVIDIA. 33,52 % ejer et grafikkort fra producentens topmodel-serie.
Om denne "statestik" tegner et billede af den generalle fordeling er svært at sige, men jeg tror ikke at den afviger specielt meget. Om NVIDIA's succes skyldes god markedsføring eller fremragende produkter er svært at sige, jeg har været glad for mit gf2 GTS og nu ti4200; performance i top og ingen problemer med drivere og bugs i spil. Jeg er dog glad for at ATI kan presse priserne lidt, og kommer de med et godt produkt til den rigtige pris, kunne jeg sagtens vælge ATI næste gang (men det bliver nok NV30 - lad os se om 4 dage til Comdex-messen).
Jo, men skyldes fordelingen ikke til dels også, at NVidia-grafikkort sælges sammen med færdigbyggede PC'ere i meget større omfang end ATI?
Jeg kan da huske da TNT-kortene kom frem i sin tid - der var stadig mange der købte færdigbyggede PC'ere med S3/Tiseng og andet crap...
Nu hvor de nye Radeon-familier bliver mere og mere kendte, kan det jo være at ATI kan få en større bid af lagkagen, ikke mindst på OEM-markedet. Selvom jeg har et Gf4 Ti4200 hepper jeg på ATI og tildels SIS' Xabre - for det er herligt med lidt priskrig, der kommer forbrugerne til gode som du (Kristian) og skriver...!
0x503fe8ad.abnxx5.adsl-dhcp.tele.dk skrev Tuesday den 19 November 2002 kl. 15:48: [ svar | nyeste ]
Jeg har lige købt en pc med et Gf mx420, det stinker for vildt :-((...
0x50c4914e.adsl-fixed.tele.dk skrev Tuesday den 19 November 2002 kl. 20:14: [ svar | nyeste ]
Jakob -> Din teori omkring OEM-markedet lyder meget rigtig, og jeg tror også at ATI vil få en større del af OEM-markedet efter Radeon 9000, og Radeon 9500 PRO vil sikkert også finde vej i OEM-markedet.
Vi skal dog også lige huske hvem der stemt i denne afstemning. Der er jo ikke tale om en Gallup-undersøgelse, hvor 1066 (nuværende afgivne stemmer) tilfældige danskere er blevet ringet op, men en hardware hjemmeside for ”nørder”. Derfor må vi formode (og håbe) at langt flere herinde er bevidste om valget af grafikkort, i stedet for ”at det bare følger med Compaq’en (min far har btw en Compaq med ATI Rage PRO 4 MB ram(tsk,tsk))). Der er nok også en grund til at NVIDIA er verdens største grafikkortsproducent.
flarsson skrev Thursday den 21 November 2002 kl. 10:20: [ svar | nyeste ]
Grafik-kort dominansen siger vel egentligt også, at flertallet her er gamers ?
Nvidia er gode til 3D-grafik, men mangler stadig at lære en del for at kunne levere 2D-grafik på linie med markedets bedste.
Der ER faktisk brugere for hvem dette er væsentligt - de og "kontor-brugerne" udgør tilsammen langt mere end de 5% der står under "andre" grafikkort, men de kommer bare ikek på denne side.
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:
Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.