Bedste grafikkort til under kr. 2.000,00 - april/maj 2002
af Webmaster Thursday den 18 April 2002 kl. 20:51 [ Grafikkort ] Vi har i denne oversigtsartikel valgt at fokusere på grafikkort som GeForce4 Ti 4200 med 128MB ram (forventet pris kr. 2.000,00), Radeon 8500LE med 128MB ram (forventet pris ca. kr. 2.000,00), GeForce4 MX 460 med 64MB ram (kr. 1.600,00) og GeForce3 Ti 200 med 64MB ram (kr. 1.209,00). Testresultater er fundet via PC-spil som Jedi Outcast, Unreal Episode 2, Return to Castle Wolfenstein, Aquanox og meget mere.
Nyeste drivere fra april 2002 og KT266A-baseret bundkort blev anvendt til alle grafikkort. Udelukkende resultater fra 1024x768-opløsning er udvalgt; vil du se reslutater fra andre opløsninger mm. henvises til originalartiklerne. Vi har denne gang valgt ikke at præsentere resultater fra Quake3 Arena, da dette spil er forældet, men i stedet udvalgt resultater fra aktuelle Quake3 Arena-baserede spil som Return to Castle Wolfenstein (og Jedi Outcast):
Hvis du har en cpu på 800 MHz, er der under 10% forskel på GeForce4 Ti 4200, Radeon 8500LE, GeForce3 Ti 200 og GeForce4 MX 460. Ved 1733 MHz (Athlon XP 2100+) ses følgende fordeling:
GeForce4 Ti 4200 (128MB) = 100%
Radeon 8500LE = 92%
GeForce4 MX460 = 87%
GeForce3 Ti 200 = 83%
Serious Sam er testet med Quality-settings, som er meget krævende for grafikkortene. Medmindre du har Ti 4200 eller bedre, så er alle cpu-pengene spildt, hvis du har mere end ca. 1 GHz. Selv Ti 4200 taber pusten og giver op ved ca. 1,4 GHz. Med 1733 MHz ses følgende procentsatser:
GeForce4 Ti 4200 (128MB) = 100%
Radeon 8500LE = 74%
GeForce3 Ti 200 = 70%
GeForce4 MX460 = 58%
Ti 4200 vinder atter en overbevisnende sejr, og MX460 må atter atter tage en luns af det sure æble og acceptere sidstepladsen. Men måske dette ændrer sig i Max Payne?
Ti 4200 imponerer her vel kontinuert at kunne skalere sig med selv markedets hurtigste cpu'er. Nvidia GeForce3 (Ti 200) grafikkort kan klare op til ca. 1333 MHz cpu, mens alle grafikkort taber pusten og "flatliner" ved ca. 933 MHz. Ved 1733 MHz falder hammeren således:
GeForce4 Ti 4200 (128MB) = 100%
GeForce3 Ti 200 = 66%
GeForce4 MX460 = 53%
Radeon 8500LE = 45%
Ikke ligefrem den bedste reklame for Radeon 8500LE med 128MB, da Unreal Tournament 2003 ankommer om få måneder og anvender enginen fra Unreal Episode 2. Vi fortsætter DirectX8-festen med Commanche4:
Ved 800 MHz er forskellen på hurtigste og langsomste grafikkort ca. 10%, mens kun Radeon 7500 dør ud inden 1733 MHz. Dette tyder på, at Jedi Outcast kræver meget hurtig cpu fremfor grafikkort, og ligesom Commanche4 afspejles dette tydeligt i følgende procentsatser (ved 1733 MHz):
GeForce4 Ti 4200 (128MB) = 100%
GeForce3 Ti 200 = 100%
GeForce4 MX460 = 99%
Radeon 8500LE = 95%
Radeon 8500LE skiller sig lidt ud, men de 3 Nvidia grafikkort klarer sig ensartet.
KONKLUSION OG AFSLUTTENDE BEMÆRKNINGER
For at få en ide om et grafikkorts generelle ydelse i forskellige spil kan vi tage gennemsnittet af ovenstående testresultater og se, hvad der åbenbarer sig:
(selv små procentforskelle har stor betydning, da disse er baseret på data fra mange målinger)
Prismæssigt ser forholdet dog således ud (billigste eksempler fra http://www.edbpriser.dk pr. 18/4 2002):
PRIS
1. GeForce4 Ti 4200 128MB (estimeret kr. 2.000,00) = 100%
2. Radeon 8500LE 128MB (estimeret kr. 2.000,00) = 100%
3. GeForce4 MX460 (kr. 1.600,00) = 80%
4. GeForce3 Ti 200 64MB (kr. 1.209,00) = 60%
(og her er laveste procentsats bedst)
Hvis vi sammenligner pris og ydelse kan ikke engang Ti 4200 eller MX460 konkurrere med GeForce3 Ti 200. Ydelsesmæssigt kan intet dog røre Ti 4200, og Radeon 8500LE 128MB går en svær tid i møde. GeForce3 Ti 200 understøtter DirectX8 fuldt ud, mens MX460 blot er hurtig GeForce2-kerne med hurtig ram, og resultaterne fra Unreal Episode 2 samt Serious Sam 2 viser, at GeForce3 Ti 200 i meget krævende situationer har meget mere at byde på end MX460. Hertil kommer, at overclockningspotentialet hos GeForce3 Ti 200 er at betegne som det bedste blandt nuværende grafikkort. Aktuelt har GeForce3 Ti 200 derfor reelt ingen konkurrence, da Geforce3 Ti 200 kan erhverves for eksempelvis kr. 1.200,00 (Palit Microsystems) eller kr. 1.350,00 (Asus). Ti 4200 er dog hurtigste grafikkort til max. kr. 2.000,00, men som altid koster nyeste teknologi en anelse mere end den forrige. GeForce3 Ti 200 og 500 er på vej ud af markedet, og om få måneder vil GeForce4 Ti-serien helt afløse disse grafikkort.
GWiZ skrev Thursday den 18 April 2002 kl. 23:49: [ svar | nyeste ]
Uhh, giv mig det GF4 4200 NU! ;)
Hvor lang tid går der inden det kommer til det danske marked? Det kan da ikke tage lang tid... vel?
Rune skrev Friday den 19 April 2002 kl. 10:01: [ svar | nyeste ]
Nvidia lancerer Ti 4200 i slutningen af april, forventet ankomst på det danske marked i begyndelsen/midten af maj.
Hvor godt er Radeon 8500LE (128mb) i forhold til Radeon 8500 retail (64mb)???
Og hvornår kommer det nye radeon3???
Rune skrev Friday den 19 April 2002 kl. 10:03: [ svar | nyeste ]
Radeon 8500 Retail er med på ovenstående billeder fra RivaStation, hvilket burde besvare dit første spørgsmål. Radeon3 forventes at udkomme til efteråret, ca. oktober.
62.243.58.130 skrev Saturday den 20 April 2002 kl. 00:36: [ svar | nyeste ]
Hvor meget spare man ved at tage til skævøjeland og købe gf 4200 4400 eller 4600.
195.47.140.226 skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 14:48: [ svar | nyeste ]
Shut the fuck up Fat White Trash...
Ask skrev Saturday den 20 April 2002 kl. 21:36: [ svar | nyeste ]
Kommer GF3 ti200 til at falde i pris ved ankomsten af GF4 ti2000?
Rune skrev Sunday den 21 April 2002 kl. 19:36: [ svar | nyeste ]
Nej, det er ikke sandsynligt, Nvidia har allerede stoppet produktion af GeForce3 (Ti) grafikkort, og disse forsvinder snart helt fra markedet, jf. ovenstående artikel. Hvor længe GeForce3 (Ti) endnu kan købes i Danmark er op til diverse restlagre.
80.197.48.209 skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 06:22: [ svar | nyeste ]
Hvor længe kan man så forvendte fremtidige opdateringer af drivere til GF3 TI 200 ?
De bliver opdateret lige så tit som til GeForce 4.
62.242.82.36 skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 10:32: [ svar | nyeste ]
Jeg har tænkt mig at købe et daytona Geforce 3 Ti-200 m. 128 DDR ram, men er blevet lidt i tvivl! Hænger det ikke sådan sammen, at bare chippen hedder Nvidia gf 3, kan der da ikke være så stort udfald i kvaliteten..!!
Rune skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 12:41: [ svar | nyeste ]
GeForce3 er 15% hurtigere end GeForce3 Ti 200, GeForce3 Ti 500 er 15% hurtigere end GeForce3. Disse procentsatser angiver maksimale forskelle. GeForce3 Ti 200 (175/400) er identisk med GeForce3 (200/460) eller GeForce3 Ti 500 (240/500), hvis det kan overclockes til disse grafikkorts sepcifikationer (og det kan det ofte).
Så vidt jeg ved anvender mange grafikkort med 128 ram billige (ikke oc. venlige) ram moduler, så et 64 MB kort kan ofte være bedre til overclocking!
Jesper skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 12:19: [ svar | nyeste ]
Jeg har et Geforce 2 GTS Pro kort og overvejer også,at skifte til Daytona Geforce 3 Ti-200,men vil jeg kunne mærke nogen større forskel i de nye spil som er udkommet ?
Resten af min pc er en T-bird 1 ghz 266,512 mb pc 133 sd ram,Soltek 75-Kav kt133a bundkort og et live lydkort.
Rune skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 12:38: [ svar | nyeste ]
Jesper skrev Tuesday den 23 April 2002 kl. 13:08: [ svar | nyeste ]
Hmm,forskellen vil jo desværre være endnu mindre mellem kortene - da min cpu kun er en 1ghz :(
Søren T skrev Thursday den 25 April 2002 kl. 09:46: [ svar | nyeste ]
Det lyder meget besnærende med det Geforce4 Ti4200-kort. Jeg er selv i besiddelse af et Geforce2 MX 400 kort. Spørgsmålet er, om det kan betale sig at købe det ved følgende hardware-konfiguration:
Det kommer an på hvad du spiller. Spiller du f.eks. CounterStrike i 640x480x16 mod dine venner, så ville du få mere ud af pengene, hvis du brugte dem på lørdag til fadøl ;-)
Men søger du, at spille; Serious Sam 2, Medal of Honor, Jedi Outcast og andre nye spil i singleplayer, med mange detaljer og i min. 1024x768x32, så er TI4200 et glimrende valg til din eksisterende konfiguration, og du vil stige flere 100% i ydelse,i mange nye spil!
Mikkel skrev Tuesday den 30 April 2002 kl. 13:31: [ svar | nyeste ]
Jeg ville ikke regne med at de kommer til DK i midten af maj. Snarere i midten af juni. Hvis man sammenligner det med Asus P4S533. Det er lige kommet på hylderne i Danmark (og er blevet flået ned igen), men Asus lancerede deres kort for ca. måned siden. Dvs. at der ca. går en måned fra Asus har lanceret et produkt til det er tilgængeligt i Danmark. Og de har ikke lanceret det GF4ti4200 endnu.
ALI skrev Tuesday den 30 April 2002 kl. 18:11: [ svar | nyeste ]
hej...
erh..jeg kan ikke lige finde noget Radeon m. 128 på edbpriser... nogen der gider at smide et link..? plz ?
Søren skrev Wednesday den 01 May 2002 kl. 23:22: [ svar | nyeste ]
Hey, mit system er:93, 866mhz,384mb pc133 ram, hvad er det bedste grafikkort til mig??
Jeg spiller alle de nye krævende spil som i har testet ovenfor og det er ingen fornøjelse mere med min Gforce 256 med 32 mb!
Rune skrev Thursday den 02 May 2002 kl. 10:35: [ svar | nyeste ]
GeForce3 Ti 200 (gerne 128MB) eller vent på GeForce4 Ti 4200.
Søren skrev Friday den 03 May 2002 kl. 19:44: [ svar | nyeste ]
Jeg har iøvrigt hørt lidt kritik af, at Geforce 3 Ti200 har noget bøvl med tv-out funktionen!
Hvad med bundkortet fra en pentium 3, kan det overhovedet levere strøm nok til en Ti200??
Rune skrev Friday den 03 May 2002 kl. 23:04: [ svar | nyeste ]
"Bundkortet fra Pentium3" er en noget løs beskrivelse, da der findes mange forskellige chipsæt til, samt producenter af, bundkort til Pentium3. Men uanset, hvad du vælger, så kan de sagtens levere strøm nok til GeForce3 Ti 200. Jeg benyttede eksempelvis selv i440BX, Pentium3 og overclocket Asus GeForce3 Deluxe i længere tid uden skyggen af problemer.
GWiZ skrev Monday den 06 May 2002 kl. 23:42: [ svar | nyeste ]
Hej.
Jeg overvejer at købe et Gainward GeForce4 power pack! Ultra/650 TV/DVI 64 MT super+nearly GDR, DVI, nView, video out
GPU GeForce4 Ti4200
(cut 'n paste) direkte fra Gainward.de Det koster €249 Kan det betale sig? Er der andre steder i Tyskland man kan købe et billigt?
GWiZ skrev Thursday den 09 May 2002 kl. 14:12: [ svar | nyeste ]
Nå, det ser ikke ud til der er nogen der vil svare... så er det bare ligemeget! *snøft
Det er også helt iorden, jeg har alligevel besluttet mig for at bare købe et G3ti200. Jeg er nødt til at få et nyt grafikkort ASAP, da jeg hoster rundt med et meget gammelt TNT2 M64 som er begyndt at hakke i både MoH og Jedi Knight 2. Vræl!
Det viste sig også at hvis man skulle bestille fra Gainward skulle man udfylde en formular... på TYSK!? Når jeg så får 5 i skriftlig tysk så var den tanke droppet. ;-)
søren skrev Thursday den 09 May 2002 kl. 20:11: [ svar | nyeste ]
Ja, så har jeg købt og monteret mit Geforce 3 ti 200 og det kører bare så ganske elendigt på min maskine??
Det er faktisk ringere end mit Geforce 1 256.Feks Serious Sam 2, hakker og sprutter.Jeg har prøvet de fleste nvidia drivere 28.32...23.11..28.90, men det er bare lort!
Rune skrev Sunday den 12 May 2002 kl. 20:38: [ svar | nyeste ]
Spil som Serious Sam 2, Medal of Honor og Jedi Outcast kræver først og fremmest ekstremt kraftig cpu, grafikkort betyder meget lidt, medmindre du insisterer på 1600x1200x32.
Gork skrev Monday den 10 June 2002 kl. 22:04: [ svar | nyeste ]
Hvornår kommer asus 128mb TI4200 til DK?
det er ikke på edbpriser.dk!!! men de reklamerer for det på ASUS.com
Rune skrev Tuesday den 11 June 2002 kl. 10:45: [ svar | nyeste ]
Snart :-)
Gork skrev Tuesday den 11 June 2002 kl. 16:47: [ svar | nyeste ]
Og jeg siger tak til rune for det meget brugbare svar......
er der andre der har et bud på en dato?
Rune skrev Tuesday den 11 June 2002 kl. 19:48: [ svar | nyeste ]
Asus Ti 4200 forventes på lager 13/6, men disse datoer er ofte meget usikre. Ergo vil jeg mene, at ordet "snart" er mere dækkende og præcisere, at dette begreb dækker over en tidshorisont på ca. 1 uge.
Gork skrev Tuesday den 11 June 2002 kl. 21:37: [ svar | nyeste ]
det kan jeg forholde mig til som svar.....
takker endnu en gang
80.62.18.164 skrev Wednesday den 19 June 2002 kl. 00:55: [ svar | nyeste ]
Msi og creative det samme men derfor også samme støj? De ser vidt forskellige ud, ikke samme ram farve, køler.
Rune skrev Wednesday den 19 June 2002 kl. 10:26: [ svar | nyeste ]
Creative Labs producerer ikke selv deres grafikkort, men køber dem af MSI. Både Creative Labs (Ti 4600) og MSI grafikkort er af Tom's Hardware blevet karakteriseret ved at larme uacceptabelt meget, så selvom kølerne kan se forskellige ud, er det muligt, at de har mange ligheder. Jeg tager ikke selv chancer mht. kølerlarm og vil af denne grund vælge andet mærke (Asus er billigere eller koster det sammme mht. Ti 4400 og Ti 4600, så hvorfor overhovedet bekymre sig om MSI og Creative Labs).
Rune skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 00:17: [ svar | nyeste ]
XBitLabs har testet GeForce4 Ti 4200 64 & 128 MB mod Radeon 8500 LE 64 & 128 MB, læs det hele her:
80.62.18.164 skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 03:59: [ svar | nyeste ]
Hvad er en LE version af et grafikkort?
Jonas skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 11:38: [ svar | nyeste ]
Jeg har lige investeret i et Pixelview GF4 TI4200 kort. 128 mb ram, tv-in/out og hele svineriet. Ville bare lige høre om der var andre der oplevede at det var et skodkort? Jeg har en 1200MHZ AMD-et-eller-andet tror nok det er en thunderbird, 768mb sdram pc133, 80gb hd, soundblaster live, efter min mening skulle alt være i fineste stand, men det hakker gevaldigt efter min mening. Jeg har set GF2 køre det bedre sågar mit gamle TNT2 kort fungerede bedre. Må sige at jeg er temlig skuffet og leder desperat efter en forklaring på den dårlige ydelse. Jeg har prøvet kortet i to spil:
JK2, Outcast
Dungeon Siege
begge spil fungerer som crap ved nærmest minimale opløsninger, 640x480, 16bit farver, bilinær aa, 16bit texturer, prøver jeg i 1024x768 32bit farver etc, går det helt galt, mest udtalt for JK2, har ikke haft nogle FPS tal på skærmen endnu, men den kan ikke ligge over 20 og det stinker sq for et 2000 kr kort som er spritnyt...
Any explanations? Og hvor kan jeg i øvrigt finde et program til at benchmarke mit kort med?
Rune skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 14:35: [ svar | nyeste ]
Har du installeret nyeste VIA 4-in-1 drivere? Version 4.40(a) er netop ankommet:
Både Jedi Outcast og Dungeon Siege er ekstremt cpu-afhængige spil, og understøtter slet ikke de avancerede egenskaber ved Ti 4200 ordentligt. Prøv at teste i 3DMark 2001 i stedet.
Det er min pers. erfaring at format+geninstallation af windows & drivere ofte løser problemer med ny indkøbte grafikkort, så det er måske værd at prøve...
Jeg skal ud og købe et GF 4 ti4200 når jeg får løn på torsdag.
Aopen laver et board med 128 MB RAM @ 500 Mhz (andre ti4200-128MB kører kun 440 Mhz)
Men jeg kan ikke finde dette board på edbpriser.dk
Er der nogen som ved hvor man kan købe Aopen Grafikkort i DK?
Jonas skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 17:45: [ svar | nyeste ]
Jeg vil lige fortælle at jeg endelig tog konsekvensen og installerede XP, efter at have bakset med diverse drivere uden held, opgav jeg simpelthen at få det til at virke under Win98. XP løste problemerne sammen med de medleverede drivere fra Pixelview, vil prøve Nvidias drivere på et tidspunkt og se om det giver bedre 3dMarks resultater. Fik vist omkring 6500 eller sådan noget.
Og jeg vil da indrømme at godt nok er både Jk2 og DS da nogle tunge spil, men 1200mhz og gf4 bør sq kunne klare ærterne temlig let.
Ov forresten 3dmark 2001 virkede slet ikke under win98, så det lykkedes mig aldrig at få et testresultat, bortset fra den første gametest, som gav omkring 20-25 fps, mod XP kørslen som gav 140 omtrent... :)
Rune skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 18:36: [ svar | nyeste ]
Dit grafikkort betyder stort set intet i Dungeon Siege og Jedi Outcast, og en Athlon 1,2 GHz går nemt i knæ i Dungeon Siege - selv Athlon XP 2200+ og P4 2+ GHz vil flere steder ligge et godt stykke under 30 FPS i Dungeon Siege i 1024x768x32 med alle detaljer aktiveret på højeste niveau - og forskellen på GeForce3 og GeForce4 Ti 4600 er nul og niks (testet i PC Action juni 2002). Som du kan se i ovenstående artikel, er forskellen også nul og niks mellem GeForce3 Ti 200 og GeForce4 Ti 4200 i Jedi Outcast. Men selvfølgelig burde du da kunne mærke en lille smule forbedring også i disse spil, når du kommer fra GeForce2 - især i meget højere opløsninger (over 1024x768).
Jonas skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 17:46: [ svar | nyeste ]
Kommentar til Rune:
>Har du installeret nyeste VIA 4-in-1 drivere? >Version 4.40(a) er netop ankommet:
>http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4>IN1_V440VA.zip
Ja, jeg forsøgte, men det crashede Win98 totalt og derfor valgte jeg den hårde måde... (læs ovenfor) ;o)
Rune skrev Sunday den 23 June 2002 kl. 18:29: [ svar | nyeste ]
Ok, jeg benytter selv Athlon XP 1750/140/175 MHz, 2 x 256 Mhz Samsung PC2700 (175/"350" MHz), Asus A7V333 Raid (rev. 1.02, bios 1007), GeForce3 220/487 med Detonator 29.42, Win98 og VIA 4-in-1 4.40(a), jeg har ikke skyggen af kompatibilitetsproblemer, alt er klippestabilt og det ville undre mig meget, hvis dette skulle ændre sig, hvis jeg satte et Asus Ti 4200 i PC'en.
80.62.18.164 skrev Monday den 24 June 2002 kl. 06:53: [ svar | nyeste ]
Det kan du i Itbutikken det koster knap 2000kr og er med 128mb ram men varen er ikke på lager og de siger det kan tage op til 14 dage at få det hjem. Derfor har jeg bestilt et Leadtek også billigt og jeg har hørt det skulle have bedste billedkvalitet, hvor er det bevist? Til jer der bruger win98, hvad er der i vejen med xp? Iøvrigt har jeg fundet ud af at rdram800 er bedre end pc2700 og er billigere.
Hva er det for et Grafikkort ( GeForce4 Ti 4200 64MB ) , i har testet.
Hvor kommer det fra ASUS ? eller kommer fra ?
Rune skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 11:09: [ svar | nyeste ]
Følg venligst kildeanvisningen vedr. de resultater, som du er interesseret i. Såvidt jeg erindrer, er der dog tale om Ti 4200 reference-grafikkort fra Nvidia.
Rune skrev Wednesday den 03 July 2002 kl. 19:48: [ svar | nyeste ]
Asus er på vej med Ti 4200 Deluxe, som anvender samme PCB (printplade, red.) som Ti 4600. Dette er vel kongen blandt Ti 4200 - læs mere her og se billederne:
80.62.18.164 skrev Thursday den 04 July 2002 kl. 12:20: [ svar | nyeste ]
Msi er bedre. 3,6ns ram god køling larmer ikke over 30 db,meget biligere. Jeg mener,pointen ved ti4200 er at få et billig kort med samme egenskaber som et highend. Så kan de også oc til et sted mellem 4400 og 4600. Dumt at investere i et "deluxe" der næsten koster det samme som et 4400. Hvor lang tid skal man have det? Nok ikke mere end 7-8 måneder til geforce5 er faldet lidt i pris.
80.62.18.164 skrev Thursday den 04 July 2002 kl. 12:32: [ svar | nyeste ]
Jeg skal lige gøre lidt reklame for et skod kort jeg har købt med hensyn til overclockning: Leadtek ti 4200. 270 på coren gik den kold uden kabinetskøling. Man kan næsten fristes til at sige det er dårlig kvalitet. I hvertfald føler man sig lidt dum når man ser på den kæmpe køler den har. Det typisk sådanne mærker der sælges på udseende,ser flot ud,men reference designet holder selvom det ser "kedeligt" ud. Her tænker jeg også på et SUMA kort jeg havde. Så hellere et blegt Asus eller Msi der i det mindste kan overclockes 100%.
131.164.149.104 skrev Saturday den 10 August 2002 kl. 01:00: [ svar | nyeste ]
jeg har købt innovision gefore4 ti4200 64ram.
har en p3 600mhz
512ram pc133
Spil som Serious Sam 2, Medal of Honor og Jedi Outcast køre fint med 1024*768-32bit
og jeg kan klokke korte rigtigt meget det liger fra starten på 250/513 og har OC det til 325/620 og det køre fedt så jeg vil bare anbefale det kort det koster ikke mere ind 1440kr
62.243.139.85 skrev Tuesday den 13 August 2002 kl. 23:20: [ svar | nyeste ]
Hvorfor er et geforce 4 ti200 med 64 mb-ram hurtigere end et med 128 mb-ram ?
Det skyldes at hurtige ram er meget dyre. Jeg købte selv et msi ti4200 med 64 mb ram i maj da prisforskellen på udgaven med 64 mb og 128 mb ram var stor, men hvis jeg skulle vælge i dag vil jeg tage et med 128 mb ram. Dog ikke hvis du bare skal bruge det til at fylde tiden ud indtil NV30 ankommer, da nutidens spil og spilene i den nære fremtid ikke blive afviklet hurtigere på 128 mb udgaven.
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:
Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.