Artikel af Thomas Olesen, Saturday den 21 July 2001 kl. 01:31 [ Software ]
Independence War 2: The Edge Of Chaos er et nyt PC spil, som minder meget om Star Lancer (Wing Commander) og andre rum/stjernekrigs-simulatorer. Spillet er dog hurtigt og nemt at gå til, og den glimrende træningsdel samt relativt få knapper at skulle holde styr på, gør at man hurtigt bliver grebet af spillet med dertilhørende risiko for vanedannelse. Endvidere er dette spil et af de første, som er optimeret specielt til GeForce3, men det virker dog også fremragende på andre grafikkort.
[...]
Artikel af Webmaster, Monday den 09 July 2001 kl. 21:05 [ Software ]
GamePC udgav i sidste uge en test af Windows98, WindowsME, Windows2000 og den kommende WindowsXP (WindowsXP dog kun i betaversion, Release Candidate 1). Bemærk, at GamePC baserede testen på et grafikkort fra Nvidia, og eftersom Nvidia har optimeret deres Windows2000 driver meget, er resultaterne fra denne artikel næppe repræsentative for grafikkort fra f. eks. ATi, Matrox, STMicroelectronics mm.
Artikel af Webmaster, Monday den 07 May 2001 kl. 12:01 [ Software ]
Black & White bliver sandsynligvis kåret til årets PC-spil i år 2001. Men det betyder ikke, at der ikke udkommer andre interessante PC-spil i år. Vi kigger i denne artikel nærmere på nogle af de bedste og mest afventede PC-spil, der er på vej, og som med stor sandsynlighed udkommer inden jul. Så her kan du se billeder fra Return to Castle Wolfenstein, Dungeon Siege, Neverwinter Nights, Duke Nukem Forever og meget mere.
[...]
Artikel af Webmaster, Sunday den 15 April 2001 kl. 10:28 [ Software ]
Evil Islands er et nyt og fantastisk rollespil fra de russiske spiludviklere Nival Interactive. Spillet er ligesom SoulBringer og Black & White (og i modsætning til Baldur's Gate2, Diablo2 og IceWind Dale) i fuld 3D. Så alle landskaber mm. kan roteres om dine spilfigurer. Men alt dette ville naturligvis være mindre vigtigt, hvis ikke spillet bød på en god og interessant historie. Og det gør Evil Islands heldigvis (i et univers, som minder en del om Tolkiens)...
[...]
Artikel af webmaster, Saturday den 07 April 2001 kl. 13:25 [ Software ]
Årets mest ventede spil, og nok årets mest sælgende spil, hvis man allerede nu skal dømme ud fra de første salgstal og antallet af forudbestilte kopier. Black & White har taget over 3 år at fremstille og Peter Molyneux (Magic Carpet, Dungeon Keeper 1-2 osv.), som har stået for spillets udformning, er yderst tilfreds med resultatet: "All I can tell you about Black & White is that it's the best I can do as a game designer...I finally made a game the way I want to make it."
[...]
Artikel af Morten, Monday den 02 April 2001 kl. 10:20 [ Software ]
Clive Barker startede med at skrive horror-romaner ("Books of Blood" og "The Hellbound Heart"), så blev det film (bla. "Hellraiser" og prisvinderen "Gods and monsters"), og nu har han hjulpet Steven Spielbergs firma DreamWorks med at designe og forme computerspillet Undying. Og hvad er der så kommet ud af det, kunne man spørge ? - Eller man kunne spørge, hvad der kommer ud af at krydse den suveræne 3D-engine fra Unreal (nu hvor de fleste efterhånden har hardware, der gør den spilbar) og en af Horror-genrens største forfattere (Clive Barker er vel en anelse mere morbid og bestialsk end Stephen King på dette område)?
[...]
Artikel af Webmaster, Wednesday den 28 March 2001 kl. 22:52 [ Software ]
Unreal fra Epic var et af de mest avancerede PC-spil, da det udkom i maj 1998. Selv Carmack fra Id Software måtte indrømme, at Unreal var teknologisk førende, da det udkom. Men denne situation vil næppe gentage sig, når Unreal II udkommer i første kvartal af 2002 - ihvertfald forventes det, at Doom3 fra ID Software vil give Unreal II kamp til stregen, når det handler om bedste og teknologisk mest avancerede spil. Vi kigger i denne artikel nærmere på Unreal II, og du kan endvidere finde nyeste billeder fra Unreal II...
[...]
Artikel af Morten, Sunday den 18 March 2001 kl. 17:33 [ Software ]
Forestil dig en blanding af Tomb Raider og Diablo, tilsat et stænk af Playstation- klassikeren Tekken. Så har du lidt en idé om, hvad du kan forvente af Severance.. Og dog..
Opskriften på et sådant spil virker lige til: Man tager 3. personsperspektivet fra Tomb Raider, eventyret fra Diablo, og så udvikler man et nyt kampsystem inspireret af Tekken m.fl. Og det har jo været prøvet før, desværre uden større held ( Drakan og Die by the Sword for at nævne et par stykker). Er det så lykkedes for spanske Rebel Act at lave noget der kan tilfredsstille alle vi, der mener; 1) at Tomb Raider er for meget løben rundt i en Lego®-klods verden, 2) at der er for meget bøvl med at skulle fordele points til forskellige attributter i et forsøg på at skabe en illusion af rollespil i Diablo og 3) at det bare er kedeligt at banke løs på en tilfældig modstander i Tekken?
[...]
Artikel af Webmaster, Thursday den 22 February 2001 kl. 19:47 [ Software ]
Da Carmack fra Id Software deltog i introduktionen af GeForce3 til Apple PC'ere den 20. februar (MacWorld i Tokyo), fremviste han de første billeder fra DOOM3. Billederne er lidt af en verdens-sensation, da billederne ikke er præ-renderende, men kørte i realtime på GeForce3. Tror du TNT2 Ultra og en Pentium4 1,5 GHz kan klare dette...
[...]
Artikel af Webmaster, Tuesday den 20 February 2001 kl. 17:39 [ Software ]
Anandtech.com har udført omfattende test af Windows98 og Windows2000 ved at undersøge ydelse med ATI Radeon 64MB og Nvidia GeForce2 64MB grafikkort. (Voodoo4 4500 er dog også nævnt.) Formålet er naturligvis at finde ud af, om der er forskel på grafikkort-ydelse under Win98 og Win2000, og hvilket grafikkort, som har de bedste drivere og er hurtigst. Så vi kan her tilbyde hele to forskellige boksekampe: 1) Win98 vs. Win2000 og 2) Radeon vs. GeForce2. Og det er jo altid spændende at se, hvorvidt det lykkes for en part at integrere modstanderens tandbeskytter i lillehjernen...
[...]
Artikel af Webmaster, Thursday den 08 February 2001 kl. 10:33 [ Software ]
Ikke fordi det betyder noget - uanset om DirectX8.0(a) er hurtigere til eksisterende spil end DirectX7.0a bliver du alligevel tvunget til at installere DirectX8 allerede nu, hvis du vil spille nye spil som MechWarrior4 og Giants.
[...]
Artikel af Webmaster, Sunday den 21 January 2001 kl. 12:26 [ Software ]
Du kender situationen. Den daglige arbejdstid foregår som kloakarbejder med speciale i Københavns nederste rørafdeling. Fritiden går med Quake3 Arena og Unreal Tournament. Indtil en dag, hvor den totale klaustrofobi melder sig. Selv de små snævre og formørkede gange i Unreal Tournament, Quake3 Arena og Half-Life mm bliver uudholdelige. Også mørke giver angst, hvilket lægen blot henkastede som en særlig udtalt form for vinterdepression. Alt, hvad du engang holdt af, fordampet. Men alt det er fortid nu. Giants: Citizen Kabuto kurerer alt.
Artikel af Webmaster, Friday den 08 December 2000 kl. 15:22 [ Software ]
Det er snart jul, og hvad skal man ønske sig? De fleste må jo nok acceptere, at GeForce2 Ultra ej ligger gemt i moster Annas bløde pakker og ej kan betales, selv om lillebror hostede op med 25 gange beløbet i sin sparegris.
[...]
Artikel af Webmaster, Thursday den 28 September 2000 kl. 22:06 [ Software ]
"Hvad er fordelen med Windows ME over Windows98SE", burde Kvit-eller-Dobbelt kr. 64.000,00 spørgsmålet til Hr. Gates lyde. Hr. Gates ville sikkert kunne nævne en del, men for Windows MEs salgssucces er det vel ærgerligt, at Onkel Tom ikke kan nævne nogen.
[...]
Artikel af Webmaster, Sunday den 17 September 2000 kl. 18:12 [ Software ]
Denne gang med versionsnummer 2.20, som understøtter 3dfx Voodoo 2, 3 og 5. Her er en lille liste over modifikationer:
* Fixed bump mapping in Serious Sam
* Added support for MindRover
* Added support for Voodoo5
* Answered game specific FAQs (Unreal, etc.)
[...]
Artikel af Webmaster, Tuesday den 05 September 2000 kl. 01:17 [ Software ]
Firingsquad har testet styresystemet Win98 SE mod Win2K med grafikkortene GeForce 2, Radeon og Voodoo5 5500 og nyeste drivere. I stedet for at gennemgå alle mulige ligegyldige benchmark resultater har jeg udvalgt 3 repræsentative - nemlig Quake 3 Arena...
[...]
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:
Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.